Türkiye'deki başarımızı uluslararası platforma taşıyacağım

11.03.2016 11:57:420
Paylaş Tweet Paylaş
Türkiye'deki başarımızı uluslararası platforma taşıyacağım

DENİZ ERDA

ECCO TÜRKİYE GENEL MÜDÜRÜ

EĞİTİM YOLU

İstanbul Üniversitesi Jeofizik Mühendisliği

(1994)

İstanbul Üniversitesi İşletme Yüksek Lisansı

(1998)

Adelpha Üniversitesi İş Geliştirme Bölümü Sertifikası

(2002)

KARİYER YOLU

 (1991-2009)

Mağaza koordinatör yardımcısı, mağaza koordinatörü, perakende ve toptan satış müdürü, lojistik, toptan satış ve yurtdışı pazarlara açılımdan sorumlu genel müdür yardımcısı

Mavi Jeans

(2009-2012)

Kurucu ortak ve genel müdür

Hummel Türkiye

(2013-…)
Genel Müdür

Ecco Türkiye

YAŞAM MOTTOM

Liderlik önemlidir ama asıl önemli olan mutlu bir takım çalışmasıdır. Hayat paylaşınca bir anlam ifade ediyor.

ÇOCUKLUĞUMDA HAYALİM

Başarılı bir iş insanı olmaktı ama hafta sonu çalışmak istemezdim. Mavi Jeans’teki ilk 7 yılımda ise her hafta sonu çalıştım.

MEZUN OLDUĞUMDA

Kariyerime öğrenciyken başlamıştım. Daha öğrenciyken perakende ve toptan satış dersleri veriyordum. Arkadaşlarımı hep okurken çalışmaya teşvik ettim. Hayata 1-0 önde başladım.

İŞ FELSEFEM

Mutlu takım çalışmasını önemserim. Herkes işinden keyif almalı. Dikey hiyerarşi kalmadı, yatay yapılar gündemde.

BAŞARI FORMÜLÜM

Global düşünüp yerel hareket edebilmek çok önemli. Pek çok global marka bunu başaramadığı için yok oldu.

EN ÖNEMLİ BAŞARIM

Mavi, benim ilk çocuğum gibi. Gözümü açtığım ilk yer. Bir Türk markasının dünya markası olabileceğini gösterdiğimiz unutulmaz bir deneyim. Yabancı marka hayranlığının olduğu bir dönemde Türkçe marka ismiyle yola çıkarak başarılı olduk. 1991’de yola çıktık, 1997’de pazar lideri olduk. Yıllardır bu liderlik sürüyor.

KARİYER HEDEFİM

Ecco, kariyerimde şampiyonlar ligini yaşadığım şirket oldu. Mavi’deki hayalim Ecco’da gerçekleşti. Çok uluslu ve global bir şirketi yönetiyorum. Hayalimde Ecco globalde yurtdışındaki ülkeleri yönetmek var.

EN ÖNEMLİ GÜNDEMİM

2016 bizim için Türkiye’nin her yerine yayılma yılı. E-ticarete ve katlı mağazalara girme planımızı da hayata geçireceğiz.

                         HOBİM

Yelken ve kayak yapmaktan hoşlanıyorum. Bodrum, Gökova ve Yunan adalarına yelkenle açılıyoruz. Gani Müjde’yle her yıl bir hafta açılırız. Yurtdışında Avusturya, İsviçre ve Fransa’da kayıyoruz. Oğlum eskrimde İstanbul ve Türkiye şampiyonu. Onunla eskrim maçları izlemekten de büyük keyif alıyorum.

 

 Tırmanış

EKOL LOJİSTİK SATIŞ VE CRM GENEL MÜDÜRÜ DEMİR TEMURBOĞA, “DEĞİŞİMİ YÖNETMEK, BİRBİRİNDEN FARKLI BİR DİZİ BECERİYE SAHİP OLMAYI, BU KONUDA YETENEKLİ OLMAYI GEREKTİRİYOR” DİYOR.   

Ekol Lojistik Satış ve CRM Genel Müdürü Demir Temurboğa, İTÜ İşletme Mühendisliği Bölümü’nden 1994 yılında mezun oldu. Kariyerine 1995 yılında Ekinciler Dış Ticaret’te başladı, ardından Migros Türk, Yeşil Kundura, Fenerium, Kom Tekstil, Avery Dennison, Evercreatures.com, ve Sportive’de önemli satış pozisyonlarında görev aldı. Temurboğa, 7 aydır Ekol Lojistik'te satış ve CRM’den sorumlu genel müdür ve icra kurulu üyesi.

Temurboğa, büyük kurumsal yapılardaki 9 yıllık iş deneyimi sonrasında, aile şirketlerinde yönettiği değişim süreçlerinin kariyerinin dönüm noktaları olduğunu belirtiyor. Alışık olduğu kurumsal iş ortamından çıkıp geleneksel yöntemleri uygulayan şirketlerde kültür değişimini sağlamanın hayli zorlayıcı olduğunu belirtiyor ve devam ediyor: “İnsanların duygularına ve akıllarına dokunarak alışık olmadıkları yöntemleri denemeye, değişmeye yönlendirmek en önemli başarımdı. Çünkü değişimi yönetmek, birbirinden farklı bir dizi beceriye sahip olmayı, bu konuda yetenekli olmayı gerektiriyor.”

Temurboğa, geleceğe dair kariyer ve başarı hedefini ise şöyle açıklıyor: “Ekol’ün küresel pazarda da aynı ülkemizde olduğu gibi ilk tercih edilen lojistik şirketi olduğunu görmek istiyorum.” Gündeminin en önemli maddelerinin 4’üncü sanayi devrimiyle beraber dijital dünya olduğunu söyleyen Temurboğa, “Sektoründe ilk AR-GE merkezi yatırımı yapmış bir şirket olarak teknolojik alanlarda da sınırları zorlamak istiyoruz. Sektöre rol model olan ve beklentilerinin ötesinde çözümler sunan küresel bir lojistik şirketi olabilmek için çalışıyoruz” diyor.

 

Yolculuk

“TÜRKİYE’DEKİ BAŞARIMIZI ULUSLARARASI PLATFORMA TAŞIYACAĞIM”

Doğadan Genel Müdürü Sumru Atalay, Sakarya Anadolu Lisesi’nin ardından 1996 yılında İstanbul Üniversitesi İngilizce İktisat Bölümü’nden mezun oldu. Kariyerine Ernst&Young’da kıdemli finansal denetçi olarak başladı. 4 yılın ardından Coca-Cola’ya transfer oldu. Şirkette 7 yıl boyunca Avrasya ve Ortadoğu bölgesinde finansal muhasebe, hazine, iş geliştirme ve finans yöneticiliği yaptı. Atalay, 2007 yılında Doğadan’ın önce finans direktörü oldu. Ardından ise şirketin genel müdürlük pozisyonuna terfi etti.

1 En önemli deneyim Atalay, uzun zamandır çok emek verdiği Doğadan markasının genel müdürü olmasından dolayı oldukça mutlu ve gururlu. “Doğadan’ın başarı yolculuğuna eşlik ederek, bu markayı yönetme hakkını elde etmiş olmak, bugüne kadarki en değer verdiğim başarım” diyor.
2 Kariyer hedefi Kariyer hedefini ise şöyle ifade ediyor: “Doğadan 40 yıldır bulunduğu kategoride lider bir marka. Bu markanın Türkiye’de elde ettiği başarıyı uluslararası platforma taşımayı hedefliyorum.”
3 En önemli gündemi Atalay’ın gündeminde bitki-meyve çayı pazarındaki liderliğini sürdüren Doğadan’ı, siyah çay kategorisinde de pazarda iddialı bir oyuncu haline getirmek var. Atalay, bu hedefi şöyle detaylandırıyor: “Bu yıl özellikle siyah çayda rekabetçi olduğumuz bir yıl olacak. Kalitesi konusunda iddialı ve ödüllü siyah çaylarımızı en yaygın şekilde tanıtmayı ve tattırmayı hedefliyoruz. Siyah çayda önümüzdeki 5 yılda ciromuzu 3’e katlayacağız.”

Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?


YAZARIN DİĞER YAZILARI TÜMÜNÜ GÖRÜNTÜLE

Yorum Yaz