ÜMİT ERSOY
ANA GIDA GENEL MÜDÜRÜ
EĞİTİM YOLU
İstanbul Üniversitesi Kimya Yüksek Mühendisliği Bölümü
(1972)
İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi İşletme İktisadı Enstitüsü İşletmecilik İhtisas Programı
(1974)
KARİYER YOLU
(1972-1974)
Asistan
İstanbul Üniversitesi Kimya Fakültesi Organik Kimya Kürsüsü
(1976-2003)
Operasyon mühendisi, fabrika müdürü, operasyon direktörü, satış direktörü, genel müdür, yönetim kurulu üyesi
Marsa Kraft Sabancı
(2003-2009)
Yudum Gıda Genel Müdürü, Türkiye ve Merkezi Asya’dan sorumlu başkan yardımcısı
Savola Grubu
(2009-…)
Genel müdür
Ana Gıda
YAŞAM MOTTOM
Limanda bekleyenler, geminin denizde başına gelenlerle değil geminin limana sağ salim varmasıyla ilgilenir. Zor da olsa her zaman gemiyi götürmeye çalışırım.
ÇOCUKLUĞUMDA
Değişmeyen misyonlarım oldu. Mahallede kim kavga ederse onları uzlaştırırdım. Bana çizilen uzlaştırıcı rolüm, iş hayatımda da devam etti.
İLK REHBERİM
Babam Bahir Ersoy politikacıydı. 1980 öncesinde bakanlık ve milletvekilliği yaptı. Ondan edindiğim tecrübeler hayatıma yön verdi.
HAYAT FELSEFEM
Hayat seni kendin, ailen, sosyal ve iş çevren arasındaki dengeyi mutluluk yolunda ne kadar başarıyla koruyabilirsen o kadar ödüllendirir.
İŞ FELSEFEM
İşten zevk almayan başarılı olamaz. Her zaman yaptığım işin en iyisini yapmak isterim.
MEZUN OLDUĞUMDA
Amacım, kendi kendime yeterli olmak ve girdiğim şirketin 1 numarası olmaktı. Ve bunu ilk mülakatta bir Sabancı şirketinin murahhas üyesine söyleyecek kadar da cesurdum.
EN ÖNEMLİ BAŞARIM
Mutluyum ve hala hayatın içindeyim. Hayatımı üzerine kurduğum üçgenin dengesini hiç bozmadım.
KARİYER HEDEFİM
Grup yönetimine geçme fırsatlarım oldu. İnsanlarla yakın ilişki içinde olup şirket yönetmeyi, grup yönetmeye hep tercih ettim. Eğer bir değişiklik ihtiyacı olursa o zaten olur.
HOBİM
Müzik, fotoğraf ve seyahat. Müzikte yıllar boyu gittiğim ülkelerden yerel müzik örnekleri topladım. Yüzlerce CD’ye sahibim. Fotoğrafı yeterince geliştiremedim ama çekmeye devam ediyorum. Seyahate gelince 4 kıtada 100’den fazla ülkede bulundum. İşimi yeni ülkeler görmek, yeni ülkeler görmeyi işim için değerlendirdim.
Tırmanış
ENOCTA GENEL MÜDÜRÜ TİJEN ARMAĞAN, “ULUSLARARASI VE YEREL PAZARDAKİ DENEYİMLERİM IŞIĞINDA KURUMSALLAŞMA SÜRECİNİ TAMAMLAYIP ŞİRKETİ 3 YILDA 3 KAT BÜYÜTECEĞİM” DİYOR.
Enocta Genel Müdürü Tijen Armağan, ilk, orta ve lise öğrenimimi TED Ankara Koleji’nde tamamladı. ODTÜ Ekonomi Bölümü’nden 1985’te mezun oldu. Kariyerine satış koordinatörü olarak Bordata’da başladı. Ardından yazılım sektörüne geçti ve 1993’e kadar kurucu ortağı olduğu global yazılım şirketi Lotus’un Türkiye distribütörü Entek’te genel müdür yardımcısı olarak görev aldı. 1993’te girdiği Microsoft Türkiye’de bayi kanalından sorumlu direktör olarak göreve başladı. Sırasıyla orta ve küçük ölçekli şirketlerden sorumlu satış direktörü, kurumsal satış ve iş ortaklarından sorumlu genel müdür yardımcısı, Ortadoğu ve Afrika (MEA) bölgesinden sorumlu müşteri ve partner deneyimi bölge direktörü olarak görev yaptı. Armağan, 2014’ün Temmuz ayından bu yana Enocta Genel Müdürü olarak e-öğrenim alanında çalışmalarını sürdürüyor.
Microsoft Türkiye’nin kuruluş ekibinde yer almasını kariyerinin en önemli deneyimlerden biri olarak tanımlayan Armağan, bundan sonrası için kariyer hedefini şöyle açıklıyor: “Uluslararası ve yerel pazardaki deneyimlerim ışığında 3-5 yıl içinde Enocta’nın kurumsallaşma sürecini tamamlamayı hedefliyorum. Enocta’yı farklı bir platforma taşıyıp, kurumsallaştırıp, 3 yıl içinde 3 kat büyüteceğim.”
Yolculuk
“YOLCULUĞUM GAZETE İLANIYLA BAŞLADI”
Sanset Gıda Pazarlama Direktörü Aslı Eren Şengezer, Uludağ Üniversitesi İktisat mezunu. Kariyerine Sezginler Gıda’da marka müdürü olarak başladı. 3 yıllık çalışma sürecinden sonra pazarlamada profesyonelleşmek istediğine karar verdi ve yolu Sagra Gıda ile kesişti. Yolculuğu yaklaşık 18 yıldır Tadelle, Sarelle gibi markalarla devam ediyor.
1 Hedefler
Şengezer, kariyer yolculuğunun bir gazete ilanına başvurmasıyla başladığını ve çok güzel yıllar yaşadığını ifade ediyor. Hedefini şöyle açıklıyor: “Son 4-5 yıldır hayallerimin gerçekleştiği bir dönem yaşıyorum. Sanset Gıda’nın globalleşme sürecinde her markamız için sürdürülebilir başarılar yaratmak istiyorum. Markalarımızın dünyaca tercih edilmesine katkı sağlamak hedefindeyim.”
2 Deneyim
Şengezer, önemli deneyimini şöyle anlatıyor: “Toksöz Grup, 2007’de TMSF’den Tadelle, Sarelle, Sagra ve Gol markalarını satın aldı. Sagra’dan Sanset’e geçen tek beyaz yakalı oldum. Önce çikolata üretimine 1 yıl ara verdik. Dünyanın en iyi çikolata formüllerini araştırdık. Çikolata fabrikasını yüksek sağlık ve güvenlik standartlarına sahip hale getirdik.”
3 Gündem
Şengezer, gündeminde satın alma ve lansmanların olduğuna söylüyor ve şöyle devam ediyor: “155 yıllık İtalyan çikolatası Pernigotti’yi ve İspanyol Zumosol’ü aldık. Evolvia NutriPro markamızla bebek beslenmesi sektörüne girdik. Engellere rağmen büyük motivasyonla çalıştığım iş hayatında anılarımı yazıyorum.”
Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?