ALİ MURAT YEŞİLYURT
ALPET TÜRKİYE GENEL MÜDÜRÜ
EĞİTİM YOLU
Iğdır Anadolu
Lisesi (2001)
Near East Üniversitesi
İngilizce Ekonomi (2006)
ODTÜ
Sürdürülebilir Enerji Sistemleri (2016)
KARİYER YOLU
(2006-2007)
Hazine ve Fon Yönetimi
Yetkilisi- Şekerbank
(2007-2010)
Pazarlama Bölüm
Yöneticisi-Altınbaş Holding Creditwest Bank
(2010-2013)
Genel Müdür
Yardımcısı-Altınbaş Holding ALPET Kıbrıs
(2013-2016)
Genel
Müdür-Altınbaş Holding ALPET Kıbrıs
(2016- …)
Genel
Müdür-Altınbaş Holding ALPET Türkiye
İŞ FELSEFEM
İş hayatında
çalışılan ortamların huzurlu, sağlıklı ve güvenli ortamlar olması adına gayret
gösteriyorum.
ÇOCUKLUĞUMDA
Hayalim öğretmen
olmaktı. İnsanlara bir şeyler öğretebilmek, hayatlarında yol gösterici olmak
beni her zaman etkilemişti.
MEZUN OLDUĞUMDA
Ekonomi bölümü
mezunu olduğum için uluslararası finans alanında Türkiye için faydalı işler
yapabileceğim bir iş kurmayı hayal ediyordum. Fakat önüme çıkan fırsatlar
doğrultusunda finans sektöründen enerji sektörüne geçiş yaptım.
KARİYER HEDEFİM
Hem kendime hem
yaptığım işe faydalı olmak birincil hedefim. Her bir basamağı sindirerek dolu
dolu yaşamak istiyorum.
EN ÖNEMLİ BAŞARIM
2015’te
Amerika’nın Las Vegas şehrinde gerçekleştirilen yarışmada iş dünyasının en
prestijli ödüllerinden olan Stevie Ödülü’nü ALPET aracılığıyla Kıbrıs’a ilk kez
kazandırmak.
BAŞARI FORMÜLÜM
Planlı ve
yeterince çalışmak, işin özüne hakim olmak ve sıkı takip.
EN ÖNEMLİ GÜNDEMİM
ALPET’in ürün ve
hizmetlerini müşterileri için en faydalı hale getirmeye çalışıyoruz. ALPET’i
sektöründe en iyi noktaya çıkaracak stratejilerle hedeflerine ulaştırma
gayretindeyiz.
HOBİM
Trekking, bisiklet
ve voleybol en çok zevk aldığım hobilerim arasında. Ayrıca dünyanın farklı
noktalarına gidip oradaki kültürel ve tarihi yapıları incelemekten çok keyif
alırım.
YAŞAM MOTTOM
Dürüstlük,
samimiyet ve hakkaniyet... Bunun yanında aile bağlarının güçlü olmasına özen
göstermek.
TIRMANIŞ
KOTON PAZARLAMA
DİREKTÖRÜ ESRA SÜZME, KARİYER HEDEFİNİ, “İNSANLARIN
HAYATINA DUYGU KATAN İŞLERDE ÇALIŞMAK” OLARAK BELİRTİYOR.
Esra Süzme, Boğaziçi Üniversitesi İşletme Fakültesi’nden
mezun oldu ve University of Maryland’de MBA yaptı. Kariyerine Chicago’da A.T. Kearney’de
yönetim danışmanlığı alanında başladı. Daha sonra Brüksel’deki Mercer
Consulting Group’ta yönetim danışmanlığı yaptı. 2004’te Türkiye’ye döndü ve
Turkcell’de 12 yıl boyunca bireysel ve kurumsal müşteri segmentinde çeşitli
alanlarda pazarlama müdürü ve pazarlama direktörü olarak görev aldı. Eylül
2016’dan bu yana ise Koton’un pazarlama direktörlüğü görevini sürdürüyor.
Turkcell’deki 12 yıllık süreçte önemli deneyimler
kazandığını söyleyen Süzme, “Bu dönemde hem bireysel hem B2B tarafında
pazarlama direktörlüğü yapma şansı yakaladım. Her ikisi de farklı
dinamikleriyle bana yeni şeyler öğreten, çok keyif alarak yaptığım işler oldu”
diyor.
Bundan sonraki kariyer hedefini, “Kendimi işe yarar hissettiğim, bir ekibe ve bir işe yeni
bir fikir yeni bir yön katabildiğim ve insanların hayatına anlam, değer,
kolaylık ve duygu katan işlerde çalışmak” olarak özetleyen Süzme, gündemini ise
şu sözlerle anlatıyor:
“Gündemim
şu an tamamen ‘hızlı moda’ alanında Koton’u iş hedeflerine ulaştıracak en doğru
marka iletişimini yapmaya kaymış durumda. ‘Fashion retail’ benim için yeni ve
kendine has dinamikleri olan bir sektör.
Ajandamın en önemli maddesi de Koton’un iş hedeflerine ve
stratejik önceliklerine paralel bir pazarlama iletişimi planı oluşturmak. Bu,
söylemesi kolay, yapması zor bir iş. Çok boyutlu düşünmeniz, ancak bir yandan
da her detayda, her fikirde, ana stratejiden, ana fikirden kopmamanız lazım.”
YOLCULUK
“MÜŞTERİNİN
İSTEKLERİNİ KARŞILAMAK BAŞARI GETİRİR”
Michelin Ağır
Vasıta Lastikleri Ticari Direktörü SERTAN AKÇAGÖZ,
1995 yılında ODTÜ’den mezun oldu ve 1996 yılında
Bilkent’te MBA yaptı. Kariyerine 1996’da Azerbaycan’da, petrol sektöründe
madeni yağ satış müdürlüğüyle başladı. 1997-2000 yılları arasında üniversite
yıllarında kurdukları boya hammaddesi satış ve dağım şirketinde çalıştı. 2000
yılından bu yana Michelin Grubu’nda, çeşitli departmanlarda müdürlük ve
direktörlük yaptı. Ağustos 2016’da ise ağır vasıta lastikleri ticari
direktörlüğüne atandı.
1.En önemli
deneyimi
“Kariyerimin bir döneminde kendi işimi yapmış olmam;
kurumsal şirketlerde çok fazla tecrübe edilemeyen konu ve adımlarda işin içinde
olmak ve alınan kararın tüm sorumluğunu taşımak yetkinliğimi geliştirdi. Bu
nedenle her çalışanın hayatının bir döneminde kendi işini yapmış ve o şartları
yaşamış olmasının çok önemli olduğunu düşünüyorum.
2.Kariyer hedefi
20 yıllık iş hayatım boyunca kariyer hedefimi önceliğime
koymadım. Hedefim, hep yaptığım işi daha iyi ve farklı olarak yapmak oldu. ‘Nasıl
farklı nasıl yaparım’ sorusunun merkezine şirketinizi değil, müşterilerinizi
koyduğunuzda orta vadede başarı kendiliğinden geliyor. Müşterilerin istekleri,
markanın istekleriyle kesişmiyorsa pazarda başarılı olmak mümkün değil.
3.Gündemi
Çevre konusu, grup olarak en önemli gündem
maddelerimizden bir tanesi. Karayolu hareketliliğini iyileştirmeye, tasarruf
sağlamaya, çevrenin korunmasına yardımcı olmaya ve kullanıcı güvenliğini
artırmaya adanmış bir misyonla hareket ediyoruz. Michelin Grubu her yıl, net
satışlarının yaklaşık yüzde 4’ünü, tüm ürün gruplarındaki lastiklerinin
çevresel etkilerini azaltmayı amaçlayan teknoloji merkezine ayırıyor.”
Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?