Microsoft’un
kurumsal şirketleri olduğu kadar özellikle KOBİ’leri hedefleyen
hizmetleri, bulut bilişimde oldukça iddialı. Şirketin hedefi bu konudaki
liderliğini genişleterek sürdürmek. Özellikle rekabetin arttığı bu
dönemde, şirketlerin diğerlerine göre bir adım öne geçmek için
kullandıkları teknoloji altyapıları çok önemli. Microsoft Türkiye Office
Pazarlama Grup Müdürü Çiğdem Kayalı, teknolojide şirketlere akıllı ve
ekonomik çözümler sunduklarını söyleyerek, özellikle bulut bilişimle
Türkiye’deki işletmelerin çoğunu temsil eden KOBİ’lere odaklandıklarını
ifade ediyor. Kayalı ile Microsoft’un bulut bilişimdeki yerini ve
hizmetlerini konuştuk...
Bulut bilişim günümüzde neden önemli?
- Bugün baktığınız zaman rekabetçi bir ortam var. Bütün şirketlerde bir
hayatta kalma savaşı mevcut. En büyüğünden en küçüğüne kadar. Bu ortamda
da avantaj sağlayıp ön plana çıkmak isteyen tüm işletmelerin en son
teknolojileri kullanması kritik. Bu işletmeler hem kendi içlerindeki hem
de tedarikçileri, iş ortakları ve müşterileriyle olan iletişimlerini
hızlı bir şekilde gerçekleştiriyor olmalı. Artık küçük şirketlerin
ihtiyaçları da büyük şirketler kadar kapsamlı bir hale geldi. Bunu da
hayata geçirelim dediğiniz zaman çok büyük maliyetler söz konusu oluyor.
Bir şirketin bunu kendi başına yapayım demesi, bunun için gerekli olan
donanımı, yazılımı alması, bu altyapı için bir yer ayırması, o kadroyu
kurması, bunu hayata geçirmesi gerçekten zorlu bir proje. Rekabetçi bir
ortam var, bu da şirketleri zorluyor. Maliyetleri görünce de “İşimi
büyütmek için teknolojiye bu kadar yatırım yapmalı mıyım yoksa ana iş
koluma mı yatırım yapmalıyım” diyor şirketler. Bu da doğal bir çelişki
oluyor.
Burada da bulut bilişim devreye giriyor...
Vizyonunuzu belirleyip bulut bilişime yöneldiğiniz zaman, size
ihtiyaçlarınızı hizmet olarak sunacak Microsoft gibi konusunda lider bir
şirketle çalışma şansınız var. Pek çok hizmeti anında alıp hayata
geçirebiliyorsunuz. Microsoft’un Office 365 platformunu kullanmak
istiyorsanız hemen www.office365.com web sitesine giripkayıt olarak,
bütün bu imkânları 1 aylık bir süre boyunca ücretsiz deneyebilir,
kullanmak istediğiniz zaman ise saatler mertebesinde hayata
geçirebilirsiniz. Bu da sizin iş hayatınıza bir ivme getiriyor. Sizin
esas işiniz ne ise ona odaklanıyorsunuz.~
Bakış açısı nasıl bulut bilişime?
- Bundan birkaç yıl önce insanlar internete bile kuşkulu yaklaşıyordu.
Aynı şekilde cep telefonları ve tabletlere de... Bu yeni teknolojiler
inanıyorum ki zaman geçtikçe oturacak. İnsanlar bunun faydalarını
gördükçe önce işlerinin belli bir kısmını buluta taşıyacak. Biz
Microsoft olarak kurumlara buluta geçmeleri için çeşitli olanaklar
sağlıyoruz, yani “Bütün dükkânı kapatın neyiniz varsa buluta geçirin”
demiyoruz. Bu, doğru bir yaklaşım değil. Her şirketin ihtiyaçları
farklıdır. O ihtiyaçlar neticesinde genel bulut yani Office 365 en ideal
çözüm olabilir, ama başka şirketler için hibrit yapı doğru çözüm
olabilir. Yani belli kullanıcılar Office 365 üzerindeyken belli
kullanıcıları kurum veri merkezinden hizmet almaya devam edebilir ve bu
kullanıcılar bir deneyim farkı oluşmadan birlikte çalışmaya devam
edebilirler. Vodafone ile yaptığımız uluslararası işbirliği sayesinde
KOBİ’lerimiz Microsoft Office 365 çözümlerine Vodafone Türkiye
ortaklığıyla; Vodafone Kırmızı Bulut çatısı altında da ulaşmaya başladı.
Bu sayede KOBİ’ler bu hizmetten yararlanırken, ödemeyi aylık
telefon/data faturalarının üzerinden yapabiliyor.
Peki, Office 365 ile KOBİ’ler dışında kimleri hedefliyorsunuz?
Bugün dünyada olduğu gibi Türkiye’de de Office 365’i kullanan büyük
ölçekte kurumsal şirketler var. Honda Türkiye, Coca-Cola, Glaxo Smith
Kline gibi... Ama bir taraftan da bu hizmeti yeni kurulmuş 3-4 kişilik
bir işletmenin de kullandığını görebiliyoruz. Kurumsal müşterilerin
avantajı şu: Onlar zaten belli bir yatırımı yapmış, belli bir
teknolojiyi standart olarak kullanıyorlar ve bunun için gerekli insan
kaynağını sağlayabiliyorlar. Ama KOBİ’lerin büyük bölümünde tek bir BT
çalışanı bile olmadığı için, son teknolojiyi kullanmak istediklerinde ve
bulut bilişimin avantajlarını ve kendilerine ne kadar yakın olduğunu
bilmediklerinde çözümsüz kalabiliyorlar. Tabii bu bulut hizmetleriyle
bir iş çerçevesinde herkesin ihtiyaç duyduğu mesajlaşma, birlikte
çalışma, sesli görüntülü görüşme ve web konferansı gibi çözümler
sağlayabiliyoruz. Web konferansı tarafını biraz daha açacak olursam,
fiziksel olarak buradayım örneğin. Bir taraftan da sahadaki kişilerle
iletişim halinde olmamız lazım. Office 365’in bir parçası olan Lync
Online sayesinde istediğim tüm konferanslarımı internet üzerinden
yapabiliyorum. Burada maliyetler öne çıkıyor. Yurtdışına gidip gelmeniz
zor ve maliyetli ise böyle bir olanak herkesin can simidi olacaktır.
Maliyetler nedir?
Office 365’te lisanslama modelimiz kullanıcı başına. Çok farklı
seviyelerde servisler sunuyoruz. Bir KOBİ’nin ihtiyacı olan en temel
teknolojilerden geniş çapta kurumsal çözümlere kadar bir yelpazede
servis veriyoruz. Başlangıç paketi olan mesajlaşma paketimiz, 7,2 TL’den
başlıyor aylık bir kullanıcı için. Diyelim ki 10 kişilik bir
KOBİ’siniz, aylık 70 küsür TL ödeyerek, yılda 800 TL civarında bir
maliyetle iletişim ihtiyaçlarınızı bulut bilişimin avantajlarını
kullanarak karşılayabiliyorsunuz. Bulut ile edilen tasarruflar, şirkete
yeni yatırımlar yapılabilmesi için ek bütçe sağlayacaktır.~
Hizmet verdiğiniz şirketlerden örnekler verir misiniz?
Örneğin Honda Türkiye, bayileri ve bayi temsilcileriyle iletişim halinde
olmak istiyordu. Kendi içlerinde Microsoft dışı bir e-posta çözümü
kullanıyorlardı. Office 365 hizmetimizi önerdik. Bir süre denedikten
sonra hemen kullanmaya karar verdiler. Bugün 300 civarında Honda bayisi
Office 365 kullanıyor..Coca-Cola, “Benim milyonlarca çalışanım var,
sahada çok elemanım var. Rekabet çok yoğun alanımda. Benim iletişim ve
birlikte çalışma altyapımı daha da geliştirmem lazım. Şirketin en üst
seviye yöneticileri olarak bizler mesajlarımızı en aşağı kadar
iletemiyoruz” dediler dünya genelinde. Coca-Cola dünyada ve bunun
paralelinde Türkiye’de Office 365 kullanmaya başladı. Gördüler ki şirket
bu hizmetle istediği avantajları elde etti. Şirket içi iletişimin çok
arttığı, uzak noktalardaki ekiplerin şirketteymiş gibi çalışabildiği ve
bu sayede kullanıcı üretkenli��inin önemli seviyelerde arttığı bilgisini
aldık. Böylece Coca-Cola, Office 365 ile BT’ye yüksek maliyetli
yatırımlar yapmak yerine esas, ana işlerine odaklanabildi.
“LİDERLİĞİMİZİ GENİŞLETEREK SÜRDÜRMEK İSTİYORUZ”
Bulut bilişim pek çok kişi için nispeten yeni bir konu. Microsoft da
bilişim sektöründe öncü bir şirket. Çiğdem Kayalı, “Biz Office 365 ile
genel bulut hizmetlerindeki liderliğimizi sürdürmek istiyoruz” diyor.
Hedeflerinin bütün müşterilerine bu konuda bilgi vermek ve onlara
alternatifleri göstermek olduğunu söyleyen Kayalı, “Tabii ki isterlerse
altyapılarına yatırım yapıp, kendi veri merkezlerinden hizmetlerini
sağlayarak devam edebilirler, ama farklı alternatifleri de görmelerinde
fayda var. İş ihtiyaçlarına göre en doğru altyapı seçimini yapıp
maliyetler, üretkenliklerini en üst seviye getirebilecekleri doğru yolu
bulabilsinler istiyoruz. Sadece müşteri tedarikçi ilişkisi değil, bir iş
ortaklığı şeklinde görüyoruz biz süreci. Kendimizi de onların ailesinin
bir parçası olarak görüyoruz” diyor. Microsoft, Office 365 ile sunduğu
genel bulut hizmetleriyle 2-3 çalışanlı bir KOBİ’den Coca-Cola gibi 10
binlerce çalışanı olan dünya devi şirketlere hizmet sunuyor. Bu
hizmetleri de nasıl alacakları konusunda seçimi de şirketlere bırakıyor.
Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?