Wienerwald, haftada bir mağaza açacak

Wienerwald,İstanbul başta olmak üzere bütün Türkiye’de franchise sistemiyle yaygınlaşacak.

17.07.2015 20:48:250
Paylaş Tweet Paylaş
Wienerwald, haftada bir mağaza açacak
Almanlar’ın ünlü piliç çevirme markası Wienerwald, Türkiye’de hızla büyüyecek. Wienerwald’ı Türkiye’ye uzun yıllardır tekstil işiyle ve Kapalıçarşı’da altın ve değerli taş ihracatıyla ilgilenen Kaan Bilbay getirdi. Wienerwald’ın ilk restoranı nın haziran ayında açıldığını belirten Bilbay, “Bizim restoran maliyetlerimiz 150 ile 200 bin Euro arasında. Biz kesinlikle fast-food satmıyoruz. Sağlıklı beslenmek isteyen müşterilerimize çabuk hazı rlanabilen tavuk yemekleri sunuyoruz” diyor. Kaan Bilbay, sorularımızı şöyle yanıtladı;
CAPITAL: Wienerwald markası hakkında bilgi verir misiniz?
- Wienerwald aslında Mc Donald’s, Burger King ve KFC gibi büyük franchise markalarından biri. 1950 yılında Almanya’da kurulmuş ve ABD’de büyümüş. İşin bütün sırrı tavuğun lezzetinde. Biz kızartma değil daha sağlıklı bir yemek menüsü hazırlamak istedik. Ürün gamını daha kısıtlı tuttuk. Makine ve ekipmanları yurtdışından getirdik. CAPITAL: Şu anda kaç restoranınız var? - 14 tane oldu. Bunların hepsi franchise. Çabuk büyümek istiyoruz. Biz strateji olarak yılda bir tane değil, haftada bir restoran açmak istiyoruz. Önce Ataşehir’de restoran açtık ama bir yıl önce başlamıştık. Sonra Levent, Nişantaşı ve Bursa şubeleri geldi. Şimdi neredeyse her hafta bir restoran açıyoruz.

CAPITAL: Franchise şartlarınız neler?
- Önce bu işi yapacak olan kişiye bakı yoruz. Uzun süren görüşmeler yapıyoruz ve karşımızdaki kişiyi tanımaya çalışırken kendimizi anlatıyoruz. Sonra restoranları mızda gözlemci olarak bir gün boyunca işin her aşamasını gösteriyoruz. Karşılıklı ikna olursak 10 günlük bir eğitimden sonra restorana alıyoruz.
CAPITAL: Restoran maliyetleri ne kadar?
- İsim hakkı almıyoruz. 2010 yılında biz neredeyse restoranı finanse ederek girişimciye veriyoruz. Yatırım maliyetleri bölgeye göre değişiyor. Çünkü bölge ve müşteri potansiyeline göre servis de değişiyor. Müşteri kapasitesiyle mutfak yatırımı doğru orantılı. Bizim restoran maliyetlerimiz 150 ile 200 bin Euro arasında değişiyor.
CAPITAL: Sizin ürünlerinizin farklılığı ya da özellikleri neler?
- Sağlıklı ürün yemek ve karşılığında mantıklı fiyat ödemek isteyen herkes bizim hedef kitlemiz. Evde yemek istemeyen ya da alternatif ürün arayanlara hitap ediyoruz. Paket servislerimiz de çok yoğun bir şekilde çalışıyor. İnsanları biraz tembelliğe alıştırmak istiyoruz. Evde pişireceğinize gelin burada yiyin diyoruz. Kesinlikle fast-food değiliz. Hatta rakiplerimizin tavukçular değil, muhallebiciler olduğunu düşünüyoruz. Bütün tavuklarımız Banvit’ten geliyor. Tavuk borsasında fiyatlar değiştikçe biz de fiyatlara yansıtıyoruz. Fiyatlar düşerse biz de yemeklerin fiyatını düşürüyoruz. Markanın özelliği pilicin cinsi, marine edilmesi ve pişirme yöntemlerinden kaynaklanıyor. Banvit bizim için özel üretim hattı kurdu. Oradan bizim istediğ imiz özelliklerde ürün alıyoruz.
CAPITAL: 2010 yılı sonunda kaç mağazaya ulaşacaksınız?
-
Lokal pazarlarımız çok kuvvetli. İstanbul ve Bursa olarak 2 şehirde, 2010 yılı sonunda 70 restorana ulaşmayı düşünüyoruz. Tabi ağırlığımız İstanbul’da olacak. İstanbul’da 90 noktayı geçmeyi hedefliyoruz. İzmir ve Ankara’da restoran açmak için burada eğitim alan arkadaşlarımız var. 2011 başında İstanbul dIşında da yaygınlaşmaya başlayacağız.

Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz