Hazır giyim DÜNYADA 4'ÜNCÜ
Türkiye, hazır giyimde dünyanın 4'üncü büyük tedarikçisi. 2009'da kriz nedeniyle yüzde 7 daralan ve önemli pazar kaybeden sektörde, zararlar telafi edilmeye başlandı. 2009'da 33,3 milyar liraya gerileyen sektör, 2010'da yüzde 20 büyüyerek 40 milyar liralık büyüklüğe ulaştı. 2011 'de ise 45 milyar TL'yi yakaladı. Ancak ihracatta büyüme sınırlı oldu, 2010'da yüzde 9,8 oranında büyüyerek 14,6 milyar dolara yükselen sektörün ihracatı 2011 'de 16,2 milyar dolara yükseldi. ihracatta yüzde 10,7 büyüme yaşandı. KÂRLAR AZALDI
Sektörün en önemli avantajı dış ticaret fazlası vermesi. Geçen yıl 10 milyar 566 milyon dolar dış ticaret fazlası veren hazır giyim, bu konuda diğer sektörleri geride bıraktı. Ancak yüksek enerji maliyetleri, ek vergiler, artan rekabet sektördeki firmaları olumsuz etkiliyor. En önemli sıkıntılardan biri de geçen yıl temmuz ayında Uzakdoğu'dan getirilen ürünlere koyulan ek vergiler oldu. Rekabetin ciddi biçimde arttığı sektörde fiyatların önemli ölçüde düşmesi kâr marjlarını düşürüyor. 50 MİLYAR HEDEFİ
Sektörün 2012 için büyüme beklentisi yüzde 11. Bu oran gerçekleşirse sektörün büyüklüğü 50 milyar liraya çıkacak, Sektörün çok büyük sıkıntı içinde olduğunu söyleyen Kiğılı CEO'su Hilal Suerdem, sektörü şöyle değerlendiriyor: "Türk hazır giyim markaları güçlü markalarıyla bölgemizde trend belirleyici hale geliyor. Ancak sektör ciddi rekabet içinde, Fiyatların aşırı derece düşmesinden ötürü kârlar düştü, Sektör çık ciddi sıkıntı yaşıyor. Piyasada fiyat rekabeti daha da artacak."
Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?