“GÜNDEMİMDE DİJİTAL VAR”

25.02.2016 15:11:150
Paylaş Tweet Paylaş
“GÜNDEMİMDE DİJİTAL VAR”

MURAT ABBAS

ZORLU PSM GENEL MÜDÜRÜ

 EĞİTİM YOLU

Akif Tuncel Anadolu Lisesi (1988)

İstanbul Üniversitesi, İngilizce İşletme Fakültesi (1993)

 KARİYER YOLU

1994-1996

Audit asistanı - Denet BDO

1996-1998

Kıdemli denetleyici, Audit müdürü- Coopers and Lybrand –PwC

1998-1999

Finansal saha kontrolörü - Bosch-Siemens-Profilo

1999-2000

Finans müdürü - Superonline

2000-2001

Finans Müdürü - Tickettürk

2003-2008

Radyo programcısı, festival küratörü - Dinamo FM

2008-2009

Etkinlik Müdürü - MTV Türkiye

2009-2014

Genel müdür yardımcısı - Pozitif & Babylon

2014-2015

PSM’den sorumlu hissedar temsilcisi - Zorlu Gayrimenkul

2015-…

Genel müdür – Zorlu PSM
YAŞAM MOTTOM

Her şey güzel olacak.

 İŞ FELSEFEM

Mümkün mertebe, sıfır hata.

 ÇOCUKLUĞUMDA HAYALİM

Bilgisayar mühendisi olmaktı.

 MEZUN OLDUĞUMDA

O yıllarda ‘Big 5’ diye adlandırılan denetim şirketlerinden birisinde ‘partner’ olmayı hayal ederdim. Belki de Coopers and Lybrand-Pricewaterhouse birleşmesi olmasaydı kariyerimde geldiğim nokta bu olacaktı.

 BAŞARI FORMÜLÜM

Çok çalışmak, takım oyununa ve eğitimin önemine inanmak.

 EN ÖNEMLİ BAŞARIM

Birbirinden çok farklı iki sektör olan finans ve eğlence/müzik arasındaki sorunsuz geçişi yapabildim. Şu an tam da yapmak istediğim işi yapıyor olmam en büyük başarım.

 KARİYER HEDEFİM

Zorlu PSM’yi dünyanın en prestijli 5 performans sanatları merkezinden birisi yapmak.

 EN ÖNEMLİ GÜNDEMİM

Zorlu PSM’yi İstanbul, Türkiye ve bölgenin kültür-sanat hub’ı haline getirmek.

 HOBİM

Çok iyi bir plak koleksiyonum var. Hem adet hem içerik kalitesi bakımından oldukça iddialıyım. On sekiz yıllık DJ’lik ve radyo programcılığı kariyerim de mevcut.

  

Tırmanış

 FUJİTSU TÜRKİYE GENEL MÜDÜRÜ SELDA BAĞDAT BAHADIR, “KARİYERİM BOYUNCA ORTAK HEDEFE KOŞAN, İYİ TAKIM OYUNU OYNAYAN EKİPLER KURUP YÖNETTİM” DİYOR.

 Fujitsu Türkiye Genel Müdürü Selda Bağdat Bahadır, İTÜ Matematik Mühendisliği bölümünden 1989 yılında mezun oldu. Fujitsu’dan önce IBM’de Global Business Services (GBS) departmanında Orta ve Doğu Avrupa ve Ortadoğu ve Afrika Bölgesi Telco Partner’ı olarak görev yaptı. 25 yıllık iş yaşamında IBM, Cisco ve Gantek gibi BT sektörünün öne çıkan şirketlerinde üst düzey yöneticilik yaptı.

Bahadır, Türkiye pazarının yanı sıra Rusya’nın da içinde olduğu Bağımsız Devletler Topluluğu, Orta ve Doğu Avrupa ile Ortadoğu ve Afrika gibi 30’u aşkın ülkenin BT ve telekomünikasyon pazarında deneyim kazanmasının kendisine geniş bir bakış açısı sağladığını söylüyor ve şöyle devam ediyor: “Diğer kültürlerin iş yapış biçimini deneyimlemek, kültürel farklılıkları anlamak, dünyaya olan bakış açımı ve sektörel bakışımı büyük oranda geliştirdi.”

Kariyeri boyunca ortak hedefe koşan, iyi takım oyunu oynayan ekipler kurup yönettiğini ifade eden Bahadır, bundan sonrası için kariyer ve başarı hedefini şöyle açıklıyor: “En büyük heyecanım, 25 yıldır Türkiye’de ve 30’u aşkın ülkede edindiğim tecrübeyle Türkiye’de BT ve telekomünikasyon pazarını büyütmek ve pazarın katma değerini artırmak. Fujitsu’nun DNA’sında yer alan; iş ortaklarından oluşan eko sistemi ile çözüm üretme ve birlikte büyüme vizyonu da,  benim hedeflerimi gerçekleştirmem anlamında önemli bir yer tutuyor.”

Bahadır, 2016 ajandasının en önemli maddesini ise şöyle dile getiriyor: “Önümüzdeki dönemde, Anadolu açılımımızı büyüterek devam ettirmeyi planlıyoruz. Bu amaçla, KOBİ'lerin dijital dönüşümünde yer almak, kurumların veri merkezi çözüm ve yönetimlerini üstlenmek ve ayrıca dış kaynak kullanımı gibi başlıklarda ilk akla gelen teknoloji ortağı olmak istiyoruz.”

Yolculuk

“GÜNDEMİMDE DİJİTAL VAR”

Tipi Ergun, Grohe’nin Doğu Akdeniz bölgesinde pazarlamadan sorumlu en üst düzey yöneticisi. 1993 yılında Avusturya Lisesi’ni bitirdikten sonra 1996 yılında Viyana Ekonomi Üniversitesi Ekonomi bölümünden lisans, 2000 yılında da aynı okulda ekonomi yüksek lisans derecesini almış. Kariyerine New York’ta LanguageWorks’ta proje müdürü olarak başlayan Ergun, Türkiye’ye dönünce Eczacıbaşı Holding’de ekonomist olarak çalışmaya başlamış. Grup bünyesinde Vitra’da ürün müdürlüğü de yapmış.
1 Kariyer hedefi

Ergun, kariyerinde pazarlama yönünde ilerleme kararı aldıktan sonra çeşitli pozisyonlarda görev almış ve Grohe’de Doğu Akdeniz Bölgesi’nde pazarlamadan sorumlu en üst düzey yönetici olarak kariyerine devam ediyor. Kariyer hedefinin liderlik becerilerini kuvvetlendirerek doğru iç görülerle şirketin geleceğini doğru şekillendirmeye katkı sağlamak olduğunu söylüyor.

2 En önemli deneyim

Kariyeri boyunca en başarılı olduğu konunun yapıları baştan yaratmak olduğunu söyleyen Ergun, şöyle devam ediyor: “Genelde çalıştığım işlerde hep lansmanlardan sorumlu oldum. Dayanıklı tüketim alanında dünya çaplı seri lansmanlarında çalıştım. GROHE’de ise bizzat projesini mimari ekiplerle koordine ettiğim İstanbul’da dünyanın 8’inci Grohe Live!Center’ini 2.000 metrekare genişliğinde bir  tesis olarak açtık.

3 Gündemi 

Tipi Ergun, 2016 ajandasının en önemli maddelerini şöyle açıklıyor: “Dijitalleşme pek çok endüstride oyunun kurallarını hızla değiştiriyor. 5-10 yıl sonra tüm sektörlerin dinamikleri çok farklı noktalara ulaşacak. Bu nedenle CDO Turkey (Turkey Chief Digital Officer) platformunu kurduk. Aktif katkı sağlamaya çalışıyorum.”

Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?


YAZARIN DİĞER YAZILARI TÜMÜNÜ GÖRÜNTÜLE

Yorum Yaz