Sosyal medyada kanal enflasyonu

Gençlerin aktif olarak kullandığı sosyal medya kanalları şirketler tarafından yakından izleniyor...

28.07.2016 14:48:300
Paylaş Tweet Paylaş
Sosyal medyada kanal enflasyonu
Sosyal medya, her geçen gün kullanıcılara yeni platformlar sunarken markalar için de yeni fırsatlar doğuruyor. Artık her şirketin bir Facebook ve Twitter hesabı var. Geçen yıl, pazarlamadaki yeni sosyal medya trendi olarak gösterilen Instagram ise büyük bir yükseliş gösterdi. Instagram’ı aktif olarak kullanan markaların oranı yüzde 86’ya ulaştı. Örneğin Boyner Büyük Mağazacılık, Instagram takipçi sayısını geçen yıla göre yüzde 321, Koton yüzde 200, Kiğılı yüzde 188 artırdı. Avon, geçen yıl 41 bin 282 olan takipçi sayısını 152 bine yükseltti. Özellikle moda, otomotiv ve inşaat gibi görsel anlatımın öne çıktığı sektörlerde Instagram, vazgeçilmez platformlar arasındaki yerini aldı. Gençlerin, yani geleceğin hedef kitlesinin ilgi gösterdiği sosyal medya platformlarını da yakından izleyen şirketlerin yeni ilgi odağı ise Snapchat ve Periscope. Capital olarak konuştuğumuz sosyal medyada aktif 29 şirket arasında Snapchat’in kullanım oranı yüzde 13, Periscope’un ise yüzde 20. Bu mecralara henüz yeni giren şirketlerin yanı sıra birçok şirket de Snapchat ve Periscope’u incelemeye başlamış durumda. Örneğin Banvit, BSH, CarrefourSA, Altınbaş, THY, LC Waikiki gibi şirketler yakın zamanda Snapchat’te var olmayı hedefliyor.
Çok yeni olmasına rağmen gençler arasında kullanımı hızlı yükselen Scorp ise şirketlerin henüz gündeminde yok. Yine de Snapchat ve Periscope’dan sonra öne çıkacak bir mecra gibi gözüküyor. Morhipo, Ülker gibi şirketler şu anda proje bazlı çalışmalarında Scorp’u kullanmaya başladı bile.
STRATEJİYİ KANALLAR BELİRLİYOR
Şirketlerin sosyal medya stratejisi, sosyal medya kanallarının kendine özgü dinamik yapısına göre değişiyor. Facebook, kullanımı en yoğun mecra olduğu için genellikle geniş kitlelere ulaşmak için kullanılıyor. Twitter ise müşteriyle anlık iletişim kurmada en etkili mecralardan biri olarak gösteriliyor. Görsel ağırlıklı içerikler için Instagram tercih edilirken viral reklamlar ve videolarda YouTube ile geniş kitlelere ulaşılıyor. Örneğin yaptıkları iş görsel ağırlıklı olduğu için Facebook ve Instagram’a ağırlık verdiklerini ifade eden Nef’in satış ve pazarlamadan sorumlu genel müdür yardımcısı Selçuk Çelik, “Doğru zamanda doğru kitlenin karşısına çıkmayı hedefliyoruz” diyor. Her kanala özel içerik geliştirilmesi gerektiğine dikkat çeken Gittigidiyor’un pazarlama direktörü Feyza Dereli Fedar, Facebook’ta mikro hedef kitleler oluşturduklarını ve kategorilere göre kampanya stratejileri izlediklerini, Instagram’da görsel dünyaya uygun paylaşım yaptıklarını ve Twitter’da blog içeriklerini paylaştıklarını söylüyor. Lenovo Türkiye’nin pazarlama direktörü Aysun Karabıyık da özellikle Twitter’ı şikayet yönetim aracı olarak kullandıklarını ifade ediyor. P&G Türkiye ve Kafkasya Markalar Müdürü Dr. Onur Yaprak ise “Twitter ve Instagram gibi kanallarda daha gerçek zamanlı ve hedefli bir iletişim yürütüyoruz. Facebook ve YouTube gibi kanallarda uzun soluklu ve kitlesel iletişim yapıyoruz” diyor.~ERİŞİLEN KİŞİ SAYISI ARTTI
Şirketlerin sosyal medya stratejilerinin başında, hedef kitleye doğru kanalla ulaşmak geliyor. Çeşitli kampanyalar, oyunlar ve yarışmalarla satış odağını kaybetmeden sosyal medyanın eğlenceli tarafını değerlendiren şirketlerin her geçen gün takipçi sayısı artıyor. Takipçi sayısının artması, kullanıcıların takip ettiği kişilere de ulaşmayı sağlıyor. Örneğin Türk Telekom, marka birleşmesinin de etkisiyle 2016 Facebook verilerine göre 37 milyondan fazla kişiye ulaştı. Bu sayı 2015’e oranla yüzde 270 artış anlamına geliyor. Media Markt’ın pazarlama direktörü Çağanur Atay Uçtu ise sosyal medya vasıtasıyla ayda ortalama 10 milyon kullanıcıya ulaştıklarını söylüyor. Sosyal medyayı dinleyerek kullanıcıların beklentisi doğrultusunda kurgular yaratan Migros’un ise takipçi sayısı geçen yıla göre yüzde 35 artarken erişim oranı yüzde 40’a yükseldi. BASF’nin bütün global hesapları arasında Türkiye, yüzde 38 büyümeyle takipçi sayısı bakımından en hızlı büyüyen ülke oldu. En çok ağırlık verdikleri kanalların Facebook ve YouTube olduğunu ifade eden LG Electronics Türkiye’nin marka pazarlama bölüm başkanı Gül Cabı ise takipçi sayılarının geçen yıla göre 538 bin 238 kişi arttığını belirtiyor.
INSTAGRAM ÖNE ÇIKTI
Sosyal medyada Facebook, Twitter, YouTube; popüler olmaları ve kitlelere ulaşmayı kolaylaştırması bakımından şirketler için öne çıkan kanallar oluyor. Ancak son dönemde, reklam almaya başlamasıyla Instagram’ın da şirketlerin pazarlama trendleri arasındaki yerini aldığı rakamlarla da ispatlanıyor. Örneğin Boyner Büyük Mağazacılık’ın pazarlama genel müdür yardımcısı Burcu Körpeağaç, Instagram takipçi sayısında geçen yıla göre yüzde 321, Kiğılı’nın pazarlama direktörü Sedef Gedikli Canaran ise yüzde 188 artış gözlemlediklerini söylüyor. Avon’un tüketici pazarlama müdürü Esen Mestan Kocatürk’ün verdiği rakamlara göre de marka, geçen yıl 41 bin 282 olan takipçi sayısını 152 bine yükseltti. Instagram, görselliği ağır basan bir mecra olarak özellikle moda markalarının odağında yer alıyor. Koton’un pazarlama direktörü Yeşim Yerli, Instagram’ın diğer mecralar arasında öne çıktığını ifade ediyor ve burada yüzde 200’lük büyüme kaydettiklerini belirtiyor. Sosyal ağlar üzerinden e-ticaret sitesine gelen müşterilerin her geçen gün arttığını söyleyen LC Waikiki’nin stratejik planlama direktörü İbrahim Arıt ise “Instagram’dan gördüğü kıyafeti arayan müşteri oranımız oldukça yüksek” diyor.
SOSYAL MEDYADA YENİ TRENDLER
Geçen yıl görselliğin öne çıktığı Instagram, sosyal medyanın trendi oldu. Markalar bu trende ayak uydurarak ya var olan hesaplarını geliştirdiler ya da bu mecrada yer almaya yeni başladılar. Bu yıl ise her ne kadar görüştüğümüz markaların henüz yüzde 13’ü yer alıyor olsa da Snapchat sosyal medyanın yeni trendi olacak gibi gözüküyor. Onunla beraber Periscope da markaların yeni odakları arasında, birçok markanın girmek istediği yeni mecraların başında yer alıyor. Örneğin Banvit, Snapchat’i ilgiyle takip ediyor ve yakın zamanda bu mecraya girebileceğinin sinyallerini veriyor. BSH, bu mecraları şirketin iletişim stratejileri doğrultusunda izliyor. Koton ise yeni girdiği Periscope ve Snapchat’te iletişimini farklı bir boyuta taşıyor. CarrefourSA’nın CMO’su Mehmet Necati Özdeniz de Periscope’un çok hızlı yayılan bir platform olduğunu ve yakından takip ettiklerini belirtiyor. Henüz yoğun olarak kullanılmasa da şirketler, genç kitle tarafından kabul görmüş yeni sosyal medya kanallarını da yakından takip ediyor. Bunların başında ise Scorp ve Tinder geliyor. Örneğin Pladis (Ülker&McVitie’s&Godiva) Türkiye, Ortadoğu, Kuzey Afrika ve Orta Asya Bölgesi CMO’su Başak Kluznick, içerik ürettikleri kanalların dışında Scorp, Shazam gibi platformlara entegre olduklarını söylüyor. Tinder ve Scorp için proje bazlı çalışmalar gerçekleştirdiklerini söyleyen Kluznick, gençlerin kullandığı mecralardaki fırsatları değerlendirmeye çalıştıklarını ifade ediyor. Morhipo da Scorp ve Snapchat’le geleceğin tüketicilerine ulaşmayı hedefliyor.~Takipçi sayıları hızlı artıyor
PAŞABAHÇE

Sosyal medyanın kullanıcılarla arada engel olmadan iletişim kurmayı sağladığını belirten Paşabahçe Pazarlama Grup Müdürü Ülkü Berna, son 6 ayda takipçi sayısını yüzde 60 artırdıklarını söylüyor
AUDİ
Ayda ortalama 10-15 milyon kullanıcıya eriştiklerini belirten Audi’nin pazarlama müdürü Mustafa Uluer, geçen yıla oranla yüzde 30-40 oranında bir artış yaşandığını söylüyor ve “Sosyal medyada marka imajını geliştirmeye çalışıyoruz” diyor.
HEPSİBURADA
Sosyal medyayı satışı destekleyici bir kanal olarak gördüklerini söyleyen Hepsiburada.com’un pazarlama grup başkanı Özgür Doğan, takipçi sayısının geçen yıla oranla yüzde 30 arttığını belirtiyor.
BALPARMAK
Aralıktaki “Ballı Adam” kampanyalarıyla dikkat çektiklerini belirten markanın pazarlama direktörü Burcu Yılmaz, erişim rakamlarını şu şekilde açıklıyor: “Bu dönemde Facebook erişimimizi yüzde 127, Twitter erişimimizi yüzde 2.065 artırdık.”
THY
Türk Hava Yolları’nın interaktif pazarlama iletişim müdürü Neşet Dereli, “2015’te Facebook’la tekil ulaştığımız kişi sayısını yüzde 50’den fazla artırdık. Bu oran Linkedin’de yüzde 14, Instagram’da yüzde 12, Twitter’da yüzde 9 ve Google+’ta yüzde 7 oldu.”
TAV
Takipçi sayısını artırmaktan çok bağlılık yaratmayı hedeflediklerini belirten TAV yetkililerinin verdiği bilgilere göre şirket, geçtiğimiz yıla oranla Facebook ve Instagram hesaplarında yüzde 100, Twitter’da ise yüzde 55 artış gösterdi.

Sosyal medya ne sağlıyor?
KİTLELERE ULAŞMA

Akçansa Genel Müdürü Umut Zenar: “Facebook ile toplumun her kesimiyle iletişimde olabiliyoruz. Bu da bizim gibi B2B tarafı olan şirketler için şans. Sadece çimento şirketi olmadığımızı, toplum için ortaya koyduğumuz değer ve projelerimizi anlatabiliyoruz.”
ÜRÜNÜN YAYILMASI
Altınbaş CEO’su Ali Bulut: “Mağazalarımızın bize geri dönüşlerinde sosyal medya hesaplarımızda paylaşılan ürünlerimizin yüzde 85’ini yoğun olarak talep etmeleri, sosyal medyanın önemini gösteriyor.”
GELİRLERDE ARTIŞ
Morhipo.com Genel Müdürü Şule Kuban Arditti: “Genel olarak sosyal medya üzerinde kullanılan ‘Satın Al’ aksiyon butonlarının analitik verilere bakıldığında kullanım ve başarı oranları hayli yüksek. Morhipo olarak 2015 yılından bu yana sosyal medyadan ciddi gelir elde ediyoruz.”
SATIŞLARA ETKİ
Otokoç Otomotiv Genel Müdürü Görgün Özdemir: “Ciddi bir e-ticaret trafiğimiz var. Araç kiralama tarafında özellikle rezervasyonlarımızın büyük web sitemiz üzerinden gerçekleşiyor. Sosyal medya kanallarımız üzerinden web sitesine sağladığımız trafiğin, satışlarımıza etkisi büyük.”

Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz