AHMET C. DÖRDÜNCÜ/
AKKÖK HOLDİNG CEO’SU
“ORTAK AKILLA
DİJİTALLEŞİYORUZ”
Dijitalleşme
ve Endüstri 4.0, Akkök Holding’in ajandasında çok güçlü bir yere sahip. Akkök
Holding CEO’su Ahmet C. Dördüncü, grubun tüm şirketlerinin dijitalleşme seviyesini
ölçmeye başladıklarını söylüyor. Endüstri 4.0’da nasıl daha etkili olabileceklerine
baktıklarını belirten Dördüncü ile dijitalleşme yol haritalarını konuştuk.
Dördüncü, bu yolculuğu şöyle anlatıyor:
ÖLÇÜMLE BAŞLADIK “İlk adım
olarak şirketlerimizin dijitalleşme endekslerini ölçümledik. Şirketlerimizin dijital
dönüşüm ve stratejik değer yaratacak dijitalleşme projelerini, 2017 hedeflerine
almasını istedik. Ardından şirketlerimizin teknoloji şirketimiz Aktek’in de
katkısıyla dijital dönüşüm bilincinin ve farkındalığının artırılması için ortak
akıl toplantıları planladık.
BULUTLA VERİMLİLİK Artık hem özel
hem genel bulut çözümleri hem de hibrid bulut teknolojileriyle destekli mobil teknolojileri
mevcut süreçlerimize entegre ederek verimliliği artırmaya odaklandık. Bu
kapsamda insan kaynakları uygulamalarında, entegre İK bulut çözümlerine
yöneldik. Özellikle İK tarafında gündemimizde bulut Oracle HCM projesi var.
Proje kapsamında toplamda 18 şirket için entegre insan kaynakları ve iş gücü
yönetim sistemleri kurulacak.
ENERJİDE IOT Akkök Grup
şirketlerimizde de hayata geçmiş güzel örnekler var. Aktek tarafından enerji
dağıtım şirketimiz SEDAŞ’a Türkiye’de ilk defa katma değerli IoT (M2M)
uygulaması yapıldı. 20 bin adetten fazla sayacın okunması için Otomatik Sayaç
Okuma Çözümü (OSOS ) üretildi. Sonrasında bu çözümün SCADA entegrasyonu
gerçekleştirildi. Bu deneyimle iş ortaklığı bazında başka dağıtım şirketlerine
de başarıyla aynı sistem uygulandı.
MÜŞTERİ DENEYİMİ Diğer grup
şirketlerimizde ise Endüstri 4.0 uygulamalarımıza müşteri deneyimi boyutunu da
kattık. Kalite güvence sistemlerimiz kapsamında ürettiğimiz katma değerli ürünlerimizi
uçtan uca izlenebilir hale getiriyoruz. AVM’lerimizde de teknolojinin sağladığı
en yenilikçi IoT, mobil, veri analitiği çözümlerini müşterilerimiz ve
paydaşlarımız için sektör öncüsü olarak yapacağız.”
NE BAŞLATTIM?
AGAH UĞUR /
BORUSAN HOLDİNG CEO’SU
“3
YILLIK YOLCULUK BAŞLADI”
Şimdiye
kadar Türkiye’de şirketler, hep fabrikalara, tesislere, makinelere yaptıkları
fiziki yatırımlarla övünürdü. Ama artık gündemde dijitalleşme var. Borusan
Holding de stratejik hedeflerini yakalamak ve kalıcı rekabet avantajı
yaratabilmek amacıyla geçen yıl kapsamlı bir dijital dönüşüm yolculuğuna çıktı.
Borusan Holding CEO’su Agah Uğur, dijital dönüşümlerini ve kat ettikleri yolu şöyle
anlattı:
DAHA CESUR “İnovasyon
yolculuğumuza 4 yıl önce başladık ve süreçlerimiz oldukça hızlı ilerliyor. B2B
bulunduğumuz sektörlerde pazar platformu niteliğinde, tamamıyla elektronik
ticarete dayanan 5 yeni ticari şirket kurduk. Bu yıl bu şirketlerimize ölçek
kazandırmayı hedefliyoruz. Bu süreç mevcudu kontrollü yönetmekten çok farklı.
Daha cesaretli davranıp para harcanması ve zararların kabul edilmesi lazım ki
işi büyütebilelim.
ÜÇ
TEMEL ALAN Borusan’da portföyümüzdeki yüksek marjlı, katma değeri daha
yüksek olan işleri artırmamız gerektiğini uzun zamandır biliyoruz. Bunu da 3
temel alana inovasyon, Ar-Ge ve dijital dönüşüme yoğunlaşarak yapıyoruz.
Lojistik Ar-Ge merkezimizi 2016 yılında hayata geçirdik. Bu yıl 2 şirketimizde daha
Ar-Ge merkezi hayata geçirmeyi planlıyoruz. Dijitalleşme için 2016 bizim için
oldukça kritik bir yıl oldu. Her şirketimizde ayrı ayrı yapılan çalışmaları bir
araya getirecek ve merkezi bir yaklaşımla şirketlere yayılımını sağlayacak bir
proje oluşturduk.
100 PROJE BELİRLEDİK Tüm şirketlerimizle 4-5 ay
gibi bir süre çalışarak, 100’e yakın proje oluşturduk. Zaman planları, görev
dağılımları ve sorumlularını belirledik. Bu yıl, 3 yıllık bu yolculuğa
başlıyoruz. 3 yılın sonunda, grubumuzun dijital platformları bambaşka
boyutlarda olacak.
Üretim odaklı şirketler perspektifinden bakıldığında
çalışmalarımız yeni endüstri devrimi olarak adlandırılan Sanayi 4.0’a geçiş ile
eş zamanlı ilerliyor.
200
MİLYON DOLAR Dijitalleşme sürecinin grup şirketlerimizdeki bir diğer odağı da
hizmet sektörü. İş yapma süreçlerimizi dijitalleştiriyor ve yeni teknoloji
çağının gereklerine uygun olarak dönüştürüyoruz. 2020 yılına kadar Ar-Ge, inovasyon
ve dijitalleşmeye 200 milyon dolar yatırım yapacağız. İş dünyasının yeni
rekabet koşullarında da en önde koşan şirketler arasında yer alacağız.”
TRENDLER
DUNCAN TAIT/FUJITSU
KIDEMLİ BŞK. YRD.
“DÖNÜŞÜME
DİRENENLER VAR”
Fujitsu,
son yıllarda dijital dönüşümün şirketler üzerindeki mevcut ve gelecekteki
etkisini küresel olarak araştırıyor. Araştırmadan her yıl yeni ve farklı
sonuçlar çıkıyor. Araştırmanın dijitalleşmeye yön verecek sonuçlarını Fujitsu
Kıdemli Başkan Yardımcısı ve EMEIA ile Amerika Bölgesi Başkanı Duncan Tait,
şöyle anlatıyor:
ENDİŞELİLER “Dijital dönüşüm, iş
modellerini ve gelir akışlarını, operasyonları ve süreçleri, müşteri
ilişkilerini ve sunulan hizmeti ve çok daha fazlasını dönüştürüyor. Endişeye
neden olan aslında tam da bu potansiyel. Olası yararlara karşın, yöneticilerin
üçte biri dijital dönüşümü hayata geçirmek istemediğini net bir şekilde ifade
ediyor.
STRATEJİK YAKLAŞIM İki yıl önce
yaptırdığımız araştırmanın sonuçları ve aslında BT karar vericilerinin dijital
dönüşüm yaklaşımını ve görüşlerinin analiz edildiği geçen yılki
araştırmamızın
sonuçlarıyla karşılaştırıldığında, iş dünyası liderlerinin dijital dönüşüme
artık daha güvenle, stratejik ve her şeyin ötesinde daha büyük bir başarıyla yaklaştıkları
görülüyor.
GELİŞME BASKISI Rakiplerine
karşı daha rekabetçi bir hale gelmeye çalışmakla kalmayıp daha hızlı dijitalleşmeye
çalıştıkları da ortaya çıkıyor. Bu çalışmanın sonuçları, dijital dönüşüm
karşısında gelişme baskısının da olduğunu net bir şekilde gösteriyor.”
ÖNERİ PANOSU
DR. ABDÜLBAHRİ
DANIŞ / ITELLIGENCE TÜRKİYE CEO’SU
“İTİCİ GÜÇ BÜYÜK
VERİ VE BULUT”
Itelligence,
iş uygulamaları alanında dünya lideri yazılım şirketi olan SAP ekosisteminde
yer alan en büyük uluslararası iş ortaklarından biri. Itelligence Türkiye
CEO’su Dr. Abdülbahri Danış, dijitalleşme yolundaki iş dünyasına önerilerini
şöyle aktarıyor:
“Gartner’a
göre dünyada birbirine bağlı 6,4 milyar cihaz bulunuyor. Her gün 5,5 milyon
yeni cihaz global ağa ekleniyor ve rakamın 2020 yılında 20,8 milyara ulaşması
bekleniyor. Dünya Ekonomik Forumu ise aynı tarihte 50 milyardan fazla cihazın
birbirine bağlanacağını tahmin ediyor. Üç yıl gibi kısa bir süre sonra
hayatımızda büyük bir ‘dijital varlık’ ve aynı oranda ‘veri’ olacak. Çünkü
2020’de, tüm yeni iş süreçleri ve sistemlerin yarısından daha fazlası IoT
unsurlarını içerecek. Halen makineler, nesneler, müşteriler ya da tedarikçiler
tarafından sınırsız miktarda gerçek zamanlı veri üretiliyor. Bu büyük veri, birçok
endüstri için başarının altın anahtarı olarak görülüyor. Pazarı şekillendiren
iki önemli trendden biri büyük veri, diğeri bulut teknolojileri ve hizmetleri.
Her ikisi de dijitalleşmenin arkasındaki itici gücü oluşturuyor. SAP’nin HANA
adlı ürünü bu trendlere karşılık geliyor. HANA, şirketlerin büyük verileri
analiz etmesini, çeşitli cihazları yönetmesini ve makinelerin iletişim
kurmasını sağlıyor.”
ELİF GÜRDAL/DASSAULT
SYSTÈMES TÜRKİYE ÜLKE MÜDÜRÜ
“3 BOYUTLU
DENEYİMLE ESNEKLİK ARTIYOR”
Dijital üretim
yöntemleri, artık üretim sürecini sanal olarak modellemek için de kullanılıyor.
Ürünü yapmak için gerekli araçlar tasarlanırken insanların mı yoksa robotların
mı bu araçları çalıştırmaya daha uygun olup olmadığı belirlenebiliyor. Dassault
Systèmes Türkiye Ülke Müdürü Elif Gürdal, önerilerini şöyle
aktarıyor:
“Üreticiler tam
teşekküllü dijital üretimi benimseyerek sanayide bir sonraki sıçramayı
gerçekleştiriyor. Esasen bir üretim süreci oluşturmakla ilgili her şey üç
boyutlu (3D) olarak sayısallaştırılabiliyor. Üretim sisteminin gerçek fiziksel
varlıklarıyla senkronize edilebiliyor. Bu trendi erken benimseyenlerin
sağladığı kazançlar ise muazzam boyutta. Yapılan bağımsız analizler, üretim
maliyetlerinin yüzde 15’e varan oranlarda düşürülebileceğini gösteriyor.
Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?