İHRACAT FAKTÖRÜ
İhracat artışıyla büyüyen, durduğunda da süratle küçülen sektör, 2009'da dip seviyeyi gördü. 2008'de 10 bin 654 adet olan yurtiçi ve yurtdışı satışlar, 2009'da 3 bin adede düştü. 2010'da genel olarak ihracatta yaşanan toparlanmaya paralel olarak sektör de 3 kat büyüdü. 2010'da yurtiçinde 7 bin 621 adet treyler satılırken yurtdışına yapılan satış bin 540 adede yükseldi. En hızlı büyüme yüzde 383 artışla damper tip treyler satışlarında yaşandı. Onu tenteli ve tanker tipi treyler satışları izledi. ÜRETİM ÜSSÜ
Sektörün en önemli artısı, yıllık 20 bine varan üretim kapasitesiyle Türkiye'nin bölgenin üretim üssü olması. Şasiden bitmiş ürüne kadar her tip treyler üretilebiliyor. Ayrıca 40'tan fazla ülkeye ihracat yapılıyor. En önemli sorunlarının başında ise kayıt dışı üretim geliyor. 6 bin treylerin merdiven altı üretildiği tahmin ediliyor. Aynı zamanda bu yıl yürürlüğe girmesi beklenen tehlikeli madde taşımacılığıyla ilgili altyapı tam olarak sağlanamamış durumda. YENİ YATIRIMCI
Sektörün geleceği oldukça parlak. Bunun en önemli göstergesi de sektördeki yabancı yatırımcı sayısındaki artış. Son olarak Almanya merkezli bir treyler üreticisi, Eskişehir'de yatırım yapıp üretime geçti. Treyler üretimi konusunda Kuzey Amerikalı ve Avrupalı üreticilerin Türkiye'de yatırım yapmayı planladıklarını söyleyen Treyler Sanayicileri Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Recep Serin, "Treyler alanında ciddi büyüme potansiyeli var. Türkiye'de motorlu taşıt sektöründe yaşanan talep, arz ve ihracat patlamasının bir benzerini, yakın gelecekte treyler için de bekliyoruz."
Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?