(DONDURMA)
6 AYLIK HIZLI BÜYÜME
1990’larda bir kişi yılda ortalama 0,3 litre dondurma tüketiyordu. 20 yılda tüketim 9 kat artarak 2,8 litreye yükseldi. Ancak hala tüketim Amerika pazarının 5’te 1’i kadar. Krizde yüzde 8 ila 10 arasında büyüyen sektör, 2010’un ilk 6 ayında geçen yıla göre yüzde 22,7 büyüdü. 2009’un ilk 6 ayında 297 milyon lira olan pazar büyüklüğü, bu yılın aynı döneminde 364 milyon liraya yükseldi. 2009’da 1,5 milyar lira olan pazarın toplam büyüklüğünün 2010 sonunda yaklaşık 2 milyar liraya ulaşması bekleniyor.
REKABET ARTTI Dondurma pazarının yüzde 96’sı endüstriyel dondurmaya ait. Yüzde 4’lük diğer kısım ise bölgesel dağıtım yapan üretici ve pastanelerden oluşuyor. Endüstriyel dondurma pazarının hızla büyümesi, yatırımcıların pazara olan ilgisini artırıyor. Sektörün en büyük oyuncusu yüzde 72’lik pazar payıyla Unilever’in Algida markası. Algida’yı Golf markasıyla Ülker takip ediyor. Pazarı büyütmeye odaklanan her 2 marka da bu alandaki yatırımlarını artırıyor.
5 YILLIK HEDEF 5,6 LİTRE 5 yılda dondurma tüketimini 2 katına çıkarmayı hedeflediklerini söyleyen Algida Pazarlama Direktörü Özgür Kölükfakı, “Bu yıl da pazarı büyütmeye odaklanacağız. Bu anlayışla 1990’dan bu yana dondurma sektörüne 400 milyon Euro’luk altyapı yatırımı yaptık. Sadece bu yıl, tüketicilerimize 16 adet yeni ürün sunduk” diyor.
Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?