Money Club perakendenin en büyük kulübü

Money Club programı, müşterisini en iyi tanıyan sadakat programı olma iddiasını sürdürüyor

1.07.2012 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
Money Club perakendenin en büyük kulübü
Migros Grubu 14 yıldır yürüttüğü sadakat programını 2012’de daha da geliştirerek hem üyelerinin hayatın her alanında kazanmasına olanak sağlayan fırsatlar sundu hem de tedarikçi firmaların pazarlama-satış stratejilerine yön verebilecek etkin data yönetimiyle farkını bir kez daha ortaya koydu. 1998 senesinde Migros Club olarak başlayan CRM serüveni, 2010da sadece ismiyle değil, iletişim kanalları ve data yönetim süreci ile de kendini yenileyerek Money Club ismiyle günümüze kadar devam etti. Türkiye’nin ilk ve en büyük sadakat programını hayata geçiren Money Club programı 8,2 milyon aktif kullanıcısı ve cirodan aldığı yüzde 82 pay ile müşterisini en iyi tanıyan sadakat programı olma iddiasını sürdürüyor. Migros, 5M Migros, Mjet, Tansaş ve Macrocenter formatlarında ve Migros Sanal Market’te farklı müşteri kitlelerine hitap edecek ayrı program avantajları sunarak müşterisinin perakende de en çok avantajı Money Club ile sağlamasına olanak sağlıyor. Ayrıca, alışverişin her anında kazandırma prensibi ile kurduğu işbirlikleriyle de her geçen gün gücüne güç katıyor. Migros Grubu mağazalardaki alışverişlerden Money puan kazanma, puanlarıyla anında bedava alışveriş yapabilme imkanı, ürün kataloglarında bulunan binlerce ürün indirimlerinden yararlanma, kendi alışveriş alışkanlıklarına göre kişiye özel kampanyalardan faydalanma Money Club üyesi müşterilerin kendilerine kazanç sağladığı alanlardan yalnızca birkaçı.

MONEY CLUB DATA YÖNETİMİ
Money Club Kart, Ne, Ne Zaman, Nereden sorularının yanına Kim sorusu da eklemiş olup ürün, tarih ve mağaza boyutuna müşteri boyutunu da yeni bir analiz kriteri olarak katıyor. Bu sayede Money Club, müşterilerini farklı sınıflarda profilleyebiliyor ve bu sayede alışveriş ihtiyaçlarını kolayca öngörüp karşılayabiliyor. Kendi ürün grubundaki ortalamaya göre öne çıkan alışveriş alışkanlıkları göz önünde bulundurrarak, örneğin bebekli aileler gibi, birçok sınıf oluşturarak etkin bir segment yönetimi gerçekleştiriliyor. Periyodik analizler ile kayıp, sadık ve yeni müşteri oranlarını takip edebilen Migros CRM ekibi, bu oranları yönetme konusunda hızlıca aksiyon alabiliyor

MONEY CLUB KAMPANYA KANALLARI

Money Club, müşterilerine yönelik kampanyaları, mağaza içinden ve dışından olmak üzere 10 farklı kanaldan duyuruyor ve 19 farklı kampanya kurgusu ile müşterilerine özel fırsatları etkili biçimde sunuyor. Günümüzün en sık kullanılan kanallarından olan SMS, e-mail gibi klasik yöntemlerin dışına çıkarak mağaza içindeki kiosk noktaları, kasa fişleri, direkt postalama ve sosyal medyadan da iletişim gerçekleştiriyor. Tüm bu kanallar aracılığıyla her ay onlarca kampanya gerçekleştiren Money Club, kampanyalardaki kişiselleştirme için müşterisini yaptığı alımlar, alım yaptığı mağazalar ve sahip oldukları demografik bilgilerin kombinasyonundan oluşan 9 farklı eksende inceliyor. Money Club’ın kişiselleştirmede Türkiye’de bir ilki gerçekleştiren kurgulardan en çok öne çıkanı kuşkusuz 2010’dan beri başarıyla yürütülen ‘Kişiye Özel Hedef kampanyaları...~
Hedef Kampanyası uygulamasında Money Club her müşterinin geçmiş satın alma alışkanlıklarını inceleyerek kişiye özel harcama hedefi veriyor; hedefini geçen müşterilerine de yüzde 10'a varan Money puan ödülü sunuyor. Müşterilerinin ödüllerini almaya ne kadar yakınlaştıkları da tüm mağazalarımızda bulunan kasiyerlerimizin müşterimizin fişine bakarak söylemesiyle mümkün oluyor. Kişiselleştirmede kasa fişi alanlarını kullanımının da önemini fark eden Money Club, fişlerde kişiye özel kampanya duyurusu yapmanın ötesine geçerek bu alanları Anneler Günü’nde ve Babalar Günü’nde müşterilerinin sevdiklerine özel mesajlarını çıkabildiği bir alan haline getirerek çok güzel bir jest yaptı. Kasa fişinde mesaj basılmasını istediği Money Club Kart numarasını ve söylemek istediklerini Facebook sayfasındaki bir uygulama ile giren müşterilerin mesajları, sevdiklerinin kasa fişlerinde basıldı ve bu eğlenceli uygulama ile mağazalrda keyifli dakikalar yaşandı.

SOSYAL MEDYADAKİ FARK

Money Club Kart, Facebook ve Twitter gibi sosyal mecralara adım atarak müşterileriyle iletişimini bu kanalda da geliştirmeyi amaçladı. Money Club, Türkiye'de ve dünyada ilklerden birini gerçekleştirerek IT altyapısını, Facebook hesabı ile birleştirdi ve üyelerinin Facebook ID’leri ile Money Club Kart numaralarının entegre edilmesini sağladı. Money Club bu sayede; nereden geldiği, kimler olduğu bilinmeyen, satışa çevrilemeyen beğeniler yerine; kim olduğunu, neleri sevdiğini, alışveriş alışkanlığının ne olduğunu bildiği bir platform yarattı . Bu platform üzerinde Money Club kullanıcıları kendi yorumlarını rahatlıkla iletirken, Money Club ‘da fanlarının yaptığı yorumlardan yola çıkarak ve alışveriş alışkanlıklarını inceleyerek sosyal medya deneyimini çok verimli ve keyifli bir hale getiriyor.

NETWORK AVANTAJI
Money Club, Migros yelpazesi altındaki markaların dışında da müşterilerin sıkça alışveriş yaptığı sektörlerle ortak projeler yürüterek Money Club üyelerinin hayatın her alanında kazanmasına olanak sunuyor. Bu bağlamda Shell, Turkcell ve Garanti Bankası işbirlikleri ile Money Club üyeleri sayısız avantajdan faydalanabiliyor. Müşteriler Migros alışverişlerinden kazandıkları puanlarını, eşdeğerde veya katlayarak partner firmadan yaptıkları alışverişlerinde kullanabiliyor veya cep telefonlarına dakikaya, SMS'e dönüştürebiliyorlar.

MONEY CLUB’DAN SÜRPRİZ KAMPANYALAR
Money Club, 18 Mart 2012 itibari ile dolu dolu 2 yaşında olmanın mutluluğuyla yaş gününü çok özel kampanyalarla kutladı. 50 TL ve üzeri harcama yapan tüm kullanıcılarının kasa fişlerine kampanya katılım kodu basarak, doğum gününü bu kodu yazıp SMS ile kutlayan tüm müşterilerine 50 TL değerine varan sürpriz puan ve Shell yakıt kazandırdı.Bununla da yetinmeyerek Mayıs ayında 3 gün boyunca gün içinde rastlantısal olarak seçilen bir çok alışverişi bedavaya getirdi.  

Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz