MEHTAP ALP
Boyner Büyük Mağazacılık
Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı
EĞİTİM YOLU
Beyoğlu Anadolu Lisesi (1993)
İTÜ İşletme Mühendisliği (1993-1997)
İTÜ İşletme Yüksek Mühendisliği (2002)
KARİYER YOLU
Dökmegaz ve otogaz pazarlama uzmanı, pazarlama bilgi yönetimi, Aygaz
1997-2002
Data analizi ve pazarlama yöneticisi, pazarlama takım lideri, pazar araştırma ve geliştirme müdürü, pazarlama müdürü, pazarlama genel müdür yardımcısı
Boyner Büyük Mağazacılık
2002-…
İŞ FELSEFEM
İş hayatında disiplinli olmanın ve farklı görüşlere kulak vermenin önemine inanırım. Farklı seslere kulak vermek, deneyim ve görüşleri dikkate almak, yaptığınız işlerin de fark yaratmasına katkı sağlar. Dinlemenin ve izlemenin önemini asla göz ardı etmem.
ÇOCUKLUK HAYALİM
Çocukluğumda ressam olmayı hayal ediyordum ve resim yapmayı çok seviyordum. Bugünkü kariyerimde pazarlama dünyasında özellikle görsel olarak bana katkı sağladığını düşünüyorum.
MEZUN OLDUĞUMDA
Huzurla çalışabileceğim, yaptığım işten keyif alacağım bir işim olmasını istemiştim. Ne mutlu ki öyle oldu.
EN ÖNEMLİ BAŞARIM
Bence iş ve özel hayatın dengesini kurabilmek en büyük başarım. Disiplinli çalışma alışkanlığım sayesinde zamanımı doğru yöneterek her ikisini dengeliyorum.
BAŞARI FORMÜLÜM
Sihirli bir formül olduğuna inanmıyorum. Başarıya ulaşmanın her zaman tek bir yolu var, o da disiplinli ve çok çalışmak.
GÜNDEMİM
Ailem her şeyden önce gelir.
KARİYER HEDEFİM
Topluma fayda sağlayacak yepyeni bir markanın başarısına imza atmak istiyorum.
Çalıştığım grup da topluma fayda sağlamaya büyük önem verdiği için çok şanslıyım.
ÖZEL YAŞAMIMDA
Ailemle birlikte serbest program yapmayı tercih ediyoruz. Kayak, yürüyüş gibi açık hava aktivitelerini çok seviyoruz.
YAŞAM MOTTOM
Sevdiğin kişilerle mutlu olduğun ve kendini sevdiğin yerde ol. Eğer kendini iyi hissetmiyorsan orada bulunma.
Tırmanış
PEPSİCO TÜRKİYE KIDEMLİ PAZARLAMA DİREKTÖRÜ ALPAGUT ÇİLİNGİR, “BAŞARILARI SAYESİNDE PARMAKLA GÖSTERİLEN, BENDEN DAHA YETKİN VE BECERİLİ BİR EKİP OLUŞTURUP ÇALIŞMAK VE BU EKİBİ İLERİYE TAŞIMAK BİRİNCİ ÖNCELİĞİM” DİYOR.
PepsiCo’daki kariyerine 2010’da başlayan Alpagut Çilingir, 2014 sonunda PepsiCo’nun hem yiyecek hem içecek kategorilerindeki tüm markalarının pazarlamasından sorumlu kıdemli pazarlama direktörü oldu. Çilingir daha önce Pepsico’da yiyecek tarafında görev yapıyordu. Bu atamayla birlikte PepsiCo Türkiye, Better Together (Birlikte daha İyiyiz) olarak adlandırdığı, yiyecek ve içecek kategorilerini ortak değerler altında buluşturan yeni yapılanmasını daha da güçlendirmiş oldu. Çilingir, oldukça deneyimli bir yönetici. İş hayatında kendisi için en önemli konunun kendisine güvenen insanların yüzünü kara çıkarmadan, alnının akıyla sorumluluklarını yerine getirebilmek olduğunu söylüyor. Kariyer hedefini ise şöyle açıklıyor: “Başarıları sayesinde parmakla gösterilen, benden daha yetkin ve becerili bir ekip oluşturup çalışmak ve bu ekibi ileriye taşımak birinci önceliğim. Bunu yapabildiğim sürece kendimi hedeflerime ulaşmış olarak kabul ediyorum.”
Çilingir, yeni göreviyle birlikte gündemindeki en önemli konu başlıklarını ise şöyle anlatıyor: “Yetenek sürdürülebilirliği çok önemli. Bunu PepsiCo’da sürekli hale getirmek ajandamın en önemli maddeleri arasında başı çekiyor. Tüketicilerin çok hızlı bir şekilde değişen tercihlerini yakından takip etmek de öncelikli işlerimiz arasında. Zaman içinde artan maliyet baskısını da tüketiciye yansıtmadan onlara daha fazla değer verdiğimizi gösterebilmek her zaman en önemli gündem maddelerim arasında”
Yolculuk
“DAHA BÜYÜK BAŞARILAR PEŞİNDEYİM”
Alcatel One Touch/TCT Mobile Ülke Müdürü Neşe Ünsal, Uludağ Üniversitesi Ekonomi Bölümü’nü bitirdi. Bristol Üniversitesi’nde yüksek lisans yaptı. Öğrenim hayatından sonra Türkiye’ye dönen Ünsal, 2004-2008 arasında o yılların en büyük GSM distribütörlerinden biri olan MEP İletişim’de ürün müdürü olarak çalıştı.
1 En önemli deneyim
Neşe Ünsal, bu görevinde tüm cep telefonu segmentinden sorumlu olduğunu belirtiyor. O dönemde Türkiye'nin ilk dokunmatik telefonu Neonode ve yine Türkiye’nin ilk çocuk cep telefonunu pazara sunduğunu belirten Ünsal, pazarlama başarılarını unutamadığını söylüyor.
2 Kariyer hedefi
Ünsal, 2009 yılında Garage Mobile Technology’de Blackberry başta olmak üzere akıllı cep telefonları kategorisinde iş geliştirme müdürüydü. 2010’da ise TCT Mobile’ın bir parçası olan Alcatel One Touch’ta Türkiye ülke müdürü oldu. Şirketin Türkiye’de bir merkez ofisi yok. Ünsal ve ekibin diğer üyeleri evden çalışıyor. Ünsal, “Evden çalışarak, markanın Türkiye pazarındaki gelişimini başarıyla sürdürüyoruz. Pazar payımızı sürekli artırıyoruz. Daha büyük başarı öyküleri peşindeyim” diyor.
3 Öncelikli gündemi
35 yaşındaki Ünsal, evden çalışarak markanın Türkiye pazar payını yüzde 10 artırınca globalde dikkat çektiğini söylüyor. Ünsal, şöyle devam ediyor: “Gündemimde yeni lansmanımız var. Hedef başarıyı sürdürmek.”
Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?