YÖNETİM

Pazarlama

Büyük Hatalardan Pazarlama Dersleri

Jack Trout / Pazarlama Uzmanı   Jack Trout, ABD’nin önde gelen pazarlama uzmanlarından... GM’de başladığı iş hayatında, çeşitli şirketlerde başarılı işlere imza attı, ardından Al Ries’la pa...

1 OCAK, 2002

Pazarlama

Yeni Tüketiciyi İyi Anlayın

Son dönemin gözde deyimini hepimiz biliyoruz; “Artık hiçbir şey eskisi gibi olmayacak”... Bunu tüketici cephesine de bir ölçüde aktarmak mümkün... “Bildiğimiz tüketici yok artık”... Gerçekten de bi...

1 EKİM, 2001

Liderlik

Beş Kuşağın Anatomisi

Farklılığı görmek, ayrıntılara tanık olmak için iyi analiz şart... Cumhuriyet’den bu yana, neredeyse yüzyılda Türkiye’ye damgasını vuran işadamlarının tamamı, yaşadıkları dönemin koşullarına uygun ...

1 EKİM, 2001

Başarı Öyküleri

Manisalı Türek Nasıl Büyüdü?

Dr. Sait Türek Aslında sıradan bir öykü denebilir... Capital’de ele aldığımız, başarı öykülerinden... Ancak, Manisalı Türek Ailesi’ni farklı kılan, bildikler işte (core business) yoğunlaşmaları, ...

1 EKİM, 2001

Liderlik

Yöneticinin Yeni Profili

Araştırma, Türk iş dünyasındaki değişimi ve yöneticilerin yaşam tarzını ortaya koymayı amaçlıyor... Şirketleri yarına taşıyacakların günlük yaşamlarını ve profillerini ortaya koyuyor... Trend Group...

1 EKİM, 2001

İnsan kaynakları

“Downsizing”e Alternatif

Biz Türkiye’de tanık olduk. Ancak, sorun bütün dünyada yaşanıyor. Özellikle de Batı’da. Şirketler, sıkıntıyı aşmak için çalışanlarını çıkarıyor, “downsizing” yöntemine başvuruyor. Ancak, bazı şirke...

1 EKİM, 2001

Pazarlama

Pazarlamada ‘Gonzo’ Yaklaşımı

Christopher Locke İnternet, özellikle de yeni ekonomi rüzgarı, beraberinde yeni yaklaşımlar da getiriyor. Pazarlamadan şirket yönetimine, her alanda etkisini gösteren bu yaklaşımlara, yeni bir da...

1 EKİM, 2001

Pazarlama

Pazarlamada “Pop” Yöntemi

Yaz sıcağında şehrin kalabalık caddelerinden birinde, bunalmış biçimde yürüyorsunuz. Hemen oracıkta size sunulan bir bardak soğuk içeceğe “hayır” demezsiniz değil mi? İşte bunu fark eden pazarlamac...

1 EKİM, 2001

İnsan kaynakları

“Yetenekli İnsanlar Şirket Değerini Artırır”

Andrew Mayo / London Business School Profesörü Andrew Mayo, London Business School’un profesörlerinden. İnsan kaynakları ve öğrenen organizasyonlar alanında uzman... Son kitabı, şirketlerin insan...

1 EKİM, 2001

Liderlik

Bedenleri Konuşuyor

Albert Mahrebian adlı uzman tarafından yapılan araştırma, iletişimde insan bedeninin önemini ortaya koyuyor... Araştırmaya göre, karşımızdaki insanlarla ilgili yargılarımızın yüzde 7’si sözcükler, ...

1 EKİM, 2001

Pazarlama

Tüketicideki Değişimin Analizi

Prof. Dr. Güliz Ger / Bilkent Üniversitesi İşletme Bölümü Öğretim Üyesi Prof. Dr. Güliz Ger, Bilkent Üniversitesi İşletme Bölümü öğretim üyelerinden... Aynı zamanda Geçiş Toplumları Araştırma Mer...

1 EYLÜL, 2001

Pazarlama

Kadın Etkisi

Son yıllarda iş dünyasında,özellikle ekonomik aktivitelerde kadının inanılmaz yükselişi var. Şirket yönetiminden patronluğa, tüketimdeki paylarından trend belirleyici olmalarına, “etkileri” hızla a...

1 EYLÜL, 2001

İnsan kaynakları

Geçiş Umudu

Ekonomide yaşanan krizin en büyük sonuçlarından biri de, yarattığı işsizler ordusu oldu. Ancak, bu kez, çok sayıda yönetici de işsiz kaldı. Üstelik, bunlardan önemli bir bölümünün, kendi sektörleri...

1 EYLÜL, 2001

Liderlik

Devlerden Kriz Dersleri

Ekonomik kriz sadece bize özgü değil... Ekonomi tarihinde bir ok dönemde, gelişmişlik düzeyine bakmadan pek çok ülkede kriz yaşandığı bir gerçek. İşte bu fikirden yola çıkan Bain&Company, Fortu...

1 EYLÜL, 2001

Pazarlama

“Sadık Müşteriler Daha Fazla Ödüyor”

Dave Stauffer / Yönetim Uzmanı Dave Stauffer, son dönemin öne çıkan yönetim uzmanlarından... Ünlü Harvard Business Review’da araştırmaları yayınlanıyor. Uzmanlık alanı müşteri odaklık ve müşteri ...

1 EYLÜL, 2001