ETİ Burçak, 10 bin yıllık geçmişe sahip Siyez buğdayının üretimini teşvik etmek üzere, Türkiye’de ilk defa Siyez buğdayını paketlenmiş atıştırmalıklar kategorisinde bir bisküvide kullandı.
Doğal Hayatı Koruma Vakfı (WWF)’nın verilerine göre geride bıraktığımız 40 yılda canlı türünün yüzde 50’si yok oldu. 1930’larda yapılan bir araştırmaya göre Türkiye’de 20 binin üzerinde yerel buğday çeşidi varken günümüzde bunların en fazla birkaç bini kaldı. İşte bu durumdan yola çıkan ETİ Burçak da tüm buğdayların atası kabul edilen Siyez buğdayının geleceğini korumak için harekete geçti.
ETİ Burçak, 10 bin yıllık geçmişe sahip Siyez buğdayının üretimini teşvik etmek üzere, Türkiye’de ilk defa, Siyez buğdayını paketlenmiş atıştırmalıklar kategorisinde bir bisküvide kullandı ve ETİ Burçak Siyez Buğdaylı ürününü pazara sundu.
Biyolojik çeşitliği korumak ve insanın doğayla uyum içinde yaşadığı bir gelecek için çalışan WWF-Türkiye ve sürdürülebilir tarıma verdiği önemi, Siyez buğdayını üretim sürecine dahil ederek ortaya koyan ETİ Burçak işbirliği, başta Siyez olmak üzere Anadolu’nun yerel buğday çeşitlerini toplum gündemine taşıyarak, bu konuda bilinirliğin artırılmasını amaçlıyor.
Mineral zengini Siyez buğdayı
10 bin yıllık bir tarihi olan yerel buğdayların en önemlilerinden Siyez, mineral zengini lutein gibi etkin bir antioksidan içeriyor. Bugün dünyada az miktarda Fransa, Hindistan, İtalya ve eski Yugoslavya’da yetiştirilen Siyez buğdayı, ülkemizde en çok üretimi yapılan Kastamonu dışında, Sinop, Çankırı, Çorum, Bilecik ve Kayseri’de üretiliyor.
Siyez buğdayının ilgisizlikten dolayı uzunca bir süre sadece hayvan yemi olarak kullanıldığına dikkat çeken ETİ İcra Kurulu Başkanı Hakan Polatoğlu sözlerine şöyle devam ediyor: “Önemli bir genetik miras olan ve nesilden nesile geçerek bugüne ulaşan Siyezi korumak, Siyez ile ilgili farkındalık yaratarak toplumda talep oluşmasını sağlamak ve dolayısıyla üretimini teşvik etmek amacıyla faaliyet gösterdiğimiz kategoride bir ilki gerçekleştirdik. Türkiye’de ilk defa, Siyez buğdayını paketlenmiş atıştırmalıklar kategorisinde bir bisküvide kullandık ve ETİ Burçak Siyez Buğdaylı ürünümüzü pazara sunduk. Bilinirliği son derece düşük seviyede olan Siyez buğdayına dair toplumda farkındalık yaratmak amacıyla Eti olarak büyük bir sorumlulukla hareket ediyor ve Siyeze olan talebin artmasına vesile olmayı amaçlıyoruz. Biliyoruz ki tüketim talebi oluştukça üretim de artacak ve Siyez gibi yerel çeşitlerimiz de yaşayacaktır.”
Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?