Global standartlar kuruyoruz

6.09.2016 12:17:180
Paylaş Tweet Paylaş
Global standartlar kuruyoruz

MURAT AKYILDIZ

PIRELLI TİCARİ LASTİKLER EMEA BÖLGE CEO’SU

EĞİTİM YOLU

Haydarpaşa Anadolu Teknik Lisesi

(1985-1989)

Boğaziçi Üniversitesi İşletme Bölümü

(1989-1993)

 KARİYER YOLU

(1994-1999)

Ürün Müdürü-P&G Pazarlama Departmanı

(2000-2010)

Satış Direktörü (Türkiye), Takım Lideri (Londra) Satış Müdürü (Mısır), Ülke Müdürü (Azerbaycan)-P&G

 Müşteri İş Geliştirme Bölümü

(2010-2015)

Global Yönetici Direktörü-P&G Prestige

(2015-2016-Mayıs)

MEA Bölge CEO’su- Pirelli Ticari Lastikler

(2016-Haziran-…)

EMEA Bölge CEO’su-Pirelli Ticari Lastikler

 YAŞAM MOTTOM

Bir şeyi yaptığına pişman ol, yapmadığına pişman olma.
İŞ FELSEFEM

Kültürü asla hafife alma; kültür stratejiyi çerez niyetine yer. Çalışırken eğlenmeyi unutma. Hayat çok kısa.

 ÇOCUKLUĞUMDA

Hedefim başbakan olmaktı.

 MEZUN OLDUĞUMDA

 Çok uluslu bir şirkete genel müdür olmak istemiştim, kısmet oldu.

 EN ÖNEMLİ BAŞARIM

Henüz yok, halen üzerinde çalışıyoruz.

 BAŞARI FORMÜLÜM

Çok çalış, kazanmaya aç ol, mütevazı ol.

 KARİYER HEDEFİM

Herhangi bir kariyer hedefim yok. 4 hayat hedefim var: İyi evlat ol, iyi koca ol, iyi baba ol, memlekete borcunu öde.

 EN ÖNEMLİ GÜNDEMİM

          Pirelli Ticari Lastikleri altında gerçekleşen tüm iş ve organizasyonların tam potansiyeline ulaşmasına yardımcı olmak.

 ÖZEL YAŞAMIMDA

    Evde ailemle vakit geçirmek gibisi yok. Yazları mikro (5.85 metre!) yelkenlimle Çeşme’de denize açılmak inanılmaz keyif veriyor.

 

TIRMANIŞ

 

PFIZER DOĞU AVRUPA BÖLGE LİDERİ BERFU YAZIYURT, “KENDİ YERİME BENDEN ÇOK DAHA BAŞARILI LİDERLER YETİŞTİRMEK” OLARAK HEDEFİNİ AÇIKLIYOR.

 

Pfizer Doğu Avrupa Bölge Lideri Berfu Yazıyurt, lisans eğitimini Bilkent Üniversitesi İşletme Fakültesi’nde tamamladı. Eğitimine George Washington Üniversitesi’nde pazarlama ve halkla ilişkiler üzerine devam etti. 1994’te Amerika’da Fleisman&Hillard’da iş hayatına başladı. Daha sonra İstanbul’a döndü ve sırasıyla Verinet Uydu, Global PR, Electrolux’te pazarlamayla ilgili pozisyonlarda çalıştı. 1997’de ürün müdürü olarak katıldığı Pfizer’de çeşitli üst düzey görevler üstlenen Yazıyurt, en son Mart 2016’da Pfizer Doğu Avrupa’nın bölge lideri oldu.

Bundan sonraki hedefini, “Kendi yerime, benden çok daha başarılı liderler yetiştirmek” olarak açıklayan Yazıyurt, şöyle devam ediyor:

Türkiye genç bir nüfusa sahip olduğu gibi çok da hızlı yaşlanan bir ülke. Önümüzdeki yıllarda bu tablonun daha da belirgin olacağı öngörüsüyle Pfizer’in globalde ‘Get Old’ diyerek başlattığı ve Türkiye’de ‘Sen Çok Yaşa’ adıyla yürüttüğümüz kampanyamızı başlattık. Bu projeyle toplumda, aileler içerisinde ve bireylerde sağlıklı yaşama ve yaşlanma bilincini geliştirmeyi hedefliyoruz. Bu itibar projesi ve ona eşlik eden diğer hastalık bilinçlendirme çalışmalarımızla sağlıklı yaşam seçeneklerini teşvik ediyoruz. Bunlar arasında tarama, beslenme, egzersiz ve hastalıklardan korunma gibi önleyici sağlık tedbirleri geliyor. Ben de sorumluluğunu üstlendiğim ülkelerde sağlıklı ve bilinçli yaşlanmayı destekleyecek bu tarz projelerin içerisinde bulunmayı arzu ediyorum.”

 

YOLCULUK

 

KOTON’UN İK’DAN SORUMLU GENEL MÜDÜR YARDIMCISI AYÇA HAZNEDAROĞLU,

Ankara Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri Bölümü’nden 1998 yılında mezun oldu. Kariyerine 1998 yılında Otokar’da insan kaynakları alanında başladı. Ekim 2001’de katıldığı PepsiCo’da 2015’e kadar çeşitli birimlerde görevler üstlendi. Mayıs 2015’te Koton’da insan kaynakları ve organizasyon direktörü olarak başladı.

 

“ Global standartlar kuruyoruz”

1.En önemli deneyimi

“Şirket satın almaları, birleşmeler ve yeniden yapılanmalarda özellikle insan kaynaklarında son derece kritik bir rol oynar ve uzun yıllar çalıştığım PepsiCo’da, insan kaynakları fonksiyonu stratejik olarak konumlanıyor. Benim ayrıca şansım, daha kariyerimin başlarındayken en üst seviyedeki İK başkan yardımcısına direkt rapor ederek çalışmak, İK sistem ve süreçlerini Türkiye’de sıfırdan kurmanın ötesinde, organizasyonel yapılanma, yetenek yönetimi ve kültür dönüşümüne ilişkin süreçlerde birebir sorumluluklar almak oldu.

 

2.Kariyer hedefi

Özellikle son 8-10 yıllık dönemde sürekli bir değişim yönetimi ajandasına liderlik etmem bundan sonraki hedeflerimi de şekillendiriyor. Artık Koton’da global bir şirket olmak için global standartları kuruyoruz. Bu dönüşüm, stratejimizden operasyon modelimize, yetkinliklerimizden liderlik modelimize, organizasyonel yapımızdan kültürümüze her alanı kapsıyor. Benim de bundan sonraki kariyer hedefim, şimdi olduğu gibi iş ve organizasyonel dönüşüm ajandasına liderlik etmek.

 

3.Gündemi

Hem stratejik seviyede hem operasyonel boyutlarda, bizi geleceğe taşıyacak emin adımlar atıyoruz. Bu, başlı başına büyük bir ajanda ve benim de ajandamın en önemli maddesi bu dönüşüm. Bu çerçevede de insan kaynakları olarak benim gündemim, doğru bir organizasyon yapısı, doğru yetkinlikler, doğru yönetim modeli oluşturmak için iş liderlerini desteklemek ve yönlendirmek. Bunu yaparken de Koton’u diğerlerinden ayıran ve tüm çalışanlarımız için burasını anlamlı kılan değerlerimiz etrafında birleştiğimiz bir kültürü yaşatmak.” 

Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?


YAZARIN DİĞER YAZILARI TÜMÜNÜ GÖRÜNTÜLE

Yorum Yaz