Etiya, 2004 yılında ODTÜ mezunu üç mühendis
arkadaş, Aslan Doğan, Ali Durmuş ve Serdar Dağdelen tarafından kuruldu. Türkiye’de
kurumsal yazılımın en güçlü oyuncularından biri haline geldi. Etiya, şimdi de
kurumsal yazılım alanında global bir dünya şirketine dönüşüyor. Dijitalleşmenin sağladığı rekabet avantajlarını
kurumlarla buluşturan Etiya’nın CEO’su Aslan Doğan, 2017’de dijital dünyaya
getirdiklerini şöyle anlatıyor:
500 MİLYON DOLAR İÇERİDE KALDI “2017 odağımızda telekom, finans ve enerji var.
Türkiye’de hem ürün ve çözüm geliştiren hem şirketlere gelecekle ilgili
dönüşümlerinde destek olabilecek bizim ölçeğimizde bir yazılım şirketi yok.
Özellikle telekom sektöründe yazılımda ülkemizin dışa bağımlılığını ortadan
kaldırdık. Omni-channel müşteri deneyimi sağlayan CRM ve satış sistemlerimizle
sektörlerde önemli fark yaratıyoruz. Sırf telekom sektöründe bugüne kadar minimum 500
milyon doların ülkede kalmasını sağladık.
YAPAY ZEKA GELİŞTİRDİK
Dünyanın teknoloji merkezi Silikon Vadisi’nde ofis açtık. Burada Ar-Ge ve
üretim yaparak, dünyaya satacağız. Silikon Vadisi’ndeki ofisimizde de Türk
mühendisler görev alacak. Silikon
Vadisi’nde Türk Etiya mühendisleri ile geliştirilen ilk ürün yapay zeka oldu.
İlk yerli yapay zeka ürünümüzü 27 Şubat-2 Mart tarihleri arasında Barselona’da
düzenlenen Dünya Mobil Kongresi’nde sergileyeceğiz. Bu ürünümüz Türk GSM
sektörünün lider şirketlerinden biri tarafından kullanılacak. Ürün aynı zamanda
Uzakdoğu’da bir şirket tarafından da deneme
sürecinde.
HEDEF
BÜTÜNLEŞİK YAPI Yapay zeka ürünümüzün marifetlerine gelince... İletişim artık
sözlü kanallardan yazılı kanallara geçiyor. Müşterilerin çoğu şikayetlerini
Whatsapp’tan, sosyal medyadan iletiyor. Bunları birilerinin okuması, anlaması
gerek. Bizim ürünümüz bunu sağlıyor. Orada neden bahsedildiğini anlıyor ve en
önemlisi sınıflandırıyor. Görüntü ve ses işleme konusunda da çalışmalarımız
sürüyor. Hedefimiz yapay zeka ürünümüzde bütünleşik bir yapı oluşturmak.
NE BAŞLATTIM?
KAAN TERZİOĞLU /
TURKCELL GENEL MÜDÜRÜ
TURKCELL DİJİTAL
İMZAYI BAŞLATTI
Turkcell,
teknolojik altyapısını kullanarak güvenli dijital imzayı hayata geçiriyor.
Evraklı işlemlerin daha güvenli, hızlı ve kolay yapılmasının yanı sıra kağıt
tüketiminin azaltılmasını ve maliyetlerin düşürülmesini sağlayan uygulamayla
şirket, ülke ekonomisine yıllık yaklaşık 40 milyon TL katkıda bulunmayı
planlıyor. Güvenli dijital imza tüm sektörlerde kullanılmaya başlandığında ise
bu rakam yıllık yaklaşık 300 milyon TL’ye ulaşacak. Turkcell Genel Müdürü Kaan
Terzioğlu, yeni uygulamayı şöyle anlatıyor:
DAHA KOLAY DAHA
GÜVENLİ
“Türkiye’nin dijitalleşmesi konusunda öncü bir adım atarak güvenli dijital
imzayı hayata geçiriyoruz. Tüm Türkiye’de yaygınlaştırmayı planladığımız
uygulamayla evrak işleri bundan böyle hem daha güvenli hem hızlı hem de kolay
bir şekilde tamamlanabilecek. Öncelikle kendi bayilerimizde pilot uygulamasını
başlattığımız güvenli dijital imzayla tüm evrakların dijitalleşmesini ve bu
şekilde arşivlenmesini planlanıyoruz.
YÜZDE 40’A VARAN
AVANTAJ
Güvenli dijital imza sistemini nisan ayı ortasında Türkiye’deki tüm Turkcell
İletişim Merkezleri (TİM) ve 1.030
bayimizi de dahil ederek yaygınlaştırmayı planlıyoruz. Bu yeni uygulamayla
Türkiye’de ilk ve öncüyüz. Amacımız bu uygulamanın bankacılık ve sigorta başta olmak
üzere tüm sektörlere yayılmasını sağlamak. İşlem sürelerini yüzde 20 ila 40
arasında azaltarak hepimizin zamandan da tasarruf etmesine imkan verecek
güvenli dijital imza, dijitalleşme adına ülkemiz için çok değerli bir
uygulama.”
TRENDLER
DOÇ.
DR. ELİF YOLBULAN OKAN
OKAN
ÜNİVERSİTESİ İŞLETME VE YÖNETİM BİLİMLERİ FAKÜLTESİ
“AKILLI
LÜKS HAYATIMIZA GİRDİ”
Artık
akıllı lüks kavramı da gündemimize girdi 2020 yılında yaklaşık 300 milyar Euro
büyüklüğe ulaşacağı tahmin edilen global lüks pazarı dijitalleşmeyle birlikte
yeniden şekilleniyor. Okan Üniversitesi İşletme ve Yönetim Bilimleri Fakültesi
Öğretim Üyesi Doç. Dr. Elif Yolbulan Okan, akıllı lüks ve lüks tüketimdeki
dijital trendleri şöyle anlatıyor:
DİJİTALDE AKTİF TÜKETİCİ “Markaların lüks tüketiciyi yakalamaları
ve segmenti büyütmeleri için teknolojiyi kullanmaları kaçınılmaz. Ürün
geliştirmede, tüketici araştırmalarında, müşteri ilişkileri uygulamalarında ve
en önemlisi tüketiciye farklılaştırılmış deneyimler sunmada mutlaka ileri
teknoloji desteği alınmalı. Küresel olarak lüks tüketicilerinin yüzde 95’i
dijital olarak aktif ve bu grubun satın almalarının yüzde 75’ini dijital temas
noktalarından etkilenerek yaptığı unutulmamalı.
LÜKS
DÜŞÜN AKILLI DAVRAN Lüks
markaların lüks düşünüp, akıllı davranmalarının zamanı geldi. Dijital
platformalar, teknolojik üretimler ve çok kanallı pazarlama stratejileri
tüketicilere benzersiz üstün deneyimler sunma imkanı yaratıyor. Geleceğin lüks
tüketicisine ulaşmak için firmaların lüks segmentini baştan sona yeniden
tanımlamaları arzu edilen büyüklüklere ulaşmaları için önemli.
ÖNCÜLER KİM? Lüks kategorisinde peş peşe ilginç
örnekler önümüze gelmeye başladı. İlk olarak akıllı saat kategorisinde
hareketlenme görüldü. Apple’ın ardından Swatch, Fossil ve son olarak Michael
Kors, Intel, Google gibi teknoloji devleriyle iş birliği yaparak yeni akıllı
saat modellerini piyasaya sürdü. Ünlü kalem markası Montblanc, 2016 yılında
‘Augmented Paper’ adını verdiği defter ve kalem setleriyle akıllı lüks segmentinde
varlığını gösterdi. Montblanc Hub uygulaması ile kullanıcılar kalemle deftere
aldıkları notları, elektromanyetik rezonans ile dijital ortama aktarabiliyor ve
paylaşabiliyorlar. Kadınların en büyük sorunlarından biri olan çantada anahtar
arama sorununu ünlü moda ve giyim markası Ralph Lauren “The Ricky Bag” adlı
çantasıyla çözmeyi hedefliyor.
ÖNERİ PANOSU
GÜL GÜRDAMAR
ALTIKULAÇ / ŞENPİLİÇ YÖN. KUR. ÜYESİ
“HER SÜRECE
DİJİTAL TAKİP”
Tavukçuluk,
Türkiye’de endüstrileşmede ve teknoloji kullanımında öncü bir sektör. Gıda
güvenliği ve izlenebilirlik sektörün her zaman gündeminde olan konular.
Dijitalleşmeyle beraber tavukçuluk sektörü de bu alana önemli yatırımlar
yapıyor. Sektörün pazar lideri olan Şenpiliç’in yönetim kurulu üyesi Gül
Gürdamar Altıkulaç, önerilerini şöyle anlatıyor:
“Dijitalleşme
bizde diğer sektörlere göre çok daha önceden başladı. Tüm entegrasyonumuz SAP
sistemi üzerinden yönetiliyor. İzlenebilirlik çok uzun süredir var. Tavukların
soyağacının en gerisine kadar gidebiliyoruz. Kümesin ısı derecesinden biyo
güvenlik önlemlerine her süreci dijitalde takip edebiliyoruz. Dijitalleşme hem
verimlilik hem gıda güvenliği açısından olmazsa olmaz. Tüm dataları
birbirleriyle ilintili değerlendirip doğru analizler yapabiliyoruz. Bu da bize
büyük bir güç sağlıyor. Pazarlamada da dijital mecraları çok önemsiyoruz. Facebook’ta
59 bin takipçimiz var. Pazarlama bütçemizin yüzde 2’sini dijital mecralara
ayırıyoruz. Instagram’da da 2017’de aktif olacağız. Dijitalde yemek tarifi
videolarımız büyük ilgi görüyor. 30 filmimiz vardı, bu videoları yayınladığımız
dönemde haftalık ortalama 1 milyon erişime ulaştık. Facebook’ta iyi sonuç
aldık, dijital pazarlama yatırımlarımız daha da artacak.”
JASON JUAN / FSP
TÜRKİYE ÜLKE DİREKTÖRÜ
“ENERJİDE
DİJİTAL ETKİSİ ÇOK GÜÇLÜ”
FSP,
1993’ten beri sadece güç kaynakları üzerine odaklı çalışan bir Tayvan şirketi.
FSP Türkiye Ülke Direktörü Jason Juan, “Enerjide dijital etkisi çok güçlü”
diyor. Ar-Ge çalışmalarını dünyada güç kaynakları alanına yön verecek şekilde
hızlandırdıklarını söylüyor ve şöyle devam ediyor: “Enerjinin mobil ve
güvenilir şekilde taşınıp depolanması için enerji depolama sistemleri
geliştiriyoruz. Yenilenebilir enerji kaynaklarından sağlanan enerji üretimi her
geçen yıl artıyor. Ancak yenilenebilir enerji kaynaklarının doğuştan gelen
sorunları var. Enerji depolama sistemleri bu sorunların giderilmesi, enerji ve
küresel ısınma konularının geleceğinde önemli rol oynayacak. Nesnelerin
interneti cihazlarının artması sonucu bilginin depolanması da çok önemli hale
geliyor. Bu konuda da enerji depolama sistemleri dijitalleşmeyle birlikte daha
da önemli hale gelecek. Ana sunucuya güç sağlayan Twins modelimizi, sanal
gerçeklik ve robotik uygulamaları içinse Dagger adlı özel boyutlarda güç
kaynakları geliştirdik.
Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?