2014’te kurulan Yuvarla, kartlı harcamaların küsuratını bir sonraki TL’ye yuvarlayarak aradaki kuruşların seçeceğiniz dernek veya vakıflara bağışlanmasını sağlayan bir sosyal girişim.
Kredi kartıyla yaptığınız alışverişte küsurat olan kuruşları almayarak ihtiyaç sahiplerine destek olacağınızı biliyor musunuz? Bireysel bağış kültürünü geliştirmek amacıyla, 2014 yılında Emre Danacı ve Erdi Yerebasmaz tarafından kurulan Yuvarla bunu mümkün kılıyor. Adeta ‘Damlaya damlaya göl olur” atasözünü doğrulayan bu platform bugüne kadar 600 bin kez küsuratların iyi bir amaç uğruna yuvarlanmasını sağlamış.. Toplamda yarım milyon TL'nin üzerinde bağışın yapıldığı bu platformun kısa vadede 1 milyon kullanıcıya ulaşması hedefleniyor. Bugün 15 sivil toplum kuruluşuna bağışın mümkün olduğu platforma yeni STK’lar da eklenecek.
Herkese uygun, kolay bağış
Türkiye’de nüfusun yalnızca yüzde 13’ünün bireysel bağış yaptığını söyleyen Emre Danacı, yapılan araştırmalara göre bağış yapılmamasının altındaki en önemli neden bağış miktarı olduğunu anlatıyor. Yardımsever bir toplumda Yuvarla ile bağışın önündeki bu engeli kaldırdıklarına değinen Danacı, artık kuruşlarla farklı hayatlara dokunulabileceğinin altını çiziyor.
Şimdiye kadar sadece BKM Express ile yapılan işlemler ve buna ek olarak Morhipo, Biletix, Gittigidiyor, Yargıcı, Boyner Grup ve Fiba Grup markaları gibi anlaşmalı e-ticaret sitelerinde kullanılabilen Yuvarla sistemi artık İş Bankası ile sağlanan entegrasyon ve Yuvarla mobil uygulaması sayesinde sokakta, markette veya AVM'de yani kart geçen her yerde kuruşların iyiliğe dönüşmesini sağlıyor.
Sponsorluk desteği önemli
Peki girişimin gelir modeli ne? Çünkü, Yuvarla bir sosyal girişim olsa da daha fazla insana dokunmak ve faaliyetlerini devam ettirebilmek için diğer tüm şirketler gibi finansal gelire ihtiyaç duyması olağan.
Emre Danacı, yurtdışındaki benzer sosyal girişimlerin aksine Yuvarla’nın bağışlardan hizmet bedeli almak yerine faaliyetlerini sürdürmek, gerekli maliyetlerini karşılamak, daha fazla insana dokunabilmek ve büyüme yatırımını yapabilmek için sponsor desteğini tercih ettiklerini belirtiyor. Bu şekilde bağışların yüzde 100'ünün sivil toplum kuruluşları tarafından kullanılmasını sağlayabileceklerini anlatan Emre Danacı, ilk olarak BKM Express ile sponsorluk anlaşması yaptıklarını ve farklı şirketlerle de görüşmeler halinde olduklarını dile getiriyor. Danacı, Yuvarla uygulamasıyla sponsorlara sosyal fayda odaklı farklı promosyon araçları sunabildiklerinin de bilgisini veriyor.
Nasıl bağışçı olabilirsiniz?
Yuvarla.com’a girerek ya da yuvarla uygulamasını indirdikten sonra kuruşlarınızı bağışlamak istediğiniz kurumu seçiyorsunuz. Ardından anlaşmalı bankaların kartlarını, kart numaranızın yalnızca ilk 6 ve 4 hanesini Yuvarla’ya tanımlamanız gerekiyor. Bu işlemden sonra Yuvarla, her küsuratlı harcamanda size tercihinizi soruyor ya da belirlediğiniz aylık üst limiti geçmeden küsuratları otomatik olarak yuvarlaya bağışlayabiliyor.
Kuruşlar ne işe yarar derseniz işte bir kaç örnek:
*TEMA'ya giden kuruşlarla 20 Futbol sahası büyüklüğünde bir alan ağaçlandırıldı.
*AKUT, 12 Arama kurtarma operasyonunu finanse etti. Belki de sizin kuruşlarınızla alınmış bir kart moturu kışın Bingöl'ün kırsalında karda mahsur kalmış hamile bir kadın ve bebeğini hastaneye yetiştirdi..
*Minik kuruşlar Türkiye Korunmaya Muhtaç Çocuklar Vakfı'na ait Bolluca Çocuk Köyü'nde yaşayan 128 çocuktan 5'inin geleceğini aydınlattı.
*Belki de yerde görsek eğilip almayacağımız o 1 kuruşlar birikerek Kanserli Çocuklara Umut Vakfı sayesinde 24 kanser tedavisi gören çocuk ve ailesine umut oldu.
Şu anda Yuvarla'da yer alan sivil toplum kuruluşları:
Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?