HAKAN KAPLAN / AVEA PAZARLAMA GRUBU GENEL MÜDÜR YARDIMCISI
“MARKA VAADİMİZİN ALTINI DOLDURACAĞIM”
Telekomünikasyon sektörünün deneyimli isimlerinden Erkan Akdemir’in liderliğindeki Avea’nın yeni yönetim kadrosu, her geçen gün katılımlarla güçleniyor. Bu çerçevede 3 ay önce şirket, pazarlama grubu genel müdür yardımcılığı görevine Türkiye’nin en başarılı pazarlama yöneticilerinden Hakan Kaplan’ı getirdi.
Advantage Card, World Card ve Adios Card gibi Türk bankacılık sektörünün en başarılı lansmanlarının altına imza atan Kaplan’la, hem sektör değiştirme nedenini hem Avea’ya ilişkin planlarını konuştuk.
2006-2009 yılları arasında Visa Europe ve Mastercard’ta da çeşitli danışma kurulu üyeliklerinde görev yapmış olan Kaplan, yine 2005–2009 yılları arasında Bankalararası Kart Merkezi’nde pazarlama komitesi başkanlığı, yönetim kurulu üyeliği ve yönetim kurulu başkanlığı görevlerinde bulundu. Bankacılık sektörünün en tanınmış isimlerinden biriyken neden sektör değiştirdiği sorusuna Kaplan’ın yanıtı şöyle oldu:
“Benim için çok zor bir karardı. Çünkü Yapı Kredi Bankası’nın benim için çok özel bir yeri var. Yapı Kredi gibi Avea da güçlü, saygın bir kurumun markası.
Avea’ya katkım olacağına inandığım için teklifi kabul ettim.” “İlk icraatım, gençlerin ilk tercih ettiği marka olma vaadinin altını doldurmak olacak” diyen Kaplan, şöyle devam ediyor:
“Maliyetleri olabildiğince aşağı çekip müşteriye değer yaratacak şekilde iletişimi özgürleştireceğiz. Türk Telekom Grubu’nun sinerjisinden de faydalanarak fark yaratacağız.”
EĞİTİM YOLU: İstanbul Erkek Lisesi (1988) / Boğaziçi Üniversitesi Psikoloji Bölümü (1993) / Koç Üniv. Executive MBA (2006)
KARİYER YOLU: Turist rehberi (1989-1993) / İstanbul bölge müdürü-Business Travel International (1993-1998)
/ Firma ilişkileri yönetmeni-Benkar Tüketici Finansmanı Advantage Card (1999-2001) / Kurumsal bankacılık üye işyeri ilişkileri yönetmeni, kredi kartları ve bireysel krediler üye işyeri ilişkileri ve ödeme sistemleri bölüm başkanı, pazarlama grupları başkanı, bireysel bankacılık pazarlama grupları başkanı-Yapı Kredi Bankası (2001-2009) ~ ARİF AYTEKİN / ALLIANZ SİGORTA SATIŞ VE PAZARLAMA DİREKTÖRÜ
“HEDEFİM ALLIANZ’I BİR NUMARA YAPMAK” Arif Aytekin, 2008’den bu yana Allianz Sigorta’nın satış ve pazarlama direktörlüğü görevini yürütüyor. Aytekin ve ekibi, bu süreçte Allianz’ı müşteri sadakati konusunda Türkiye’nin en başarılı sigorta şirketi haline getirdi. Global pazar araştırma şirketlerinden TNS’nin yaptığı “Tüketicinin Sesi” adlı araştırmaya göre ekonomik krize rağmen Allianz, diğer sigorta şirketlerine oranla bu konuda yükselme kaydetti.
Aytekin, bu başarıyı çok önemsiyor ve “2011 yılındaki hedefimizi, Eylül 2009’da tutturmak, kariyerimdeki en önemli deneyimlerden biriydi” diyor. Kariyer hedefini “Allianz’da gidebileceğim en yüksek basamağa tırmanmak” sözleriyle açıklayan Aytekin’le ajandasını konuşmak üzere bir araya geldik.
Aytekin, Allianz Sigorta Satış ve Pazarlama Direktörü olarak acenteler ve oto bayi satış, direkt satış ofisleri, banka sigortacılığı, pazarlama ve iletişim, müşteri hizmetleri çağrı merkezi bölümlerinden sorumlu. Çalışmalarını tüm bu departmanların maksimum başarıya ulaşması amacıyla sürdürüyor. 2010 ajandasının en önemli maddesiyse Allianz’ı Türkiye’de ilk tercih edilen sigorta şirketi haline getirmek. Aytekin, bu amaçla yaptıkları çalışmaları şöyle özetliyor:
“Müşteri skorlarını tüm iş süreçlerine entegre ediyoruz. Tam anlamıyla müşteri merkezli çalışma anlayışını artırmak sürekli gündemimizde. Müşteri ihtiyaçlarının net olarak belirlenmesi yönünde projeler geliştiriyoruz.” Pazarlama iletişimine de büyük önem veren Aytekin, 360 derece entegre iletişim modelini uyguladıklarını ifade ediyor.
EĞİTİM YOLU: Ankara Başkent Lisesi (1987) / ODTÜ Çevre Mühendisliği (1993)
KARİYER YOLU: Satış temsilcisi-Zeytinoğlu Holding (1995-1996) / Satış temsilcisi-Enka Pazarlama (1996-1998)
Satış müdürü-Zeytinoğlu Holding (1998-2000) / Acente satış müdürü-Axa İspanya, acente satış ve pazarlama grup müdürü-Axa Sigorta (2000-2008) / Sigorta satış ve pazarlama direktörü-Allianz Sigorta (2008-...) ~ MEHMET YÜKSEK / PERFETTI VAN MELLE TÜRKİYE SATIŞ VE PAZARLAMA DİREKTÖRÜ
“ODAĞIMDA YENİLİKÇİLİK VAR”
29 yaşında Perfetti Van Melle gibi global bir şirketin İtalya’daki merkezinde global sorumluluk taşıyan bir pozisyona getirilmesi kariyerindeki en önemli deneyimdi. Bu pozisyonda çalıştığı 5 yıllık süreçte, birbirinden farklı pek çok projeyi yönetti. Türkiye’ye döndüğü 2006 yılından bu yana ise Perfetti Van Melle Türkiye’nin yüzde 50’nin üzerinde büyümesine ve aynı oranda pazar payı artırmasına önemli katkısı oldu. Serkan Yüksek’ten bahsediyorum.
Perfetti Van Melle Türkiye Satış ve Pazarlama Direktörü olarak görevini başarıyla sürdüren Yüksek, bundan sonrası için de kendine kariyer hedefi olarak liderlik edeceği şirketleri büyütmeyi ve kârlılığını artırmayı benimsiyor.
Perfetti Van Melle Türkiye’nin tüm ticari faaliyetlerine liderlik eden Yüksek’le gündemini konuşmak üzere bir araya geldik.
Perfetti Van Melle Türkiye’nin sakız ve şekerleme sektöründe lider markalarına sahip. Yüksek, liderliğe dünyada olduğu gibi Türkiye’de de yenilikçilik misyonuyla ulaştıklarını belirtiyor. 2010’da da pek çok yenilikçi ürün lanse ettiklerini ifade eden Yüksek’in gündeminin en önemli maddesini ürün geliştirme çalışmalarıyla lansmanlar oluşturuyor. Yüksek, şöyle devam ediyor:
“2010’da da yenilikçilik çıkış noktasından hareketle birçok farklı proje çalışması yürütmekteyiz. En büyük hedefim, sakız ve şekerleme pazarında değişen oyuncu ve koşulları da dikkate alarak son 3 yıldır yakaladığımız ivmeyi daha da artırmak şirketimizin başarısını ileriye taşımak.”
EĞİTİM YOLU: Boğaziçi Üniversitesi İktisadi İdari Bilimler Fakültesi (1994)
KARİYER YOLU: Pazarlama asistanı-Colgate-Palmolive (1993-1994) / Ürün müdürü-Leitz Manu ( 1994-1995) / Pazarlama müdürü-Perfetti Van Melle Türkiye ( 1997-2001) / Uluslararası pazarlama müdürü-Perfetti Van Melle İtalya (2001-2006)
/ Satış ve pazarlama direktörü- Perfetti Van Melle Türkiye (2006-…)
~ YAVUZ TOSUN / BENETTON TÜRKİYE TOPTAN SATIŞTAN SORUMLU GMY
“KRİZ DENEYİMLERİMİ YURTDIŞINA AKTARABİLİRİM”
Kariyerine 18 yıl önce Benetton Türkiye’de başlayan Yavuz Tosun, genel müdür yardımcılığına kadar yükselmiş bir isim. Benetton Tosun’un yöneticiliği döneminde Türkiye’de perakendecilerin coğrafi anlamda giremediği yerlere giren ilk uluslararası marka oldu. Yerli markaların bile giremediği yerlere girmek, oralara özel stratejiler geliştirmek, bayilerle işbirlikleri yapmak Tosun’un kariyer yolunda önemli adımlar arasında yerini aldı.
2007 yılında şirketin toptan satıştan sorumlu genel müdür yardımcılığı pozisyonuna gelen Tosun, bugün Benetton, 0-12 ve Sisley’in yanı sıra bu markaların seri sonu mağazalarını da yönetiyor. Markaların koleksiyonunun oluşturulması ve buna bağlı stratejilerin geliştirilmesi işini de Yavuz Tosun yürütüyor. Yani İtalya’nın hazırladığı koleksiyonda, Türkiye pazarına uygun olanları o seçiyor.
Tosun’un gündemine gelince… Benetton’un Türkiye ve Türk Cumhuriyetleri’nde toplam 130 mağazası var. Bunun 108 tanesi franchisee. 2009’da yüzde 5 büyüyen şirketin cirosu ise 70 milyon dolar. Tosun, gündemlerinde agresif bir büyüme planı olduğunu, 3 yıl içinde 190 mağazaya ulaşmayı hedeflediklerini söylüyor. “2010’da indirim öncesi satışı artırıp yüzde 10 büyüyeceğiz” diye konuşuyor. Bugüne kadar başka şirketlerden birçok iş teklifi alan Tosun, bu tekliflerin hepsini geri çevirmiş. Kariyer yolculuğuna Benetton’da devam etmek istediğini ifade ediyor. “Kariyer hedefim yurtdışında Türkiye’de edindiğim deneyimleri yine Benetton dünyasında uygulama fırsatı edinmek” diyor.
EĞİTİM YOLU: İstanbul Üniversitesi Arkeoloji ve Sanat Tarihi Bölümü (1990)
KARİYER YOLU: Mağazalar bölge sorumlusu-Benetton Türkiye (1992-1995) / Marka yöneticisi-Benetton Türkiye (1995-2007) / Toptan satıştan sorumlu genel müdür yardımcısı-Benetton Türkiye (2007-…)
Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?