MURAT AKYILDIZ
PIRELLI TİCARİ LASTİKLER EMEA BÖLGE CEO’SU
EĞİTİM YOLU
Haydarpaşa
Anadolu Teknik Lisesi
(1985-1989)
Boğaziçi
Üniversitesi İşletme Bölümü
(1989-1993)
KARİYER YOLU
(1994-1999)
Ürün Müdürü-P&G
Pazarlama Departmanı
(2000-2010)
Satış
Direktörü (Türkiye), Takım Lideri (Londra) Satış Müdürü (Mısır), Ülke Müdürü
(Azerbaycan)-P&G
Müşteri İş Geliştirme Bölümü
(2010-2015)
Global Yönetici
Direktörü-P&G Prestige
(2015-2016-Mayıs)
MEA Bölge
CEO’su- Pirelli Ticari Lastikler
(2016-Haziran-…)
EMEA Bölge
CEO’su-Pirelli Ticari Lastikler
YAŞAM MOTTOM
Bir şeyi
yaptığına pişman ol, yapmadığına pişman olma.
İŞ FELSEFEM
Kültürü asla
hafife alma; kültür stratejiyi çerez niyetine yer. Çalışırken eğlenmeyi unutma.
Hayat çok kısa.
ÇOCUKLUĞUMDA
Hedefim başbakan
olmaktı.
MEZUN OLDUĞUMDA
Çok uluslu bir şirkete genel müdür olmak
istemiştim, kısmet oldu.
EN ÖNEMLİ BAŞARIM
Henüz yok, halen
üzerinde çalışıyoruz.
BAŞARI FORMÜLÜM
Çok çalış,
kazanmaya aç ol, mütevazı ol.
KARİYER HEDEFİM
Herhangi bir
kariyer hedefim yok. 4 hayat hedefim var: İyi evlat ol, iyi koca ol, iyi baba
ol, memlekete borcunu öde.
EN ÖNEMLİ GÜNDEMİM
Pirelli Ticari Lastikleri altında
gerçekleşen tüm iş ve organizasyonların tam potansiyeline ulaşmasına yardımcı
olmak.
ÖZEL YAŞAMIMDA
Evde ailemle vakit geçirmek gibisi yok.
Yazları mikro (5.85 metre!) yelkenlimle Çeşme’de denize açılmak inanılmaz keyif
veriyor.
TIRMANIŞ
PFIZER DOĞU
AVRUPA BÖLGE LİDERİ BERFU YAZIYURT, “KENDİ YERİME BENDEN ÇOK DAHA BAŞARILI
LİDERLER YETİŞTİRMEK” OLARAK HEDEFİNİ AÇIKLIYOR.
Pfizer Doğu
Avrupa Bölge Lideri Berfu Yazıyurt, lisans eğitimini Bilkent Üniversitesi
İşletme Fakültesi’nde tamamladı. Eğitimine George Washington Üniversitesi’nde
pazarlama ve halkla ilişkiler üzerine devam etti. 1994’te Amerika’da
Fleisman&Hillard’da iş hayatına başladı. Daha sonra İstanbul’a döndü ve
sırasıyla Verinet Uydu, Global PR, Electrolux’te pazarlamayla ilgili pozisyonlarda çalıştı. 1997’de
ürün müdürü olarak katıldığı Pfizer’de çeşitli üst düzey görevler
üstlenen Yazıyurt, en son Mart 2016’da Pfizer Doğu Avrupa’nın bölge lideri
oldu.
Bundan sonraki
hedefini, “Kendi yerime, benden çok daha başarılı liderler yetiştirmek” olarak
açıklayan Yazıyurt, şöyle devam ediyor:
“Türkiye genç bir nüfusa sahip olduğu gibi çok da hızlı
yaşlanan bir ülke. Önümüzdeki yıllarda bu tablonun daha da belirgin olacağı
öngörüsüyle Pfizer’in globalde ‘Get Old’ diyerek başlattığı ve Türkiye’de ‘Sen
Çok Yaşa’ adıyla yürüttüğümüz kampanyamızı başlattık. Bu projeyle toplumda,
aileler içerisinde ve bireylerde sağlıklı yaşama ve yaşlanma bilincini
geliştirmeyi hedefliyoruz. Bu itibar projesi ve ona eşlik eden diğer hastalık
bilinçlendirme çalışmalarımızla sağlıklı yaşam seçeneklerini teşvik ediyoruz.
Bunlar arasında tarama, beslenme, egzersiz ve hastalıklardan korunma gibi
önleyici sağlık tedbirleri geliyor. Ben de sorumluluğunu üstlendiğim ülkelerde
sağlıklı ve bilinçli yaşlanmayı destekleyecek bu tarz projelerin içerisinde
bulunmayı arzu ediyorum.”
YOLCULUK
KOTON’UN İK’DAN SORUMLU GENEL MÜDÜR YARDIMCISI
AYÇA HAZNEDAROĞLU,
Ankara Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi Çalışma Ekonomisi
ve Endüstri İlişkileri Bölümü’nden 1998 yılında mezun oldu. Kariyerine 1998 yılında Otokar’da
insan kaynakları alanında başladı. Ekim 2001’de katıldığı PepsiCo’da 2015’e
kadar çeşitli birimlerde görevler üstlendi. Mayıs 2015’te Koton’da insan
kaynakları ve organizasyon direktörü olarak başladı.
“ Global
standartlar kuruyoruz”
1.En önemli
deneyimi
“Şirket satın almaları, birleşmeler ve yeniden yapılanmalarda
özellikle insan kaynaklarında son derece kritik bir rol oynar ve uzun yıllar
çalıştığım PepsiCo’da, insan kaynakları fonksiyonu stratejik olarak
konumlanıyor. Benim ayrıca şansım, daha kariyerimin başlarındayken en üst
seviyedeki İK başkan yardımcısına direkt rapor ederek çalışmak, İK sistem ve
süreçlerini Türkiye’de sıfırdan kurmanın ötesinde, organizasyonel yapılanma,
yetenek yönetimi ve kültür dönüşümüne ilişkin süreçlerde birebir sorumluluklar
almak oldu.
2.Kariyer hedefi
Özellikle son 8-10 yıllık dönemde sürekli bir değişim yönetimi
ajandasına liderlik etmem bundan sonraki hedeflerimi de şekillendiriyor. Artık
Koton’da global bir şirket olmak için global standartları kuruyoruz. Bu
dönüşüm, stratejimizden operasyon modelimize, yetkinliklerimizden liderlik
modelimize, organizasyonel yapımızdan kültürümüze her alanı kapsıyor. Benim de
bundan sonraki kariyer hedefim, şimdi olduğu gibi iş ve organizasyonel dönüşüm
ajandasına liderlik etmek.
3.Gündemi
Hem stratejik seviyede hem operasyonel
boyutlarda, bizi geleceğe taşıyacak emin adımlar atıyoruz. Bu, başlı başına
büyük bir ajanda ve benim de ajandamın en önemli maddesi bu dönüşüm. Bu
çerçevede de insan kaynakları olarak benim gündemim, doğru bir organizasyon
yapısı, doğru yetkinlikler, doğru yönetim modeli oluşturmak için iş liderlerini
desteklemek ve yönlendirmek. Bunu yaparken de Koton’u diğerlerinden ayıran ve
tüm çalışanlarımız için burasını anlamlı kılan değerlerimiz etrafında
birleştiğimiz bir kültürü yaşatmak.”
Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?