Teknoloji perakendeciliği alanın lideri Teknosa, 2011’de de başarılı bir performans sergiledi. GfK verilerine göre tüketiciler, 2011 yılında teknoloji marketleri kanalından satın aldıkları her 10 akıllı TV’den 5’ini, her 10 3D TV’den 5’ini, her 10 LED TV’den 5’ini, her 10 tablet PC’den 4’ünü ve her 10 netbook’tan ise 4’ünü Teknosa mağazalarından almayı tercih etti. “Herkes için Teknoloji” felsefesiyle hareket eden şirket, 2000’den bu yana tüketiciyi merkezine alan bilimsel perakendecilik anlayışıyla çalışıyor. Bu kapsamda Teknosa Akademi, Turuncu Kart ve Tekno Asist gibi birçok ilke imza atan şirket, müşteri memnuniyeti odaklı hizmet ve uygulamalarıyla mutlu müşteriler yaratmayı hedefliyor. Teknosa Operasyon Genel Müdür Yardımcısı Bülent Gürcan, müşteri sadakatinde en önemli dönemin, satın alma sonrası olduğunu söylüyor. Şirket, 2007 yılında Türkiye’de ilk defa devreye soktuğu Tekno Asist hizmetinden sonra 2008 yılında başlattığı müşteri sadakati programı ile ‘En Başarılı İnsan Kaynakları Uygulaması’ ödülünü aldı.
İLK SIRADA
Bugün itibarıyla Türkiye’nin 74 ilinde 278 mağazasıyla hizmet veren şirket, Turuncu Kart ile 2,5 milyon müşteriye ulaştı. Teknosa Operasyon Genel Müdür Yardımcısı Bülent Gürcan, 2011 yılında Müşteri Memnuniyeti Şikayet Yönetimi Sistemi Standardı- ISO 10002 belgesinin alınması ile müşteri memnuniyeti alanındaki sertifikasyon sürecini tamamladıklarını söylüyor. Ayrıca, Teknostüketicilerin beklenti ve taleplerini doğru anlayıp doğru proje ve hizmetler sunarak, tüketicilerin tercihinde ilk sırada yer aldığını da sözlerine ekliyor.
TURUNCU PUAN
Turuncu Kart ile mağazalardan ve 444 55 99 numaralı çağrı merkezi üzerinden yapılan her 1 TL’lik alışveriş için 1 Turuncu puan kazanılıyor. Biriken puanlar 500 ve üzerine ulaştığında ise puan çekinedönüştürülebiliyor. Tüketiciler, her 500 TL değerinde harcama için 7,5 TL değerinde puan çeki kazanıyor. Kart sahipleri, teknosa.com/teknopuan adresinden puanlarını takip edebiliyor. Turuncu Kart ile yapılan alışverişlerle kazanılan puan çeklerini, teknosa.com/teknopuan adresi dışında 444 55 99 numaralı Teknosa Çağrı Merkezi’ni arayarak talep etmek de mümkün. Tüketiciler Teknosa’dan yapacağı alışverişlerde kartları yanında olmasa bile sisteme kayıtlı olan cep telefonu numarasını vererek avantajlardan faydalanabiliyor. Kartlarını yanlarında taşımalarına gerek kalmadan kampanya ve indirimlerden yararlanabiliyorlar.~
ÖDÜLÜ KAZANDI BİRİNCİLİK GELDİ
Yapılan CRM çalışmaları sonucunda Teknosa CRM dalında, 2011 yılında İngiltere’de düzenlenen 2011 Retail Systems Awards ödüllerinde "Yılın Uluslararası Perakendecisi” kategorisinde birincilik ödülüne layık görüldü. müşterİ odakli yaklaşim Türkiye’de teknoloji perakendeciliği sektöründe Siebel uygulamasını kullanan ilk firma olma özelliğini elinde bulunduran Teknosa, bu uygulamanın süreçlerine sağladığı faydalarla müşteri odaklılığını başarıyla sürdürmeye ve sektördeki konumunu güçlendirmeye devam ediyor.
KARTA ÖZEL FIRSATLAR
ÖNCELİK KİMDE?
Teknosa Turuncu Kart sahipleri, karta özel sunulan indirim ve birçok avantajın yanı sıra kampanya ve indirimlerden herkesten önce haberdar olma şansı buluyor. Yıl boyunca sürecek özel çekilişlerle tatilden otomobile kadar birçok hediyeyi kazanma şansı bulan kart sahipleri, doğum günü gibi özel günlerinde de Teknosa’nın sunduğu özel hediyeler ve indirimlerden yararlanabiliyor. Doğum günlerinde özel olarak gönderilen indirim koduyla 1 ay süreyle alışveriş yapılabiliyor ve indirimden yararlanılabiliyor. segmentasyon Teknosa Turuncu Kart müşterileri, 2010 yılında müşteri öngörüsü kazanmak, pazarlama ve satış stratejilerini geliştirmek ve kampanya etkinliğini artırmak için değer ve davranışa göre segmente edildi. Segmente edilen müşterilere farklı fırsatlar ve kampanya modelleri uygulanabiliyor. Ayrıca, özel olarak optimum maliyetli, geri dönüşü yüksek kampanyalar düzenlenebiliyor.
Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?