BURÇİN RESSAMOĞLU
SODEXO AVANTAJ VE ÖDÜLLENDİRME HİZMETLERİ TÜRKİYE CEO’SU
EĞİTİM YOLU
(1979-1984)
Avusturya Lisesi (Ortaokul)
(1985-1988)
Mater Salvotoris Lisesi-Viyana, Avusturya
(1989-1994)
Bilkent Üniversitesi Uluslararası İlişkiler ve İşletme Bölümü
KARİYER YOLU
Pazarlama müdürü-STFA Ogden Bina Hizmetleri
(1994-1996)
Pazarlama müdürü-Siemens Bina Yönetimi Türkiye
(1997-1999)
Pazarlama ve satış yönetimi görevleri-Philips Türkiye, Polonya, İsviçre, Hollanda
(1999- 2007)
Aydınlatma iş geliştirme direktörü-Philips Çin-Asya Pasifik Bölgesi
(2007-2010)
Ticari Direktörü-Philips Tüketici Aydınlatma Orta Doğu ve Türkiye
(2010-2012)
CEO-Sodexo Avantaj ve Ödüllendirme Hizmetleri Türkiye
(2012-…)
İŞ FELSEFEM
Yenilikçi ve öncü olmaktan motive olurum. Dinamik ve hıza uyum sağlayan kişilerle çalışmak isterim.
ÇOCUKLUĞUMDA
Başbakan olmak istiyordum.
MEZUN OLDUĞUMDA
Üniversiteden mezun olduğum dönemde Dışişleri Bakanlığı’nda çalışmak istiyordum.
EN ÖNEMLİ BAŞARIM
Uluslararası görevler almak, farklılıklara adapte olmayı öğretti. Tüm paydaşlarımı tanıyıp kendimi adapte etmem, iş hayatımda önemli bir nokta oldu.
KARİYER HEDEFİM
Daha fazla kişiye ulaşıp katkı sağlamama izin verecek akademik çalışmalara dahil olmak isterim.
BAŞARI FORMÜLÜM
Hiçbir zaman vazgeçmem. Bütün zorlukların üstesinden geleceğime inanır ve sonuna kadar çabalarım.
HOBİM
Ailemle vakit geçirmeyi, sinema, kayak, piyano çalmayı ve seyahat etmeyi, yeni yerler görmeyi seviyorum. Ancak her zaman en keyifli vakitleri kızlarımla geçiriyorum.
EN ÖNEMLİ GÜNDEMİM
Gündemimiz, dijital dönüşümüzü tamamlamak ve yeni iş modellerini açılmak. Planlarımızı dijital iş modelleri üzerine kurguluyoruz.
YAŞAM MOTTOM
Her zaman sonuç odaklı, takipçi ve savaşçı ol, kendini geliştirmeye devam et.
TIRMANIŞ
“YENİ PROJELER GELİŞTİRİYORUZ”
DANONE NUTRICIA ANNE BEBEK BESLENMESİ PAZARLAMA DİREKTÖRÜ PELİN AYDOĞDU, “BAŞARI, EKİBİ İYİ ŞEKİLDE KURMAK, YÖNLENDİRMEK VE MOBİLİZE ETMEKTEN GEÇİYOR” DİYOR.
Danone Nutricia Anne Bebek Beslenmesi Pazarlama Direktörü Pelin Aydoğdu, 2001’de ODTÜ Çevre Mühendisliği’nden mezun oldu ve sonrasında Koç Üniversitesi İşletme Yüksek Lisans programını burslu olarak tamamladı. İlk işi ise 2004’te Numico’nun Milupa markasında asistan ürün müdürlüğü oldu. 2009’da Amsterdam’a 35 ülkeden sorumlu olarak global kıdemli ürün müdürü göreviyle atandı. 2011’de ise Türkiye’ye dönerek çeşitli pozisyonlarda Danone’da çalışmaya devam etti.
Danone Türkiye bünyesinde MMS (Pazarlama-medikal-satış) adı verilen üç ana stratejik departmanda görev alan ilk kişi olduğunu söyleyen Aydoğdu’nun, 2016 yılında atandığı pazarlama direktörlüğü pozisyonunda hedefi, ekip performansını maksimize etmek. “Başarı, ekibi iyi şekilde kurmak, yönlendirmek ve mobilize etmekten geçiyor” diyen Aydoğdu, gündemini ise şöyle anlatıyor:
“Danone, deneyime dayalı kişisel gelişimi son derece destekleyen bir şirket. Kariyerim boyunca farklı departmanlarda görev almak ve yurt dışında çalışmak bana değer katan deneyimler oldu. Şimdi ise gündemim, daha çok bebeğin doğru beslenmesini sağlamak.
Kamuoyunda ve annelerde doğru beslenme bilinci yaratma görevi, pazar lideri markalar olarak bize düşüyor. Anne sütünün öneminden yola çıkarak bebek devam sütünün neden kullanılması gerektiğini, çocuğa nasıl faydalar sağlayacağını anlatan birtakım projeler geliştiriyoruz. Türkiye’nin en geniş bebek beslenmesi platformu olan ilkadimlarım.com’u kurduk. Amacımız annelere doğru zamanda doğru bilgiyi ulaştırmak.”
YOLCULUK
“İlk sırada olmak için çalışıyoruz”
Türkiye Petrolleri Petrol Dağıtım Pazarlama Direktörü BURCU TARHAN, 2007 yılında Bilkent Üniversitesi Ekonomi Bölümü’nden mezun oldu ve kariyerine aynı yıl Türk Telekom’da ticari pazarlama uzmanı olarak başladı. 2009-2013 arasında Eti’de ticari pazarlama yöneticisi ve uluslararası marketler ticari pazarlama yöneticisi olarak çalıştı. Daha sonra Şişecam’da iç ve dış piyasalar ticari pazarlama müdürü ve global ticari pazarlama müdürü olarak görev yaptı. Temmuz 2017’de ise Türkiye Petrolleri’ndeki görevine atandı.
1.En önemli deneyimi
“Çalıştığım şirketlerin faaliyet alanlarının pek çok farklı kıtaya yayılması sayesinde hem iç hem de farklı dinamikleri olan Orta Doğu, Rusya ve Avrupa gibi dış pazarlarda çalışma fırsatı elde ettim. Farklı kültürleri, finansal durumları, hükümet kuralları, tüketici alışkanlıklarını göz önünde bulundurarak marka konumlandırması üzerine çeşitli projeleri hayata geçirdim.
2.Kariyer hedefi
Türkiye Petrolleri’nde hedefim, markanın mevcut değerlerini daha da kuvvetlendirerek daha ileriye taşımak. Geçmişte var olan farklı sektör tecrübelerime de dayanarak Türkiye Petrolleri markasını daha da büyütmek, marka değerini artırmak ve tüketici tercihlerinde ilk sıralarda yer almasını sağlamak için çalışmalarımı sürdüreceğim.
3.Gündemi
Rekabetin yoğun yaşandığı akaryakıt sektöründe avantaj sağlayabilmek için çağı yakalamak, akaryakıt dışında tüketiciye sunduğunuz katma değerli ürünlerde ve hizmetlerde ayrışabilmek çok önemli. Bu alandaki tüm gelişmeleri takip ediyor ve gelir ağırlıklı, yenilikçi projelerle markamıza da entegre etmeyi planlıyorum.”
Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?