YÖNETİM

Pazarlama

Bir Günde 7 Ürün Ölüyor

İşin doğrusu, her şey perakende sektöründeki müthiş gelişmeyle başladı. Süper, hiper derken market sayısındaki artış, kendini ürün enflasyonuyla gösterdi. Son yıllarda neredeyse ürün lansmanı yağmu...

1 OCAK, 2001

Pazarlama

Markanın Gerçek Gücü

Yeni ekonomi konseptiyle birlikte ekonominin işleyişi ve değerleri değişiyor. Eskiden bilançolarda yer alan maddi varlıklar yerini “entelektüel sermaye”, “marka değeri” gibi soyut değerler alıyor. ...

1 OCAK, 2001

Liderlik

Kraliçe’nin Liderlik Sırları

Bir ülkeyi yönetmekle, bir şirketi yönetmek arasında benzerlikler ya da farklılıklar var mıdır? Bir ülkenin yaşadığı ekonomik kriz ile bir şirketin girdiği nakit darboğazı arasında paralellikler ne...

1 OCAK, 2001

Pazarlama

Pazarlamaya Yerel Strateji

Prof. John Quelch / London Business School Dekanı DanoneSA, süt ve süt ürünlerinde büyümeye karar verdiğinde, ilk iş olarak satın alınacak markalar, şirketler aradı. Önce Tikveşli bünyeye katıldı...

1 OCAK, 2001

Liderlik

Tekniklerde Son Trendler

Toplam Kalite Yönetimi, benchmarking, re-engineering, stratejik planlama ve diğerleri... Bunlar son dönemde iş dünyasının uyguladığı yönetim teknikleri. Ancak, her dönemde bazıları yükseliyor, bazı...

1 OCAK, 2001

Liderlik

Porter´dan Türkiye´ye Rekabet Taktikleri

Michael Porter / Yönetim Gurusu Ünlü guru Michael Porter, özellikle rekabet stratejileri konusunda adını duyurdu. Dünyanın önde gelen şirketlerine danışmanlık yaptı, kitapları en çok satanlar ara...

1 NİSAN, 2000

Pazarlama

Y´nin Peşinde

Onların gücünü anlatmaya gerek yok. Artık bütün şirketler, pazarlama yöneticileri Y Kuşağı´nın öneminin farkında. 5-22 yaş grubunu kapsayan, dinamik, kendine güvenen, ilgi alanları sürekli değişen ...

1 MART, 2000

Liderlik

Saldır Ve Büyü!

Global ekonomi içinde şirket sayıları fazla, rekabet güçlü, pasta ise  hep aynı. Bu tablo, şirketleri, ``agresif'' büyüme stratejileri izlemeye zorluyor. Özellikle de rekabetin yoğun, fırsatla...

1 MART, 2000

Liderlik

``Toplam Kalitenin Modası Geçmedi``

Prof. Dr. Gönül Yenersoy / Doğuş Üniversitesi Endüstri Bölümü Başkanı Prof. Dr. Gönül Yenersoy, Doğuş Üniversitesi Endüstri Bölümü Başkanı. 15 yıldır Türkiye´de Toplam Kalite Yönetimi´nin öncülüğ...

1 MART, 2000

Liderlik

Kalıpları Yıkma Zamanı

John O´Keeffe, Procter & Gamble´ın başkan yardımcılarından. Onu diğer yöneticilerden farklı kılan özelliği ise ``aykırı düşünme''yi savunması. Bu görüşünü, ``Business Beyond The Box''(Kalıpları...

1 MART, 2000

Pazarlama

Paradigma Değişiyor

Aslında değişimin işaretlerini refah düzeyindeki artış vermişti. Beklenmedik bir şekilde gelen deprem felaketi, büyük dönüşüme yeni bir ivme kazandırdı. Şimdi ise ekonomik dönüşümün getirdiği farkl...

1 ŞUBAT, 2000

Liderlik

Sürekli Büyümeye Nasıl Ulaşılır?

Brent Dennison / Bain&Cuneo E Associati Türkiye Yöneticisi Bain, Cuneo E Associati, dünyanın önde gelen danışmanlık şirketlerinden... Geçtiğimiz günlerde bu kurum dev bir araştırmaya imzaattı...

1 ŞUBAT, 2000

Liderlik

Reel Büyümede Türkiye Cephesi

Bu sayfalardan önce Bain, Cuneo E Associati´nin araştırmasını okudunuz. ABD ve Avrupa´daki şirketlerin performansını ortaya koyuyor, ``sürdürülebilir büyümeyi`` yakalama düzeyini gösteriyordu. Biz ...

1 ŞUBAT, 2000

Başarı Öyküleri

ODTÜ´lü Onat´In Müthiş Öyküsü

Onat Menzilcioğlu / Fore Systems Şirket Kurucusu Onat Menzilcioğlu´nun yaşadıkları tam bir başarı öyküsü... Doktora için gittiği ABD´de, üniversitedeyken girişimciliğe soyundu. Arkadaşlarıyla For...

1 ŞUBAT, 2000

Pazarlama

Elmanın İki Yarısı

Bir zamanlar şirketler için tüketici tek tipti... Kimsenin de tüketiciyi yakından tanımak gibi kaygısı yoktu. Üstelik kadın-erkek ayrımı da anlamsızdı. Oysa son yıllarda tüketiciyi tanımaya, segmen...

1 ŞUBAT, 2000