2014’te Türkiye’deki e-ticaretin yüzde 17’si mobil kanal üzerinden gerçekleşti. Pazar, 400 milyon dolara ulaştı. Uzmanlara göre toplam perakende içinde e-ticaretin ve buna paralel olarak da mobilin payı artacak. Hatta e-ticarette mobilin payının yüzde 50’ye ulaşacağı tahminleri bile yapılıyor. En önemlisi, uzmanlar mobildeki bu hızlı büyümenin pek çok fırsatı da beraberinde getireceğini düşünüyor.
Turkcell ve Aselsan yeni nesil mobil uygulaması olan 5G için güçlerinin birleştirdi.
Aslında bütün CEO’ların ortak bir hedefi var: Kurum içi bürokrasiyi azaltmak. Ancak hepsi bunun için farklı yöntemler kullanıyor. İşte onlardan bazıları...
Yıldırım Holding, Türkiye’nin sınır ötesinde büyüyen önemli gruplarından biri. Başında YÜKSEL YILDIRIM bulunuyor. Son 12 yılda cirosunu 6,5 kat büyüterek 1,3 milyar dolara taşıyan grup, bunu inorganik büyümeyle gerçekleştirdi. Satın almanın kendisi için bir hobi olduğunu söyleyen patron Yüksel Yıldırım, “İlk ava ben çıkarım, sonra ekibim bakar” diyor. Global olmak için odaklandıkları alanlarda şirket alarak büyüyeceklerini söyleyen Yıldırım, yakında sıçratan hamleler yapacaklarına dikkat çekiyor.
Son döneme Hopi lansmanıyla damgasını vuran Boyner Holding'in yönetim kurulu başkanı Cem Boyner kod adı "Phoenix" olan yeni projesini ilk kez Capital'e anlattı.
Yıldız Holding Yönetim Kurulu Başkanı Murat Ülker, twitter hesabı üzerinden seçimlerle ilgili çarpıcı yorumlarda bulundu.
Geçenlerde bana ve Virgin’e yıllar boyunca yaptıkları için teşekkür ettiğim Jack Clayden’a 1986 yılında yazmış olduğum bir mektuba rastladım. ‘Eğer siz olmasaydınız asla başarıyı yakalayamazdık demek hiç de abartılı olmaz’ diye başlamış ve ‘Sizi iş hayatımın ilk yıllarında hep ikinci bir baba olarak gördüm’ diye devam etmişim. Rakamlarla aram asla iyi olmadı! Kendi şirketimizin muhasebesini tutmak ve bu işi yüzüme gözüme bulaştırmak yerine benimle aynı vizyonu paylaşan ve elini taşın altına sokmakta istekli ama aynı zamanda net ve brüt arasındaki farkı da bilen Jack’i bulmuştum!”
Tosyalı Holding son yıllarda hızlı büyüdü. 2004 yılında 354 milyon dolar ciroluk bir grupken 2014 yılı sonunda 3 milyar dolarlık bir ciroya ulaştı. Holdingin başkanı Fuat Tosyalı, tek sektöre odaklanarak elde ettiklerini belirttiği bu büyümeyi önümüzdeki günlerde de sürdürmek niyetinde. Tosyalı, özellikle yeni yurtdışı pazarlarıyla dünya liginde önemli bir oyuncu olmayı istediklerini söylüyor. 2015’te 3,5 milyar dolar, 2020’de ise 10 milyar dolar ciro hedeflediklerini söylüyor. Tosyalı, “2020’de dünyanın ilk 20-30 üreticisi arasına girmeyi planlıyoruz” diyor ve ekliyor: “Sıfırdan üretimle büyüyoruz, ancak satın almalara da açığız.”
Sektör bağımsız tüm şirketlerin hedefi aynı: Kâr etmek. Ama bunu sağlamanın eskiye göre çok daha zor olduğunu rakamlar da açıkça gösteriyor. Capital’in kârlılık araştırması, 20 sektörden 11’inde özellikle net kârlılıkların 2008’e göre önemli oranda azaldığını ortaya koyuyor. Üstelik birçok sektör, dünya ortalamalarının da gerisine düşmüş durumda. Uzmanlara göre bu trend gelecekte de sürecek. Hatta beyaz eşyadan giyime, gıdadan perakendeye kadar kâr etmek daha da zorlaşacak. Çare ise inovasyon, verimlilik ve farklılaşma da… Ancak kârlılıktaki bu düşüş eğilimine rağmen marjlarını koruyabilen, hatta artıran sektörler de var…
Derimod, son 20 yılda markalaşma konusunda önemli bir başarı hikayesi yazdı. Henüz 2 mağazası olduğu dönemde bile yerli ve yabancı ünlülerin kullanıldığı iletişim kampanyaları yaptı. Sektörünün ilk reklam yatırımını gerçekleştirdi. Üretim yerine pazarlamaya ağırlık verdi. AVM rüzgarını da arkasına alarak hızla mağazalaştı. Sektörünün açık ara lideri haline geldi. Bugün yurtiçinde 90, yurtdışında da 8 mağazaya sahip olduklarını belirten Derimod Yönetim Kurulu Başkanı ÜMIT ZAIM, 5 yıla kadar Türkiye’de mağaza yatırımlarını tamamlayacaklarını açıklıyor. “Rusya, Suudi Arabistan ve İran’a odaklandık. 2020’de bu ülkelerde 50 mağazaya ulaşacağız. Bu ülkeler bizim global marka olma yolunda sınavımız olacak” diye konuşuyor.
Gerçek şu ki eşitsizlik, cinsiyetçilik birçok kadınının kariyerinde zorlayıcı bir unsur. Türkiye’nin en güçlü kadınları da zaman zaman bu etkenlerle mücadele etmek durumunda kaldı. Peki bunlar dışında Türkiye’nin en güçlü kadınları, bugün iş hayatında hangi zorluklarla mücadele ediyor? Zeynep Bodur Okyay zaman yetersizliğinden, Gülden Yılmaz piyasalardaki belirsizlikten şikayet ediyor. İdil Yiğitbaşı’nı iş-yaşam dengesini kurmak zorluyor, İpek Ilıcak Kayaalp’i ise hızlı büyüyen grubun dinamizmini sürdürebilmek. Ama hemen hemen hepsi, öngörülebilir olmaktan çıkan ekonominin kendilerini zorlandığını söylüyor.
Capital Dergisi’nin her yıl geleneksel olarak yayınladığı araştırma sayısı 10. Bunlar arasında belki de en özeli, “Türkiye’nin En Güçlü 30 Kadın Araştırması”. Çünkü Capital, iş dünyasında kadının yükselişini önemsiyor, onların öykülerini ve başarılarını sayfalarına taşımak için özel bir hassasiyet gösteriyor. Bu yıl 15’incisini yayınladığımız araştırmamız, yine titiz bir çalışmayla hazırlandı. 2015 sıralamasına ise görev alanı genişleyen profesyoneller ile grup içinde daha fazla sorumluluk alan aile üyeleri damgasını vurdu.
Ford Otosan, Kocaeli Fabrikaları ve Eskişehir İnönü Fabrikası’nda eylemlerin sona erdiğini açıkladı.
Sütaş, 1 milyar dolarlık bir şirket. Patron MUHARREM YILMAZ’a göre bu rakam, hem önemli bir moral noktası hem yeni bir aşamaya geçiş demek. 5 yıl sonra Sütaş’ı 2’ye katlayacaklarını, yani 2 milyar dolara ulaşacaklarını söyleyen işadamı, “Bence bu kırılma noktası olur. Ondan sonra farklı büyümeler düşünülebilir. Oraya kadar da organik büyümeyle gitmemiz daha doğru olur” diyor. Sınır ötesi içinse “Her yere bakıyoruz, gözümüz de keskin” diye konuşuyor.
Rus işadamı Telman İsmailov, 100 milyon dolarlık borcunu ödeyeceğini taahhüt etti. Mardan Palace'ın icradan satış ihalesi iptal oldu.