CEO Club üyesi 139 lider arasında yapılan araştırma, CEO'ların yüzde 61,2'sinin 'yatırım erteleme” planı yaptığını ortaya koyuyor. Ertelenecek yatırımlar arasında ise ilk sırayı 'insan kaynağı” alıyor.
ING Bank Genel Müdürü Pınar Abay ile bankayı daha çok kâra taşıyacak stratejisini, büyüme planlarını ve son regülasyonların sektördeki etkilerini konuştuk.
Leasingden faktoringe bireysel emeklilikten hayat sigortacılığına kadar finansın farklı alanlarında 2014 ve yakın gelecekte şirketlerin öncelikli hedeflerini sorduk.
Wharton İşletme Okulu Pazarlama Profesörü Jonah Berger, ile bir ürünün nasıl popülerlik kazanabileceği üzerine yaptığımız sohbetimizden satırbaşları.
Dev gruplar İK yapılarını merkezileştirip güçlendiriyorlar. Bu dönüşümün temel nedeni ise verimliliği artırıp maliyet avantajı sağlamak.
Patronlar, 2014’te de geçen yıl olduğu gibi zamlar konusunda temkinli. Enflasyon oranında ücret artışı planlayan patronlar, yüzde 8-9 arasında zam öngörüyor.
PepsiCo’nun Türkiye Yiyecek Pazarlama Direktörü Alpagut Çilingir ile şirketin sosyal medyaya bakışını ve stratejisini konuştuk.
Capital’in 20 sektörü kapsayan araştırması, sektörlerin kat ettiği mesafeyi net biçimde ortaya koyuyor.
Ahmet Kocabıyık’la Borusan’daki dönüşümden yeni projelerine, babasıyla ilişkisinden hayvancılık hobisine kadar merak edilen konuları konuştuk.
“CEO Profil 2014” araştırmasına bu yıl 106 CEO katıldı. CEO’ların yüzde 70,9’u, bir kriz riskinin var olduğu görüşünde. Ancak CEO’lar, 2013’e göre 2014’e daha pozitif bakıyor.
Sayıları 3 milyonu bulan KOBİ’lerin sadece yüzde 30’unun sigortalı olması, tüm sigorta şirketlerini hareket geçirdi. Önümüzdeki 3 yıl içinde sigortalı KOBİ sayısının 900 binden 1 milyon 350 bine çıkması hedefleniyor.
Yeni ürünlerin ilgiyle karşılanması, bu alanda yıllardır düşük seyreden kâr marjını yukarı çıkarmada kaldıraç olarak görülüyor. Faktoring tarafında da KOBİ’lere yönelen şirketler, kârlılıkta bir adım öne çıkıyor.
Denizbank KOBİ ve Tarım Bankacılığı Grubu Genel Müdür Yardımcısı Gökhan Sun’la, DenizBank’ın KOBİ’lere yönelik sunduğu yenilikçi çözümlerini, bu alandaki çalışmalarını ve hedeflerini konuştuk.
Netaş CEO’su C. Müjdat Altay, inovasyonun bilgi ve iletişim teknolojilerinde ilerlemenin tetikleyicisi olduğuna inandıklarını kaydediyor. Altay, oluşturdukları Ar-Ge biriminin dünyadaki en güçlü ilk 10 VolP Multimedya laboratuvarından biri olduğuna da dikkat çekiyor.
Son dönemde kurlarda yaşanan dalgalanmalara da dikkat çeken Büyükekşi, ihracatçılara kendilerini çok düşük maliyetlerle kur ve paritedeki dalgalanmalara karşı korumalarını sağlayacak “hedging” yöntemlerini daha detaylı incelemelerini tavsiye etti.