Gelişme potansiyeli yüksek

Türkiye, şekerli mamul ve çikolatalı ürünlerde dünyanın önde gelen pazarları arasında sayılıyor.

1.07.2010 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
Gelişme potansiyeli yüksek
 (Çikolata)
 600 milyon doların üzerinde ihracat yapan yerli üreticiler, 2009 yılını birçok sektöre kıyasla daha iyi geçirdi. Sektörün ihracatı, 628 milyon dolar olarak gerçekleşti ve sadece yüzde 2,5 oranında daraldı. Bu rakam bir önceki yıl 643,5 milyon dolardı. Sektör uzmanlarının 2010 yılına ilişkin ihracat beklentisi ise 650 milyon dolar düzeyinde. Bu da yüzde 3,5-4 oranında büyümeye denk geliyor.  Türkiye’nin ihracattaki en önemli pazarları Orta Asya, Balkan ve Ortadoğu ülkeleri olarak sıralanıyor. İhracattaki ilk 15 ülkenin tümü bu ülke gruplarından geliyor. Türkiye’nin en fazla ihracat yaptığı ilk 3 ülke ise Irak, Cezayir ve Kırgızistan. Bu 3 ülkeye yapılan ihracatın toplam ihracattaki payı yüzde 33,5 civarında. Sektör üreticilerinin yeni hedefi ise AB pazarına olan ihracatı artırabilmek. Çünkü Avrupa Birliği’nin toplam ihracattaki payı, şu anda yüzde 10 düzeyinde bulunuyor. Şekerli Mamul Sanayicileri Derneği Başkanı Şemsi Kopuz, şu bilgileri veriyor:  “AB’nin ticari partnerleri arasında 7’nci sıradayız. Şekerli mamul sektörü açısından baktığımızda karşılıklı olarak büyümeye ve gelişmeye son derece açık bir potansiyele sahip olduğumuzu düşünüyoruz.”

Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz