5 YILIN GERİSİNDE
Fuar endüstrisi, dünya genelinde 500 miyar doları aşan büyüklüğe sahip. Aslan payını Almanya alıyor. Türkiye'de ise sektörün doğrudan yarattığı katma değer yıllık 1 milyar dolar civarında. 2009'da ekonomik krizden hayli etkilenen sektörde hala cirolar ve düzenlenen fuar sayısı 5 yıl öncesinin gerisinde. 2006'da yılda 685 fuar düzenlenirken bu sayı 2009'da 379'a kadar düştü. Bugün ise yılda ortalama 400 civarında fuar düzenleniyor. Geçen yıl sektörün cirosu yüzde 13 oranında artarak 300 milyon dolara yükselse de düzenlenen fuar sayısı ve ciro hala 5 yılın gerisinde.
ŞANSI ARTIYOR
Avrupa'da fuarcılık son 5 yıldır ciddi oranda kan kaybediyor ve sektör doğuya doğru kayıyor. Bu açıdan bakıldığında sektörün en önemli artılarının başında, giderek artan sayıda uluslararası fuarın Türkiye'de düzenlenecek olması geliyor. Ancak hala Türkiye'nin dünyada fuar endüstrisinden aldığı pay çok küçük. Payın artırılması için yatırımlara ve kamusal desteğe ihtiyaç duyuluyor. Sektör temsilcileri modern fuar alanlarının artırılmasını, altyapı hizmetlerinin geliştirilmesini istiyor.
GELECEĞİ PARLAK
Yapılan öngörüler, 2012'de sektörün yüzde 6 civarında büyüyeceği yönünde. Ancak kesin bir rakam verilemiyor. Sektörün geleceğinin çok parlak olduğunu söyleyen CNR Holding İcra Kurulu Üyesi Özhan Carda, sektörü şöyle değerlendiriyor: "Avrupa merkezli fuar endüstrisi eksen değiştiriyor. Bu noktada Türkiye çok önemli bir lokasyonda. Avrupa'daki kriz ve Arap baharı Türkiye'ye olumlu katkı yaptı. Kalkınmada kaldıraç görevi gören fuar endüstrisi için devletin diplomatik hamlelerde bulunması gerekiyor.”
Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?