İç tüketim artırılacak

Su ürünlerinde son dönemde hızlı üretim ve ihracat artışı yaşıyor.

1.06.2012 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
İç tüketim artırılacak
Deniz ürünleri
STRATEJİK ÜRÜN
Su ürünleri, Türkiye'nin AB'ye ihraç edebildiği tek hayvansal gıda ürünü. Bu yüzden sektör, son dönemde hızlı üretim ve ihracat artışı yaşıyor. Ancak iç pazarda tüketim AB ortalamasının altında. Türkiye'de yılda kişi başına 8 kilo deniz ürünü tüketiliyor. Sektörde en hızlı gelişen alan ise ihracat. 1.935 şirketin faaliyet gösterdiği pazarda Dardanel, Kerevitaş, Kocaman Balıkçılık gibi büyük üreticilerin yurtdışı odaklı büyümesi ihracatı artırıyor. 2011 'de ihracat yüzde 36 oranında artarak 480 milyon dolara yükseldi.

YUNANİSTAN AVANTAJI

Türkiye'nin 3 tarafının denizlerle çevrili olması, zengin su ürünleri çeşitliği gibi birçok doğal avantajı bulunuyor. Ayrıca geçen yıl Yunanistan'ın ekonomik krizde olmasından dolayı balık üretiminde ve yetiştiriciliğinde geri kalması Türk şirketlerinin lehine oldu. Türk markaları Amerika, Kanada ve Uzakdoğu pazarlarında rakiplerine göre üstünlük sağladı. Buna karşın sektörde denetim eksikliği, haksız rekabet ile av yasaklarına uyulmaması önemli sorunlar arasında.

YÜZDE 30 BÜYÜME

Sektörün 2012 ihracat hedefi, yüzde 30 büyüyerek 625 milyon doları yakalamak. Yılda 7 milyar dolar deniz ürünleri ihracatı yapan Norveç gibi olmayı hedeflediklerini söyleyen Deniz Ürünleri Sanayicileri Derneği Başkanı Niyazi Önen, sektörü şöyle değerlendiriyor: "ihracatta çok önemli başarı sağladık. Bundan sonraki en önemli hedefimiz, iç pazardaki tüketimi 8 kilodan 20 kiloya çıkarmak. iç tüketimin artırılması için çalışıyoruz. Yurtdışında iyi bir planlamayla Norveç'in seviyesine gelebiliriz.”

Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz