İNŞAATLA GELİŞİYOR
İnşaat sektörü, son yıllarda sürekli büyürken inşaat plastiklerinin başında gelen PVC kategorisini de büyütüyor. Sektörün 2012 yılındaki büyüme oranı, 2011 ile karşılaştırıldığında yüzde 7 oldu. İhracatı ise son 5 yılda değer bazında yaklaşık yüzde 30 arttı. Sektör, 2012 yılını miktar bazında 371 bin ton ve değer bazında 919 milyon dolar ihracat ile kapattı. PVC kapı ve pencere profilleri üretim kapasitesiyle Avrupa'da ilk sırada bulunan Türkiye, dünya sıralamasında ise Rusya'dan sonra ikinci sırada yer alıyor.
DIŞA BAĞIMLI
PVC sektörünün en önemli sorunlarının başında, hammaddede yüzde 85 oranında dışa bağımlı olması geliyor. Sektör, yakın dönemde Türkiye'ye yeni bir petro-kimya yatırımı öngörmediğinden hammaddede ithalata dayalı bir sistemle daha çok büyüyebilmenin çözüm yollarını arıyor. Sektörün sorunları içinde ikinci sırada ise enerji geliyor. Yeni enerji kaynaklarının yaratılması enerjiye yönelik yeni yatırımların yapılması ve enerji maliyetlerinin düşürülmesi, PVC sektörünün en önemli beklentileri arasında yer alıyor.
HEDEFTE NE VAR?
Sektörün önümüzdeki 5 yılda en önemli hedefi, üretim ve ihracatta büyüme trendini devam ettirmek. Sektör 2013 yılı sonundaki 400 bin ton ve 981 milyon dolar ihracat hedefinden hareketle 2018'de yaklaşık yüzde 43 oranında büyüme bekliyor. Türk Plastik Sanayicileri Araştırma, Geliştirme ve Eğitim Vakfı (PAGEV) Başkanı Mehmet Uysal, ”5 yıl sonrası için hedefimizi, miktar bazında 581 bin ton ve değer bazında 1 milyar 400 milyon dolar ihracata ulaşmak olduğunu söyleyebilirim" diyor.
Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?