“1 MİLYAR BARAJINI GEÇECEĞİZ”
Üretiminin yüzde 65’ini ihraç eden Mega Metal’in başkanı Cüneyt Ali Turgut, “2018’de ciromuzu 330 milyon dolara çıkarıp 1 milyar TL barajını geçeceğiz” diyor.
Kayseri merkezli Mega Metal, Türkiye’nin en büyük bakır tel ihracatçısı. Ürettiği kablolar Johnson&Johnson’ın medikal cihazlarından BMW araçların görüntüleme cihazlarına kadar pek çok alanda kullanılıyor. 2001 krizinde Aksekili Turgut Ailesi tarafından satın alınan ve daha sonra büyük bir dönüşüm geçiren şirket, son 10 yılda 7 kat büyüdü. Mega Metal Yönetim Kurulu Başkanı Cüneyt Ali Turgut, yeni teknolojilere yatırım yaparak rakiplerini nasıl geride bıraktıklarını şöyle anlatıyor:
“NASIL BAŞARDIK?”
“Hedef koymak hayatı anlamlı kılar sözünden yola çıktık. Sektördeki büyük resmin bir parçası olmaktan çok bu resmi çizen olmayı hedefliyoruz. Sektörün dışında hareket ediyoruz. Dünyanın gideceği yeri görüyoruz ve yüksek teknolojiye yatırım yapıyoruz. Başarımız bundan kaynaklanıyor.
“KAYSERİ KALEMİZ”
En güçlü olduğumuz alan yüksek teknolojili elektrolitik bakır tel üretimi. Fransa’daki hızlı trenlerin elektronik teknolojilerinden Seiko saatlerine kadar pek çok alanda ürettiğimiz bakırlar kullanılıyor. Son 10 yılda 60 milyon Euro yatırım yaptık. Kayseri’yi kale seçtik, ağır üretimimizi buradan yapacağız.
“MİLA’DA ÜRETİM HATTI KURDUK”
2017’yi 220 milyon dolar ciro ile kapattık. Önümüzdeki yıl ciro hedefimiz 300 milyon dolar, böylece yüzde 30 büyüyerek 1 milyar TL ciro sınırını geçeceğiz. Dünya şirketiyiz diyebilmek için Avrupa’da ve ABD’de bir merkeze sahip olmak istiyoruz. Hedefimizin Avrupa ayağını gerçekleştirdik, Milano’da ofis ve üretim hattı kurduk.”
“START UP’LARA YATIRIM YAPIYORUZ”
“AYRI ŞİRKET KURDUK” Megatek adında bir şirket kurduk. Faaliyet alanımızla ilgili start up’larla görüşüyoruz. Bu start-up’lara küçük yatırımlar yapıyoruz. Yeni planlarımız arasında ileri teknoloji ve katma değerli ürünlere odaklanmak var.
YENİ ALANLAR? Robotik, data, bilgisayar teknolojileri, otomobillerdeki görüntüleme sistemleri, medikal cihazlarda kullanılan teknolojiler gibi alanlara yönelmeyi hedefliyoruz. Ayrıca gümüşlü tel üretimi ve güneş enerjisine yatırım yapmak istiyoruz.
ANTALYA’NIN MEGA PROJELERİ
Antalya Türkiye’nin en hızlı büyüyen şehirlerinden biri. Gayrimenkul alanındaki büyük potansiyeli markalı büyük gayrimenkul üreticilerinin de hedefinde. Antalya’da farklı sektörleri kalkındıracak 11 mega projenin inşa edildiğini belirten GYODER Başkanı Doç. Dr. Feyzullah Yetgin, bunlar tamamlandığında şehrin yerli ve yabancı yatırımcılar için daha cazip hale geleceğini söylüyor.
KONUT SATIŞINDA 2’NCİ Yetkin, Antalya’yla ilgili şu bilgileri veriyor: İnşaat ruhsatlarında Bursa’dan sonra 5’inci, konut satışında ise 4’üncü sırada yer alıyor. Yabancılara yılda 4-5 bin konut satışının yapıldığı Antalya, bu alandaysa İstanbul’dan sonra ikinci sırada geliyor.
EN BÜYÜK 3 PROJE Antalya’da hayata geçirilen en önemli projeler arasında ilk sırada Boğaçayı, Kruvaziyer Liman projesi ve Kepez Santral projesi yer alıyor. Sur Yapı tarafından hayata geçirilen Kepez Santral projesi Türkiye’nin en büyük kentsel dönüşüm projesi olma özelliğine sahip.
BAŞKAN’IN AJANDASINDA NE VAR?
“BİN KİŞİYE EĞİTİM VERECEĞİZ”
Sanko’dan Erdemoğlu’na çok sayıda büyük grubu çıkaran Gaziantep, sanayicisi ve iş insanlarıyla her zaman bir adım önde durmayı başarıyor. Bunun da en önemli nedeni yeni teknolojilere ve eğitime yatırım yapmasından, sanayicisinin dayanışma kültüründen kaynaklanıyor. Anadolu Markaları Gaziantep buluşmasında bir araya geldiğimiz Gaziantepli sanayicilerin fark yaratacak yeni projesi ücretsiz mesleki eğitim kursları. Gaziantep Sanayi Odası (GSO) Mesleki Eğitim ve Danışmanlık Merkezi Başkanı ve GSO Başkan Yardımcısı Adnan Ünverdi, yeni projelerini şöyle anlatıyor:
“Gaziantep’in üretim yelpazesi çok geniş, tek bir alanda üretimimiz yok. Sanayimizin ihtiyacı olan nitelikli eleman ihtiyacını karşılamak için geçtiğimiz nisan ayında mesleki eğitim projesi başlattık. Kurduğumuz merkezde bir yıldan kısa sürede 1.475 kişiye eğitim verdik. 82 iş kolunda mesleki belge alma zorunluluğu olduğu için verdiğimiz eğitimler meslek sahiplerinin belge almalarını sağladı.
Ocak ayında hayata geçeçek yeni eğitim projemizle bin kişiye 50 iş kolunda mesleki eğitim vereceğiz. Bu eğitimlerden Suriyeliler de faydalanacak. Eğitim vereceğimiz bin kişinin yarısını Suriyeliler oluşturacak. 8 ay sürecek eğitimler kapsamında dış ticaret kursundan muhasebeye ve yönetici asistanlığına kadar pek çok alanda mesleki eğitim vermeyi planlıyoruz.”
“SAVUNMA ÖNCELİĞİMİZ”
İHRACAT ARTACAK Gaziantep’in ihracatı artmaya devam ediyor. 2017’in ilk 11 ayında 5,9 milyar dolar ihracat gerçekleştirdik. 2018 hedefimiz ihracatta 7 milyar doları yakalamak.
“KÜMELENDİRME YAPACAĞIZ” 2018’de Gaziantep’te savunma sanayini ön plana çıkarmak istiyoruz. Bu alanda faaliyet gösteren firmalarla iş birliği yapıyoruz.
Organize sanayi bölgesinde savunma sektörüne yönelik ürün ve yazılım geliştirecek şirketlere yer tesis edeceğiz. Metal ve makine sektöründeki şirketleri burada kümenlendireceğiz.
SİVASLI MARKA YURT DIŞINDA NASIL BÜYÜYECEK?
Merkezi Sivas’ta olan Dermokil, kilden kozmetik ürünleri üreten ve son dönemde hızlı büyümesiyle dikkat çeken başarılı Anadolu markalarından biri. Ürünleri Gratis’ten BİM ve Carrefoursa’ya kadar büyük ulusal zincirlerde satılıyor. Markanın kurucusu ve yönetim kurulu başkanı Ünsal Karaca, Türkiye’ de kili baz olarak kullanan ilk firma olduklarını belirterek hedeflerini şöyle anlatıyor:
DOĞAL ÜRÜN Gelişmemizdeki en önemli nokta hikayesi olan bir ürünle yola çıkmamız oldu. Ürünlerimizin geleneksel ve doğal kil içerikli olması ve ilk kullanımda sonuç vermesi önümüzü açtı. Ar-Ge’miz ve azmimiz sayesinde hızla geliştik. Geçen yıl, yüzde 35 büyüdük, bu yıl da aynı büyümeyi devam ettirmek istiyoruz.
150 FARKLI ÜRÜN 4 kategoride 150 çeşit ürünümüz bulunuyor. Ayrıca eczaneler için üst segmentte farklı bir seri üretiyoruz. Çin ve Amerika başta olmak üzere 27 farklı ülkeye ihracat yapıyoruz. Gelecek dönemde, yurt dışında mağazalaşmaya odaklandık.
YURT DIŞINDA 12 MAĞAZA Somali’den Londra ve Çin’e kadar yurt dışında toplam 12 mağazamız var. Yurt dışında distribütörlerimizle birlikte “Dermokilshop” mağazaları açarak büyümeyi hedefliyoruz. Mağaza içinde uygulamalı bakım bölümüyle ürünlerimizin satışını yapmayı planlıyoruz.
Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?