“DİJİTAL MÜŞTERİ DENEYİMİNE ODAKLANMALIYIZ”

10.02.2017 11:44:070
Paylaş Tweet Paylaş
“DİJİTAL MÜŞTERİ DENEYİMİNE ODAKLANMALIYIZ”
ÖZGÜR TORT / MİGROS GENEL MÜDÜRÜ
Migros, Türkiye’de dijitalleşme uygulamalarıyla perakendenin lider oyuncusu konumunda. Şirket dijitalleşmeyi amaç olarak değil, sürdürülebilir büyümeye giden yolda önemli bir araç olarak görüyor. Migros Genel Müdürü Özgür Tort ile dijitalleşme ajandasını konuştuk. Tort’un aktardıkları özetle şöyle:
TAM ZAMANINDA Dijital ve mobil platformlarla odak noktamız olan müşterilerimize tam yerinde ve tam zamanında, daha hızlı, kolay ve keyifli alışveriş deneyimi sunuyoruz. 1997 yılında hayata geçirdiğimiz Migros Sanal Market’in bugün 1,5 milyon kullanıcısı var. Online alışverişlerimizin yüzde 45’i mobil kanal üzerinden gerçekleşiyor. Müşterilerimiz web’de başladıkları bir işlemi mobilden tamamlayabiliyor. Tam Bana Göre uygulamamızla her müşteriye tek müşteri olarak yaklaşıyoruz.
İLK VE TEKİZ Veri kullanımının doğru segmentasyonu sayesinde müşterilerimize önceki alışveriş alışkanlıkları doğrultusunda kişiye özel kampanya, indirim ve fırsatlar sunuyoruz. Bunu sektörümüzde yapabilen ilk ve tek perakende kuruluşuyuz. Jet kasa sistemimiz mağaza süreçlerimizin optimizasyonunda önemli bir getiri sağladı. Jet kasalarla kasa kuyruğu yüzde 20 oranında düştü. Bugün belirli mağazalarımızdaki işlemlerin yüzde 40’ı Jet Kasa’dan geçiyor.
KESKİN ÇİZGİ YOK Gerek iç süreçlerimizde gerekse müşterilerimize sunduğumuz hizmetlerde dijital dönüşümümüze devam edeceğiz. Ancak dijitalleşmenin müşteriye yansıyan boyutunu, yalnızca online hizmet olarak anlatır ve algılatırsak büyük hayal kırıklığı olacaktır. Fiziksel ve dijital arasındaki keskin çizgi giderek yok oluyor. Yeni nesil perakendeciler olarak fiziksel perakendeyle dijital dünyanın kolaylık ve hızını bir arada sunduğumuz fijital bir müşteri deneyimine odaklanmamız gerekiyor.

NE BAŞLATTIM?
DR. EMEL DAMARLI / ALTIPARMAK GIDA AR-GE VE KALİTE DİREKTÖRÜ
“PRIOSPOT’LA DİJİTAL ŞEFFAFLIK”

Kurulduğu 1980 yılından bu yana bal sektörünün gelişimine öncülük eden ve uzun yıllardır sektörün lideri olan Balparmak, dijital uygulamalarıyla gıda sektörünün liderlerinden. Şirket gıda güvenliği konusunda uluslararası standartlara göre çalışıyor. Balparmak, Türkiye’nin gıda alanında 8’inci, bal ve diğer arı ürünleri alanındaki ilk ve tek Ar-Ge merkezine sahip. Altıparmak Gıda Ar-Ge ve Kalite Direktörü Dr. Emel Damarlı, dijitale nasıl liderlik ettiklerini şöyle anlatıyor:
BALIN SOYKÜTÜĞÜ “Bal ve Diğer Arı Ürünleri Araştırma ve Kalite Kontrol Laboratuvarı’mız sayesinde tüketicilere sunduğumuz ürünleri 92’den fazla parametre doğrultusunda analiz ediyoruz. Balparmak, Priospot uygulamasıyla öncüyüz. Dünyada bir gıda maddesinde ilk kez Priospot sistemini kullanıyoruz. Bu sistem sayesinde satın alınan balın analiz raporuna ulaşma olanağı sunuyoruz.
DÜNYADA GIDADA İLK Bu uygulamayı bir adım öteye taşıdık. Artık yediğiniz balın analiz raporuna cep telefonunuz ya da bilgisayarınızdan ulaşmanın yanı sıra içinde hangi bitki ve çiçeklerin özü olduğunu da öğrenebileceksiniz. Bal Polen Analizi uygulaması sayesinde, ambalajlarda yer alan kare kodu (QR kod) akıllı telefonlarına okutan tüketiciler satın aldıkları balın analiz raporunun yanı sıra artık o kavanozdaki balın hangi çiçek ve bitkilerin özlerini içerdiğini de görebiliyor. Dahası, o bitki ve çiçeklerin haklarında kısa bir bilgiye ve görsellerine de ulaşabiliyorlar.
İLETİŞİMDE KRİTİK İletişimde dijitalleşmeyi çok önemsiyoruz. Dijitalleşme sayesinde şeffaf bir şekilde tüketiciyle iletişim kurabiliyoruz. Hem Balparmak tüketicileriyle hem tedarikçilerimizle akıllarda hiçbir soru işareti bırakmadığımız bir iletişim stratejisi yürütüyoruz.”

TRENDLER
NEYRAN BAHADIRLI UBER TÜRKİYE GENEL MÜDÜRÜ
“GELECEK SÜRÜCÜSÜZ ARAÇLARDA” Uber, şehirlerdeki ulaşım pazarını dijitalleştiren, dünyanın öncü teknoloji şirketlerinden birisi. Şu an 70’den fazla ülkede, 400’den fazla şehirde faaliyette. Şirket trendleri takip etmenin yerine her zaman bir adım önünde olmak için çalışıyor. Uber Türkiye Genel Müdürü Neyran Bahadırlı ile ulaşım trendlerini ve şirketin Türkiye’deki öncülüğünü konuştuk. Bahadırlı, şöyle açıklıyor:
DOĞASI DİJİTAL Uber yapısı gereği her zaman dijital gelişmelerle beslenen ve daha fazla şehri daha ulaşılabilir kılan bir teknoloji platformu. Çok uzun yıllardır gelenekselleşmiş bir şekilde devam eden ulaşım sektörünü dijitalleştirerek verimliliği artırdı ve şehirlere yeni ekonomik imkanlar sundu. En önemlisi, Uber sayesinde yolculuklar daha güvenli, konforlu ve ekonomik hale geldi.
“TRAFİĞİ AZALTACAĞIZ” İstanbul’da hizmet vermeye 2014 Haziran ayında başladık, o zamandan bu zamana kullanıcı ağımız her geçen gün genişliyor. Uber var olduğu şehirlerde trafiği azaltıyor, ekonomik katkı sağlıyor, istihdam yaratıyor. Uber’i Türkiye’de İstanbul ve Bodrum dışındaki şehirlerde de hayata geçirmek için çalışmalarımız hızla devam ediyor. Türkiye’de de global vizyonumuz olan trafiğin azalmasına katkı sağlamak hedefindeyiz.
YATIRIMLAR OTONOMA Sektörümüzü ve tüm dünyayı yakından ilgilendiren sürücüsüz araçları, ulaşımın geleceğindeki en önemli trendlerin başında sayabiliriz. Sadece Uber değil birçok otomotiv şirketi bu alana yatırımlarını aktarıyor. Araştırmalar sürücüsüz araçların trafiğe, çevreye ve güvenliğe çok olumlu katkıları olduğunu söylüyor.

ÖNERİ PANOSU
HANDE SABUNCUOĞLU KIDZMONDO TRUMP İSTANBUL YKB VEKİLİ
“DİJİTAL OKURYAZARLIK EN TEMEL GEREKSİNİM”
Birkaç yıl içinde kodlama bilmeyen çocuk belki de kalmayacak. Dijital CEO okuyucuları kodlama konusuna verdiğimiz önemi takip ediyor. Bu ayın önerilerinden birini KidzMondo Trump İstanbul Yönetim Kurulu Başkan Vekili Hande Sabuncuoğlu’ndan aldım: Sabuncuoğlu, şöyle anlatıyor: “Bilişim Garaj Akademisi iş birliğiyle hayata geçirilen KidzMondo TeknoPark’ta, 5-12 yaş arası çocuklar yaş gruplarına göre farklı teknolojik eğitimlere katılıyor. MEB onaylı eğitimlerde çocuklar hem bilgisayar teknolojisi ve terminolojisi, donanımyazılım bilgilerini öğreniyor hem kodlama ve tasarım becerisi kazanıyor. Dijital okuryazarlık, çağımızın en temel gereksinimlerinden biri.”

DEVRİM SÖNMEZ BLESH CEO’SU
TÜRK AR-GE DEVİNDEN AKILLI BULUŞ
Nesnelerin interneti alanında Google ve Intel gibi dünya teknoloji devlerinin iş ortağı olan Türk Ar-Ge şirketi Blesh, Volkswagen iş birliğiyle otomotiv sektöründe yenilikçi bir uygulamaya imza attı. Beacon pazarında Türkiye’de açık ara sektör lideri olan Blesh, bluetooth teknolojisini entegre ederek akıllı anahtarlık geliştirdi. Şirketin CEO’su Devrim Sönmez, bu yeniliği ve önerilerini şöyle anlatıyor: “Kullanıcıların telefonlarıyla araba anahtarları arasında bir iletişim sağlayan akıllı anahtarlık, ikisinden biri kaybolduğunda özel alarmı ve lokasyon takibi sayesinde bulunmalarını kolaylaştıracak. Mobil uygulama içinden ‘Telefonumu Bul’ veya duruma göre ‘Anahtarlığımı Bul’ seçenekleri her zaman kullanıcıların kurtarıcısı olacak.”

Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?


YAZARIN DİĞER YAZILARI TÜMÜNÜ GÖRÜNTÜLE

Yorum Yaz