Diş fırçası SATIŞLAR DÜŞTÜ
Türkiye'de 10 yıl önce 3 yılda 1 diş fırçası değiştiriliyordu. 2010'da ise yılda 1 diş fırçası değiştirilmeye başlandı. Yıllık diş fırçası satışları 40 milyon adede yükseldi. Artan tüketimle birlikte 2010'da sektörün cirosu bir önceki yıla göre yüzde 15 artarak 38 milyon dolara ulaştı. 2011 'de ise pazar yüzde 13 büyüyerek 43 milyon dolara yükseldi. Ancak geçen yıl diş fırçası satışları yeniden düşeşe geçti. 2012'de sektörün cirosu 37 milyon dolara geriledi ve 2010 rakamlarının gerisinde kaldı.
AB’NİN GERİSİNDE
Sektörde en önemli sorun, Türkiye'nin ağız bakımı ve sağlığında gelişmiş ülkelerin çok gerisinde olması. Hijyen şartları açısından kişilerin yılda ortalama 4 diş fırçası değiştirmesi gerekirken Türkiye'de kişi başına yılda ortalama bir diş fırçası bile düşmüyor. Diş hekimlerine gitme oranımız ise Avrupa ülkelerine göre çok düşük. Bu rakamlara baktığımızda, önümüzde ağız ve diş sağlığı konusunda kat etmemiz gereken çok yol bulunuyor.
2013 DAHA POZİTİF
Son yıllarda istikrarlı artış gösteren diş fırçası satışları, son bir yılda düştü. Bu da toplumda diş fırçası alışkanlığı kazanma açısından sorunlarımız olduğunu gösteriyor. Ancak sektördeki üreticiler, 2013'te düşüş trendinin tersine döneceği kanısında. Banat Ürün Müdürü Berna Şenyuva'nın değerlendirmesi şöyle: "Türkiye'de, ağız ve diş sağlığında farkındalık düzeyinin gün geçtikçe artacağına inanıyoruz. 2013 yılında ciro artışına paralel olarak 2012'nin tersine adet sa-tışlarındada artış öngörüyoruz.”
Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?