Geçtiğimiz yıl ham çelik üretimi ise 2012'ye göre yüzde 3,4 oranında düşerek 34,7 milyon tona geriledi. Ancak Türk çelik sektörü, halen dünyanın 8'inci üreticisi, 7'nci ihracatçısı ve bir numaralı inşaat çeliği ihracatçısı konumunu sürdürüyor.
Sektördeki büyüme hijyenik sunum gereği daha çok paketli kuruyemiş alanında gerçekleşti. 4 yıl öncesine kadar paketli satılan kuruyemişin oranı sadece yüzde 15'ti.
Sektör, genel olarak yeniliklerin ön planda olduğu ve ürün çeşitliliğinin kontrollü artırıldığı bir sezon geçirdiği 2013 yılında, yüzde 11 civarında büyüdü.
Ortadoğu ve Arap ülkelerinde yaşanan iç karışıklıklara rağmen Türkiye'nin 2012'de ihracat yaptığı ülkeler arasında ilk üç sırayı Irak, Libya ve Almanya aldı.
Dünyanın tonajda dördüncü büyük çay pazarı ve beşinci büyük çay üreticisi olan Türkiye, kişi başı tüketimde ise yıllık yaklaşık 3,5 kg ile dünya birincisi konumunda.
Bitkisel yağ sektörünün 2012 yılında 796 bin ton olan yağlı tohum ve türevleri ihracatı, 2013 yılında yüzde 5 artışla 840 bin tona ulaştı.
Türkiye, küresel fındık ve mamulleri sektöründe yüzde 70'in üzerinde payı ile lider pozisyonunu sürdürüyor.
Hazırgiyim sektörü, iç pazarda 2013 yılının ilkyarısında hareketli, ikinci yarısında ise beklentilerin altında bir gelişme gösterdi. Yılın ilk 11 ayında sanayi üretimindeki artış ise yüzde 2,5 oldu.
İç giyim için son 3-4 yıl markalaşma ve tasarım alanında yapılan çalışmaların meyvelerinin alınmaya başlandığı, tatmin edici bir dönem oldu.
Bisiklet sektörü, 2013 yılında özellikle mayıs-temmuz dönemini oldukça durgun geçirdi. Sektör eylül ayında toparlanma sürecine girdiyse de bu sezon büyüme gözlenmedi.
Klima sektörü 2012 yılında yüzde 6 büyüme gösterdi. Son 10 yılda bu sektörde 6-7 kat büyüyen Türkiye, merkezi ve bireysel klima olarak toplamda dünyada yüzde 2, Avrupa'da ise yüzde 13'lük pazar payına sahip.
İlaç sektöründe 2013 rakamlarının da satış değerinde yüzde 12,5'lik bir düşüşü göstereceği tahmin ediliyor. Önümüzdeki 5 yılda ise Türkiye ilaç pazarının dünya 16'ncılığı konumunun değişmesi beklenmiyor.
Türkiye genelinde 30 bin kişilik istihdam yaratan halı sektörünün cirosu, 2010 yılında 1,7,2011 'de 2,1, 2012'de ise 2,5 milyar olarak gerçekleşti.
Boya sektöründe bugün, 20 civarında gelişmiş üretim teknolojisine sahip işletme faaliyet gösteriyor. 40 milyon ton ve 100 milyar dolarlık hacme sahip dünya boya sektöründen Türkiye yüzde 2'lik bir pay alıyor.
Sürekli gelişen yeni teknolojilerle kalite ve verimliliğin giderek yükselmesi ve sağlıklı beslenme kültürünün yaygınlaşmasıyla ambalajlı sulara olan talebin artması sektörün artıları arasında.