ENGİN AKSOY
VODAFONE TÜRKİYE
İCRA KURULU BAŞKAN YARDIMCISI
EĞİTİM YOLU
Kocaeli Anadolu
Lisesi
(1989)
İstanbul Üniversitesi
İngilizce İktisat
(1996)
Oxford Business
College
(1996)
KARİYER YOLU
(1994-1995)
Satış Temsilcisi
Coca-Cola
(1997-2000)
Bölge Satış
Müdürü
Michelin
Lastikleri
(2000-2008)
Ülke Satış Direktörü, EMEA Bölgesi Kategori Satış Direktörü
Nike Türkiye, Nike
B.V
(2008-…)
Satış ve Ticari
Pazarlama Direktörü, İcra Kurulu Başkan Yardımcısı
Vodafone Türkiye
YAŞAM MOTTOM
“İyilik yap denize at, balık bilmezse halik bilir” atasözünü çok severim.
Doğru olanın uzun dönemde mutlaka kazanacağına inanırım.
İŞ FELSEFEM
İş hayatımda “Ya sevdiğin işi yap ya da yaptığın işi sev” felsefesiyle
hareket ediyorum. Sadece kendi sorumluluk alanlarımı değil tüm yaptığım işleri
kendi işim gibi benimsiyorum.
ÇOCUKLUK HAYALİM
Rakamlarla aram çok iyiydi ve matematiğe merakım vardı. Hep rakamlarla
ilgili bir iş yapmak veya matematik profesörü olmak istiyordum.
EN ÖNEMLİ BAŞARIM
Vodafone’un 2009’da başlattığı ve 5 yıl süren stratejik dönüşüm programına önemli
katkılarım oldu. Daha öncesinde de Nike Türkiye’nin birkaç kez yılın ülkesi ödülünü
almasına katkıda bulundum. Başarılı ve mutlu ekipler yaratarak başarının
sürdürülebilir olmasını sağlamayı ilke ediniyorum.
KARİYER HEDEFİM
Farklı sektör ve pazarlarda edindiğim bilgi ve tecrübeyi, görev yaptığım
kurumların büyüme hedefleri doğrultusunda en etkili şekilde kullanmayı
hedefliyorum.
BAŞARI FORMÜLÜM
Başarı formülümü, konusunda yetkin insanları birbirlerini tamamlayacak
şekilde istihdam ederek şampiyon takımlar oluşturmak ve bu takımlarla tüm
çalışanlara kısa, orta ve uzun dönem için net hedefler vermek olarak
tanımlayabilirim.
EN ÖNEMLİ GÜNDEMİM
Vodafone Türkiye ekibi olarak, ülkemizdeki işletmelerin dijital dönüşümüne katkıda
bulunacak projeler geliştiriyoruz.
MEZUN OLDUĞUMDA
Mezun olduğumda çok iyi bir ekonomist olmak istiyordum.
ÖZEL YAŞAMIMDA
Seyahat etmekten, her türlü spor müsabakasını takip etmekten, yurtdışında
önemli spor etkinliklerine katılmaktan, biyografi, tarih ve büyük şirketlerin
hikayelerini okumaktan hoşlanırım.
Tırmanış
AVON TÜRKİYE SATIŞ DİREKTÖRÜ ORKUN GÜL, “ÇOK BAŞARILI İŞ SONUÇLARININ ALTINA İMZA ATARAK KARİYER BASAMAKLARINDA YÜKSELMEYE DEVAM ETMEK İSTİYORUM” DİYOR.
Avon
Türkiye Satış Direktörü Orkun Gül, Adana Fen Lisesi’nden mezun olduktan sonra
1999 ÖSS sınavında sayısal puan Türkiye üçüncüsü oldu. Boğaziçi Üniversitesi
Endüstri Mühendisliği Bölümü’nde okumaya hak kazanan Gül, 2003’te onur öğrencisi
olarak mezun oldu ve kariyerine P&G’de başladı. Gül, kariyerinin ilk 7
yılını geçirdiği P&G için “Büyük tecrübeler edindiğim önemli bir okul oldu”
diyor. 2010’da Avon’a geçen Gül, burada tüm dünyadan 15 yüksek potansiyelli üst
düzey yönetici adayının işe alındığı Global Satış Akademisi programı kapsamında
dahil oldu. Program sayesinde hem Türkiye’de aldığı görevler hem yurtdışında
aldığı eğitimlerle üst düzey yönetici pozisyonlarına hazırlandı. Gül, Ocak
2015’te ise Avon Türkiye Satış Direktörü pozisyonuna terfi etti ve halen bu
pozisyondaki görevini sürdürüyor.
“Avon’un
dünyadaki en büyük pazarlarından biri olan Türkiye’de satış direktörlüğü görevine
layık görülmek benim için kariyerimdeki en önemli başarıydı” diyen Gül,
kariyerindeki en önemli deneyimleri şöyle anlatıyor:
“Buna
ulaşmak için en öncelikli tuttuğum ve tüm ekibime aşılamak için çaba sarf
ettiğim prensip; işini tutkuyla sahiplenmek. İşini sahiplenen ve başarılı olmak
için ekstra efor sarf eden çalışanların yetkinlik seviyeleri ne olursa olsun
ekiplerine başarı getireceklerine ve dahil oldukları ekip içinde öne
çıkacaklarına inanıyorum. Çok başarılı iş sonuçlarının altına imza atarak
kariyer basamaklarında yükselmeye devam etmek istiyorum. Bunun da ötesinde güzelliğe
değer katarak Türk kadınlarının hayatlarını iyi yönde değiştirmeyi hedefliyorum.
Kendimi başarılı saymak için bu iki hedefin de gerçekleşmesi benim için çok
önemli.”
Yolculuk
“İYİ EKİPLE HEDEFE
DAHA HIZLI VARILIYOR”
VİKO
by Panasonic Pazarlama Direktörü Aysel Özaltınok, 1992’de İTÜ Elektrik
Mühendisliği Bölümü’nden mezun oldu. Aksa Jeneratör’de satışta kariyerine
başlayan Özaltınok, çeşitli şirketlerde görev aldıktan sonra 2012’de VİKO by
Panasonic Pazarlama Direktörü olarak göreve başladı.
1 DENEYİM Aysel
Özaltınok, farklı şirketlerde edindiği satış tecrübesinin, pazarlama konusundaki
kariyerine çok büyük katkı sağladığını düşünüyor ve “Her şirkette çok farklı
yetkinlikler kazandım. Edindiğim en büyük tecrübelerden biri ise çalıştığım
bazı şirketlerin uluslararası şirketlerle yaptıkları ortaklık süreçleri ve
sonrasındaki geçiş periyotları oldu. Şirket evlilikleri sonrasında yaşanılan
değişim süreci konusunda büyük tecrübem var” diyor.
2 KARİYER “Bundan sonraki
hedeflerim arasında en önemli yeri VİKO’nun sürdürülebilir başarılar elde etmesine
katkı sağlamak alıyor” diyen Özaltınok, şöyle devam ediyor:
“Bugüne
kadar yaptığım işlerden hep keyif aldım. Ekip arkadaşlarımı dinlemeye
ve takım çalışmasına önem verdim. Yetkin bir ekiple birlikte onları
dinleyerek, görüşlerini alarak ve doğru yönlendirmeler yaparak hedeflere varmak
çok daha hızlı oluyor.”
3 GÜNDEM Aysel Özaltınok,
gündeminde şirket birleşmesi sonrası gelişim ve marka imajını artırmak olduğunu
söylüyor ve ekliyor: “2014’te dünya teknoloji devi Panasonic ile güçlerimizi
birleştirdik. Panasonic’in anahtar-priz sektöründe 2018’de dünya birinciliği
hedefine katkı sağlamak üzere çalışmalarımıza devam ediyoruz. Markanın
tüketiciler tarafındaki güçlü marka imajının korunması ve artırılması için
planlı bir şekilde çalışmalarımızı sürdüreceğiz.”
Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?