Avrupa'nın 2012 yılında yaşadığı ekonomik durgunluk dolaylı olarak etiket sektörünü vurdu.
Açıkhava reklamcılığı, 2012 yılında yaklaşık yüzde 20 büyüdü.
Sektörün hızlı büyümesinin doğal sonuçlarından biri olarak iyi yönetilemeyen veya iyi projelendirilmemiş AVM'ler ortaya çıktı. Bu nedenle az sayıda da olsa bazı AVM'lerin kapandığı veya fonksiyon değiştirdiği gözlemlendi.
Sektör gözünü yaklaşan seçimlere dikmiş durumda. Sektörün yerel seçimlerde yarışacak olan adaylardan tanıtım materyallerini Türk ürünlerinden yana kullanması beklentisi var.
Sektör, bugün yaklaşık 30 bin tonluk bir hacme sahip, Artan evcil hayvan sahipliği oranına ve hazır mama kullanımına bakıldığında pazarın büyüklüğünün yaklaşık 275 milyon TL olduğu tahmin ediliyor.
Sektörde 3 bin yayıncı, 10 bin kitapçıyla 200 bin kişiye istihdam sağlandı. 2009'da 700 milyon dolar olan yayımcılık pazarı geçen yıl 2,5 milyar dolara yükseldi.
2012 yılı verilerine göre Türk otomotiv sanayi üretimi dünya üretiminde 16'ncı, AB'de 6'ncı sırada yer aldı. Hafif ticari araç üretiminde ise AB ülkelerinde 1 'inci sıraya yükseldi.
2009 yılında yapılan 10'uncu Ulaştırma Şurası'nda belirlenen 2023 hedeflerinde ülke yol ağının 70 bin km'ye çıkarılması planı, sektöre son 4 yılda önemli bir gelişim sağladı.
Medikal ihracatının kısa vadede 1 milyar dolara çıkarılması sektör için zor görünmüyor. Ancak sektör ihracatını artırırken bir yandan da ithalatında artışlar yaşanıyor.
Franchise zincirlerin gelişmesindeki en önemli etken, yönetim. Vasat yönetilen bir zincir büyüyemezken, iyi yönetilen bir zincir sıfırdan yola çıksa bile hızla markalaşabiliyor.
2011 'de 41 bin ton olan pirinç ithalatı 2012'de bir önceki yıla göre yüzde 39 azalarak 25 bin tona düştü.
Sektörün 2012 yılındaki büyüme oranı, 2011 ile karşılaştırıldığında yüzde 7 oldu.
Türkiye'de 91 şirket, 116 fabrikada oluklu mukavva üretimi gerçekleştiriyor. 2012 yılında yaklaşık 1 milyon 772 bin ton oluklu mukavva üreten sektör, üretimde bir önceki yıla göre yüzde 4 büyüdü.
Margarin sektörü, 2012'de bir önceki yıla göre yüzde 11 büyüdü. 2008-2011 döneminde yıllık 800 bin ton olan üretim kapasitesi, 2012'de 850 bin tona yükseldi.
Açıkhava reklamcılığı, 2012 yılında yaklaşık yüzde 20 büyüdü.