Bu yıl 50’inci kuruluş yıldönümünü kutlayan Arzum’un yönetim kurulu başkanı Murat Kolbaşı ile bir sabah kahvaltısında buluştuk…
Türkiye’de 50’li yılları yakalayan firma ve marka sayısı pek fazla değil. Murat Kolbaşı da bunun farkında ve Arzum markasının 50 yıldır kesintisiz bir şekilde ürün ve hizmet üreterek tüketicilerinin gözündeki en değerli markalardan biri olmasının haklı gururunu ve heyecanını yaşıyor.
Murat Bey’i heyecanlandıran başka bir konu ise Okka Kahve makinesinin ABD’de beğenilerek önemli bir talep görmesi… ABD’nin Arizona eyaletinde kahve ticareti yapan önemli markalarından birinden gelmiş bu sipariş. Önümüzdeki günlerde Okka’lar ABD’de kahve pişirmeye başlayacakmış.
2015 yılının Arzum için nasıl geçtiğini ve 2016 için hedeflerini sordum Murat Kolbaşı’na:
“2015 yılı pek çok şirket gibi Arzum için de zor geçen bir yıl oldu. Özellikle ithalata getirilen özel vergiler ve döviz kurlarındaki ani yükselişler planlarımızı revize etmemize neden oldu. Sonuçta hepsini geride bırakıyoruz. 2016’ya yeni hedefler ve umutlarla başladık. Geride bıraktığımız yılda en çok odaklandığımız ürün Okka kahve makinesi oldu. 2016 için de Okka üzerine kurulu bir plan yaptık. Okka dünyada bir ilk. Geleneksel Türk kahvesini klasik tadı ve keyfiyle sunan çok özel bir kahve makinesi. Türk kahvesi, Türkiye’nin dışında bütün dünyada beğeniyle tüketilen bir ürün. Ayrıca çok da özel bir kültürel değeri var. 500 yıllık geçmişiyle tüm kahvelerin atası diyebiliriz. Ancak yeteri kadar pazar payına ulaşamamış. Bunun en büyük nedeni kahve ekipmanlarının yeteri kadar kullanışlı olmaması. İşte Okka’yı bu düşünceyle tasarladık ve kahve severlere sunduk. Hedefimiz, dünyanın her köşesinde Türk kahvesi tadı ve kültürü isteyen tüm kahveseverlere ‘Okka’lı bir Türk kahvesi içerebilmek…”
Murat Kolbaşı iş hayatının yanı sıra sosyal hayatta da çok aktif bir insan. Pek çok dernekte ve kuruluşta önemli görevleri var. Son dönemde katıldığı toplantılarda ve etkinliklerde, Okka ile kahve deneyimi yaşamış dostlarından aldığı teşekkürlerden dolayı duyduğu mutluluğu dile getiren Kolbaşı’yla sohbetimiz şöyle devam etti:
“Son dönemde bir araya geldiğim dostlarım Okka için teşekkürlerini iletiyor. Bu da bizim ne kadar doğru bir iş yaptığımızı gösteriyor. Ayrı bir mutluluk yaşıyorum. Tahtakale’de 50 yıl öncesi başladığımız sektörde, 30 yılda Arzum markasını oluşturduk. Markamız kuşaktan kuşağa büyüyerek devam ediyor. Gelecek 20 yılda ise Okka kahve makinesini tüm dünyada önemli bir marka haline getirerek geleneksel Türk kahvesi tadı ve kültürünün hak ettiği değere ulaşması için çalışmayı planlıyoruz. İlk elektrikli cezvemiz bu anlamıyla bir milattır. Ancak biz her zaman gelişime inanan bir şirket olarak mevcutla yetinmedik. Daha iyisini nasıl yapabiliriz, onu araştırdık. Arzum Okka Türk kahvesi makinesinin arkasında 4 yıllık bir emek ve çalışma var. Geldiğimiz nokta hepimizi mutlu ediyor. Çünkü Arzum Okka ile artık kahve severler zamanlarını kahve hazırlamakla değil, okkalı bir kahve keyfi ve sevdikleriyle okkalı bir muhabbet için değerlendirebiliyor.”
Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?