Yurtdışında büyümek için fonlarla görüşüyor

Panço, 90 mağazasıyla 3 milyar dolarlık Türkiye çocuk giyim pazarının en önemli oyuncularından biri.

1.05.2013 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
Yurtdışında büyümek için fonlarla görüşüyor
HAYRİ LEVİ / PANÇO YÖNETİCİ ORTAĞI
Panço, çocuk giyim sektörünün ilk markalarından... 70'li yıllarda çocuk giyimde üst segmentteki boşluğu doldurmak için harekete geçen üç ortak tarafından kuruldu. ilk günden bugüne istikrarlı bir büyüme yolculuğu yaptı, ilk dönemler toptancı olarak faaliyet gösterirken, 84 yılında tesadüfen mağazasını devreden bir müşterisinin mağazasını alarak perakendeye adım attı. AVM'lerin kurulmaya başladığı 90'lı yıllarda Panço, 7 mağazalık bir zincire ulaşmıştı bile. Dolayısıyla her kurulan AVM'de Panço hep AVM yöneticilerinin teklifiyle yer buldu.

Bugün Panço, 90 mağazasıyla 3 milyar dolarlık Türkiye çocuk giyim pazarının en önemli oyuncularından biri. Her dönem çok sayıda iflaslara sahne olan sektörde 35 yılını kutlamanın gururunu yaşayan Panço Yönetici Ortağı Hayri Levi, "Biz her zaman kendi sermayemiz ölçüsünde iyi fizibiliteler yaparak büyüdük ve bugünlere geldik, Ana işimizden hiç ödün vermedik. Çocuk giyimde ilk zinciri biz yarattık.  Müşterilerimizle diyaloğumuz hep çok iyi oldu, Onların uyarılarını dikkate aldık, Her zaman koleksiyon yaptık. Lisanslı ürünlere yer verdik, Onlar da bir çekim gücü yarattı, Tüm bunların etkisiyle krizlerde bile büyüdük” diyor.

Panço, her 3 yılda bir büyüklüğünü 2'ye katlayarak ilerliyor. Geçtiğimiz yıl yüzde 35 büyüdüklerini belirten Levi, bu yıl da en az yüzde 30 büyüyeceklerini söylüyor. "Bu yılı 100 mağazayla kapatmış oluruz, Gelecek 3 yılda da 150 mağazaya ulaşırız” diye konuşuyor.

Bugüne kadar başlangıçta olduğu gibi üç ortakla yol alan Panço, artık büyürken fonlarla ortaklığa da sıcak bakıyor. Levi, bu konudaki yaklaşımlarını şöyle açıklıyor: "Bir aracı şirket bizi buldu. Yatırım yapmak isteyen fonlar var, onlarla görüşmeler yapıyoruz. Fonlar sadece para değil genişlemek için vizyon da veriyor. Özelikle yurtdışında büyümek için Turquality programına girmek istiyoruz. Bundan sonra büyüme daha kolay ama bunun için kurumsal yapıya bürünmek lazım, Biz bir ara Avrupa'dan denetçilere kendimizi denetlettirdik, Bizi incelediler ve 'Bu şirketi sıfırdan çok iyi bir yere getirmişsiniz, bundan sonrası için kurumsal olmanız lazım' dediler, Biz de bunun için çalışıyoruz.”

ÇOCUKLARLA DOĞAYI YAKINLAŞTIRIYOR
Panço sosyal sorumluluk kapsamında özel bir projeye de imza atıyor. Çevreyi ve doğayı korumayı hedefleyen ve Doğa Derneği işbirliği ile yürütülen proje kapsamında, şirket ürünlerinde Türkiye'de nesli tükenen türlerin fotoğraflarına yer verecek. Levi, bu şekilde çocukların tükenen hayvan türleri konusunda bilinçlendirileceğini söylüyor, "Bu şekilde çevrenin korunmasına katkıda bulunmayı hedefliyoruz” diyor.

Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz