DENİZ ERDA
ECCO TÜRKİYE GENEL
MÜDÜRÜ
EĞİTİM YOLU
İstanbul Üniversitesi
Jeofizik Mühendisliği
(1994)
İstanbul
Üniversitesi İşletme Yüksek Lisansı
(1998)
Adelpha
Üniversitesi İş Geliştirme Bölümü Sertifikası
(2002)
KARİYER YOLU
(1991-2009)
Mağaza koordinatör
yardımcısı, mağaza koordinatörü, perakende ve toptan satış müdürü, lojistik,
toptan satış ve yurtdışı pazarlara açılımdan sorumlu genel müdür yardımcısı
Mavi Jeans
(2009-2012)
Kurucu ortak ve
genel müdür
Hummel Türkiye
(2013-…)
Genel Müdür
Ecco Türkiye
YAŞAM MOTTOM
Liderlik önemlidir ama asıl önemli olan mutlu bir takım çalışmasıdır. Hayat
paylaşınca bir anlam ifade ediyor.
ÇOCUKLUĞUMDA HAYALİM
Başarılı bir iş insanı olmaktı ama hafta sonu çalışmak istemezdim. Mavi
Jeans’teki ilk 7 yılımda ise her hafta sonu çalıştım.
MEZUN OLDUĞUMDA
Kariyerime öğrenciyken başlamıştım. Daha öğrenciyken perakende ve toptan
satış dersleri veriyordum. Arkadaşlarımı hep okurken çalışmaya teşvik ettim.
Hayata 1-0 önde başladım.
İŞ FELSEFEM
Mutlu takım çalışmasını önemserim. Herkes işinden keyif almalı. Dikey
hiyerarşi kalmadı, yatay yapılar gündemde.
BAŞARI FORMÜLÜM
Global düşünüp yerel hareket edebilmek çok önemli. Pek çok global marka
bunu başaramadığı için yok oldu.
EN ÖNEMLİ BAŞARIM
Mavi, benim ilk çocuğum gibi. Gözümü açtığım ilk yer. Bir Türk markasının
dünya markası olabileceğini gösterdiğimiz unutulmaz bir deneyim. Yabancı marka
hayranlığının olduğu bir dönemde Türkçe marka ismiyle yola çıkarak başarılı
olduk. 1991’de yola çıktık, 1997’de pazar lideri olduk. Yıllardır bu liderlik
sürüyor.
KARİYER HEDEFİM
Ecco, kariyerimde şampiyonlar ligini yaşadığım şirket oldu. Mavi’deki
hayalim Ecco’da gerçekleşti. Çok uluslu ve global bir şirketi yönetiyorum.
Hayalimde Ecco globalde yurtdışındaki ülkeleri yönetmek var.
EN ÖNEMLİ GÜNDEMİM
2016 bizim için Türkiye’nin her yerine yayılma yılı. E-ticarete ve katlı
mağazalara girme planımızı da hayata geçireceğiz.
HOBİM
Yelken ve kayak yapmaktan hoşlanıyorum. Bodrum, Gökova ve Yunan adalarına
yelkenle açılıyoruz. Gani Müjde’yle her yıl bir hafta açılırız. Yurtdışında
Avusturya, İsviçre ve Fransa’da kayıyoruz. Oğlum eskrimde İstanbul ve Türkiye
şampiyonu. Onunla eskrim maçları izlemekten de büyük keyif alıyorum.
Tırmanış
EKOL
LOJİSTİK SATIŞ VE CRM GENEL MÜDÜRÜ DEMİR TEMURBOĞA, “DEĞİŞİMİ YÖNETMEK,
BİRBİRİNDEN FARKLI BİR DİZİ BECERİYE SAHİP OLMAYI, BU KONUDA YETENEKLİ OLMAYI
GEREKTİRİYOR” DİYOR.
Ekol
Lojistik Satış ve CRM Genel Müdürü Demir Temurboğa, İTÜ İşletme Mühendisliği
Bölümü’nden 1994 yılında mezun oldu. Kariyerine 1995 yılında Ekinciler Dış
Ticaret’te başladı, ardından Migros Türk, Yeşil Kundura, Fenerium, Kom Tekstil,
Avery Dennison, Evercreatures.com, ve Sportive’de önemli satış pozisyonlarında görev
aldı. Temurboğa, 7 aydır Ekol Lojistik'te satış ve CRM’den sorumlu genel müdür
ve icra kurulu üyesi.
Temurboğa,
büyük kurumsal yapılardaki 9 yıllık iş deneyimi sonrasında, aile şirketlerinde
yönettiği değişim süreçlerinin kariyerinin dönüm noktaları olduğunu belirtiyor.
Alışık olduğu kurumsal iş ortamından çıkıp geleneksel yöntemleri uygulayan
şirketlerde kültür değişimini sağlamanın hayli zorlayıcı olduğunu belirtiyor ve
devam ediyor: “İnsanların duygularına ve akıllarına dokunarak alışık
olmadıkları yöntemleri denemeye, değişmeye yönlendirmek en önemli başarımdı.
Çünkü değişimi yönetmek, birbirinden farklı bir dizi beceriye sahip olmayı, bu
konuda yetenekli olmayı gerektiriyor.”
Temurboğa,
geleceğe dair kariyer ve başarı hedefini ise şöyle açıklıyor: “Ekol’ün küresel
pazarda da aynı ülkemizde olduğu gibi ilk tercih edilen lojistik şirketi
olduğunu görmek istiyorum.” Gündeminin en önemli maddelerinin 4’üncü sanayi devrimiyle
beraber dijital dünya olduğunu söyleyen Temurboğa, “Sektoründe ilk AR-GE merkezi
yatırımı yapmış bir şirket olarak teknolojik alanlarda da sınırları zorlamak
istiyoruz. Sektöre rol model olan ve beklentilerinin ötesinde çözümler sunan
küresel bir lojistik şirketi olabilmek için çalışıyoruz” diyor.
Yolculuk
“TÜRKİYE’DEKİ
BAŞARIMIZI ULUSLARARASI PLATFORMA TAŞIYACAĞIM”
Doğadan
Genel Müdürü Sumru Atalay, Sakarya Anadolu Lisesi’nin ardından 1996 yılında
İstanbul Üniversitesi İngilizce İktisat Bölümü’nden mezun oldu. Kariyerine
Ernst&Young’da kıdemli finansal denetçi olarak başladı. 4 yılın ardından
Coca-Cola’ya transfer oldu. Şirkette 7 yıl boyunca Avrasya ve Ortadoğu
bölgesinde finansal muhasebe, hazine, iş geliştirme ve finans yöneticiliği
yaptı. Atalay, 2007 yılında Doğadan’ın önce finans direktörü oldu. Ardından ise
şirketin genel müdürlük pozisyonuna terfi etti.
1 En önemli
deneyim
Atalay, uzun zamandır çok emek verdiği Doğadan markasının genel müdürü
olmasından dolayı oldukça mutlu ve gururlu. “Doğadan’ın başarı yolculuğuna
eşlik ederek, bu markayı yönetme hakkını elde etmiş olmak, bugüne kadarki en
değer verdiğim başarım” diyor.
2 Kariyer hedefi Kariyer hedefini
ise şöyle ifade ediyor: “Doğadan 40 yıldır bulunduğu kategoride lider bir
marka. Bu markanın Türkiye’de elde ettiği başarıyı uluslararası platforma
taşımayı hedefliyorum.”
3 En önemli gündemi Atalay’ın
gündeminde bitki-meyve çayı pazarındaki liderliğini sürdüren Doğadan’ı, siyah
çay kategorisinde de pazarda iddialı bir oyuncu haline getirmek var. Atalay, bu
hedefi şöyle detaylandırıyor: “Bu yıl özellikle siyah çayda rekabetçi olduğumuz
bir yıl olacak. Kalitesi konusunda iddialı ve ödüllü siyah çaylarımızı en
yaygın şekilde tanıtmayı ve tattırmayı hedefliyoruz. Siyah çayda önümüzdeki 5
yılda ciromuzu 3’e katlayacağız.”
Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?