Müşterinin isteklerini karşılamak başarı getirir

10.02.2017 11:58:570
Paylaş Tweet Paylaş
Müşterinin isteklerini karşılamak başarı getirir

ALİ MURAT YEŞİLYURT

ALPET TÜRKİYE GENEL MÜDÜRÜ
EĞİTİM YOLU

Iğdır Anadolu Lisesi (2001)

Near East Üniversitesi İngilizce Ekonomi (2006)

ODTÜ Sürdürülebilir Enerji Sistemleri (2016)

 KARİYER YOLU

(2006-2007)

Hazine ve Fon Yönetimi Yetkilisi- Şekerbank

(2007-2010)

Pazarlama Bölüm Yöneticisi-Altınbaş Holding Creditwest Bank

(2010-2013)

Genel Müdür Yardımcısı-Altınbaş Holding ALPET Kıbrıs

(2013-2016)

Genel Müdür-Altınbaş Holding ALPET Kıbrıs

(2016- …)

Genel Müdür-Altınbaş Holding ALPET Türkiye

İŞ FELSEFEM

İş hayatında çalışılan ortamların huzurlu, sağlıklı ve güvenli ortamlar olması adına gayret gösteriyorum.

ÇOCUKLUĞUMDA

Hayalim öğretmen olmaktı. İnsanlara bir şeyler öğretebilmek, hayatlarında yol gösterici olmak beni her zaman etkilemişti.

MEZUN OLDUĞUMDA

Ekonomi bölümü mezunu olduğum için uluslararası finans alanında Türkiye için faydalı işler yapabileceğim bir iş kurmayı hayal ediyordum. Fakat önüme çıkan fırsatlar doğrultusunda finans sektöründen enerji sektörüne geçiş yaptım.

KARİYER HEDEFİM

Hem kendime hem yaptığım işe faydalı olmak birincil hedefim. Her bir basamağı sindirerek dolu dolu yaşamak istiyorum.

EN ÖNEMLİ BAŞARIM

2015’te Amerika’nın Las Vegas şehrinde gerçekleştirilen yarışmada iş dünyasının en prestijli ödüllerinden olan Stevie Ödülü’nü ALPET aracılığıyla Kıbrıs’a ilk kez kazandırmak.

BAŞARI FORMÜLÜM

Planlı ve yeterince çalışmak, işin özüne hakim olmak ve sıkı takip.

EN ÖNEMLİ GÜNDEMİM

ALPET’in ürün ve hizmetlerini müşterileri için en faydalı hale getirmeye çalışıyoruz. ALPET’i sektöründe en iyi noktaya çıkaracak stratejilerle hedeflerine ulaştırma gayretindeyiz.

HOBİM

Trekking, bisiklet ve voleybol en çok zevk aldığım hobilerim arasında. Ayrıca dünyanın farklı noktalarına gidip oradaki kültürel ve tarihi yapıları incelemekten çok keyif alırım.

YAŞAM MOTTOM

Dürüstlük, samimiyet ve hakkaniyet... Bunun yanında aile bağlarının güçlü olmasına özen göstermek.

 

TIRMANIŞ

KOTON PAZARLAMA DİREKTÖRÜ ESRA SÜZME, KARİYER HEDEFİNİ, “İNSANLARIN HAYATINA DUYGU KATAN İŞLERDE ÇALIŞMAK” OLARAK BELİRTİYOR.  

Esra Süzme, Boğaziçi Üniversitesi İşletme Fakültesi’nden mezun oldu ve University of Maryland’de MBA yaptı. Kariyerine Chicago’da A.T. Kearney’de yönetim danışmanlığı alanında başladı. Daha sonra Brüksel’deki Mercer Consulting Group’ta yönetim danışmanlığı yaptı. 2004’te Türkiye’ye döndü ve Turkcell’de 12 yıl boyunca bireysel ve kurumsal müşteri segmentinde çeşitli alanlarda pazarlama müdürü ve pazarlama direktörü olarak görev aldı. Eylül 2016’dan bu yana ise Koton’un pazarlama direktörlüğü görevini sürdürüyor.

Turkcell’deki 12 yıllık süreçte önemli deneyimler kazandığını söyleyen Süzme, “Bu dönemde hem bireysel hem B2B tarafında pazarlama direktörlüğü yapma şansı yakaladım. Her ikisi de farklı dinamikleriyle bana yeni şeyler öğreten, çok keyif alarak yaptığım işler oldu” diyor.

Bundan sonraki kariyer hedefini, “Kendimi işe yarar hissettiğim, bir ekibe ve bir işe yeni bir fikir yeni bir yön katabildiğim ve insanların hayatına anlam, değer, kolaylık ve duygu katan işlerde çalışmak” olarak özetleyen Süzme, gündemini ise şu sözlerle anlatıyor:

“Gündemim şu an tamamen ‘hızlı moda’ alanında Koton’u iş hedeflerine ulaştıracak en doğru marka iletişimini yapmaya kaymış durumda. ‘Fashion retail’ benim için yeni ve kendine has dinamikleri olan bir sektör.

Ajandamın en önemli maddesi de Koton’un iş hedeflerine ve stratejik önceliklerine paralel bir pazarlama iletişimi planı oluşturmak. Bu, söylemesi kolay, yapması zor bir iş. Çok boyutlu düşünmeniz, ancak bir yandan da her detayda, her fikirde, ana stratejiden, ana fikirden kopmamanız lazım.”

 

YOLCULUK

 

“MÜŞTERİNİN İSTEKLERİNİ KARŞILAMAK BAŞARI GETİRİR”

Michelin Ağır Vasıta Lastikleri Ticari Direktörü SERTAN AKÇAGÖZ,

1995 yılında ODTÜ’den mezun oldu ve 1996 yılında Bilkent’te MBA yaptı. Kariyerine 1996’da Azerbaycan’da, petrol sektöründe madeni yağ satış müdürlüğüyle başladı. 1997-2000 yılları arasında üniversite yıllarında kurdukları boya hammaddesi satış ve dağım şirketinde çalıştı. 2000 yılından bu yana Michelin Grubu’nda, çeşitli departmanlarda müdürlük ve direktörlük yaptı. Ağustos 2016’da ise ağır vasıta lastikleri ticari direktörlüğüne atandı. 

1.En önemli deneyimi

“Kariyerimin bir döneminde kendi işimi yapmış olmam; kurumsal şirketlerde çok fazla tecrübe edilemeyen konu ve adımlarda işin içinde olmak ve alınan kararın tüm sorumluğunu taşımak yetkinliğimi geliştirdi. Bu nedenle her çalışanın hayatının bir döneminde kendi işini yapmış ve o şartları yaşamış olmasının çok önemli olduğunu düşünüyorum.

2.Kariyer hedefi

20 yıllık iş hayatım boyunca kariyer hedefimi önceliğime koymadım. Hedefim, hep yaptığım işi daha iyi ve farklı olarak yapmak oldu. ‘Nasıl farklı nasıl yaparım’ sorusunun merkezine şirketinizi değil, müşterilerinizi koyduğunuzda orta vadede başarı kendiliğinden geliyor. Müşterilerin istekleri, markanın istekleriyle kesişmiyorsa pazarda başarılı olmak mümkün değil.

3.Gündemi

Çevre konusu, grup olarak en önemli gündem maddelerimizden bir tanesi. Karayolu hareketliliğini iyileştirmeye, tasarruf sağlamaya, çevrenin korunmasına yardımcı olmaya ve kullanıcı güvenliğini artırmaya adanmış bir misyonla hareket ediyoruz. Michelin Grubu her yıl, net satışlarının yaklaşık yüzde 4’ünü, tüm ürün gruplarındaki lastiklerinin çevresel etkilerini azaltmayı amaçlayan teknoloji merkezine ayırıyor.”

 

Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?


YAZARIN DİĞER YAZILARI TÜMÜNÜ GÖRÜNTÜLE

Yorum Yaz