DR. PELİN
ERİŞTİREN İNCESU
ASTRAZENECA
TÜRKİYE ÜLKE BAŞKANI
EĞİTİM YOLU
Bornova Anadolu
Lisesi
(1980-1987)
Ege Üniversitesi
Tıp Fakültesi
(1987-1994)
Bakırköy Ruh ve
Sinir Hastalıkları Hastanesi Psikiyatri Uzmanlığı
(1994-1999)
KARİYER YOLU
(1999-2000)
Medikal Müdür-Roche
(2000- 2004)
Ürün Müdürü-AstraZeneca
(2004-2007)
Uzmanlık
Ürünleri Pazarlama Müdürü-AstraZeneca
(2007-2012)
Pazar Erişim
Direktörü-AstraZeneca
(2012-2014)
Medikal ve Dış
İlişkiler Direktörü-AstraZeneca
(2014 Ocak-Kasım)
Diyabet, Kardiyovasküler,
Onkoloji İş Birimi ve Pazar Erişim Direktörü-AstraZeneca
(2014 Kasım -
...)
Ülke Başkanı-AstraZeneca
Samimiyet, zorluklar
karşısında yılmadan mücadele etmek, her zaman pozitif ve esnek olmak.
İŞ FELSEFEM
Hızlı adaptasyon,
öğrenme çevikliği, risk almaktan kaçınmamak ve etkin bir dinleyici olabilmek.
ÇOCUKLUĞUMDA
Tiyatro
sanatçısı olmayı hayal ediyordum.
MEZUN OLDUĞUMDA
Mezun olduğumda
psikiyatrist olmak, insanların hayatlarına dokunarak fark yaratmak istiyordum
ve bu isteğimi belirli bir dönem hayata geçirdim.
EN ÖNEMLİ BAŞARIM
İki çocuğu olan
çalışan bir anne olarak evdeki ve işteki yoğun hayatı iyi bir şekilde yöneterek
iş-yaşam dengesini başarıyla sağlayabilmek.
KARİYER HEDEFİM
AstraZeneca’da
farklı seviyelerde/coğrafyalarda yönetici rollerinde görev almayı, Türkiye’deki
hastaların en gelişmiş ilaçlara ulaşmasına ve ülkemizin bilimde ilerlemesine
katkıda bulunmayı hedefliyorum.
BAŞARI FORMÜLÜM
Merak duygusunu
yitirmeden, akıllı riskler almaktan kaçınmadan ve yılmadan hedefe odaklanmanın
başarı getireceğini düşünüyorum.
EN ÖNEMLİ GÜNDEMİM
AstraZeneca’nın
Türkiye’ye yatırımını artırarak şirketimizin büyümesini sağlamak.
ÖZEL YAŞAMIMDA
Seyahat etmek,
kitap okumak, sinema, bahçeyle uğraşmak, kişisel ve organizasyonel gelişime
vakit ayırmaktan hoşlanıyorum.
TIRMANIŞ
NN
HAYAT VE EMEKLİLİK SATIŞ KANALLARINDAN SORUMLU GENEL MÜDÜR YARDIMCISI ALPER
ERDİNÇ, BES’TE OTOMATİK KATILIMIN EN ÖNEMLİ GÜNDEMİ OLDUĞUNU BELİRTEREK “OYUNUN
KURALLARINI DEĞİŞTİRECEK BU SİSTEMDE KURAL KOYUCU OLMAK İSTİYORUZ” DİYOR.
Alper
Erdinç, 1999’da ODTÜ İstatistik Bölümü’nden mezun oldu. Kariyerine aynı yıl
Garanti Sigorta’da, pazarlama-kurumsal iş ve performans geliştirme yönetmeni
olarak başladı. 2005 yılında pazarlama ve iş geliştirme müdürü olarak TEB
Sigorta’ya geçen Erdinç, 2008’de Zürih Sigorta’da pazarlamadan sorumlu genel
müdür yardımcısı, 2011’de BNP Paribas Cardif’te acente kanalı genel müdür
yardımcısı görevlerinde bulundu. Ocak 2015’ten bu yana da NN Hayat ve
Emeklilik’in satış kanallarından sorumlu genel müdür yardımcılığını sürdürüyor.
NN
Hayat ve Emeklilik’teki görevi süresince acente destek ve eğitim programlarının
hayata geçirilmesine ve geliştirilmesine katkıda bulunan Erdinç, “Acente Destek
Masası” ve “NN Akademi” projelerinin hayata geçirilmesine katkı sağladı. NN
Grubu içerisinde Türkiye ve yurtdışında farklı görev sorumluluklar almaya hazır
olduğunu belirten Erdinç, gündemini şöyle anlatıyor:
“Yeni
dağıtım kanalları bulunması, mevcut dağıtım kanallarında entegrasyon projeleri
ve bu günlerde yoğun olarak gündemimizi alan bireysel emeklilikte otomatik
katılım düzenlemesi öncelikli konularım. Bireysel emeklilik ve hayat pazarında
oyunun kurallarını değiştirecek bu sistemde kural koyucu olmak istiyoruz.
Sektörün
2023 vizyonuna ulaşmasını sağlayacak bu düzenleme bu günlerde ajandanın en
öncelikli konusu. Başladığı anda BES sektörünün mevcut rakamlarımı 3-4 kat
büyütebilecek bir değişiklik. Hazır olmak en önemli önceliğimiz.”
YOLCULUK
“AJANDAMIN EN ÖNEMLİ MADDESİ KEŞFETMEK”
Brisa
Tüketici Ürünleri Pazarlama ve Satış Genel Müdür Yardımcısı KORHAN KOREL, 2002 yılında Boğaziçi Üniversitesi Kimya
Mühendisliği Bölümü’nden mezun oldu. Kariyerine, Unilever’de Lipton’un özel müşteriler ve tanzim teşhir yöneticisi
olarak başladı. 2006’ya kadar aynı şirkette çeşitli pozisyonlarda çalıştı. 2006’da
Pepsi Bottling Group’un ticari pazarlama müdürlüğüne, 2007’de pazarlama
müdürlüğüne atandı. 2009’da Danone’ye ticari pazarlama ve satış geliştirme
müdürü olarak katıldı. 2014-2016 yılları arasında The Abraaj Group Yörsan’da
sırasıyla pazarlama genel müdür yardımcısı, vekaleten genel müdür ve ticari
grup başkanlığı görevlerini üstlendi.
1.En önemli
deneyimi
“Üniversiteden
mezun olduktan 20 ay sonra Unilever’de müdür olmak, dünyada ilk defa McDonald’s
ve Burger King’e Lipton Ice Tea satmak, 35 yaşında Danone’de ülke müdürü
görevine gelmek kariyerimdeki önemli adımlardı. Ama en önemli başarım, yoğun
çalışma temposuna rağmen oğlum Kuzey’in “En iyi arkadaşın kim?” sorusana
“Babam” diye karşılık vermesi oldu. Bu benim için her şeyden değerli.
2.Kariyer
Hedefi
Brisa’da ve Sabancı Ailesi’nde büyük
başarılara imza atmak. Türkiye’den dünyaya açılan bir şirketi yönetmek ve
zirveye taşımak istiyorum. Ajandamın en önemli maddesi keşfetmektir. Bazen bir
şehir, kasaba, bazen bir insan, kültür, yepyeni bir iş, sektör. Keşfetmenin ve
öğrenmenin benim için sonu yok.
3.Gündemi
Brisa sektöründe birçok ilke imza atmış,
yenilikçi ve başarılı bir şirket. Ben şu anda tüketicilere farkında oldukları
veya olmadıkları ihtiyaçları konusunda yeni hizmetler, değerler sunacak, iş
ortaklarımız için vazgeçilmez olmamızı sağlayacak projeler üzerinde çalışıyorum.
Bunun için de güçlü bir ekiple tüketicilerin hızla değişen ihtiyaçlarını,
isteklerini, dünyadaki trendleri analiz ediyoruz.
Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?