Çimentoda bugün satılan ürünlerin fiyatı yüzde 40 geride. Yani sektör, hala 2008 fiyatlarıyla çalışıyor. Hazır betonda fiyatlar, 2000 yılının bile altında. Kârın yüzde 1’in altına düştüğü sig...
Finance Minister Mehmet Şimşek is hopeful about 2010. He thinks that growth may reach double digits in the first quarter. He lists the three biggest problems of the Turkish economy as “unregistered...
Geçen yılın son çeyreğinde ekonomideki büyüme oranının beklenenden daha yüksek gerçekleşmesi, 2010 yılına ilişkin büyüme beklentilerini de yükseltti. Merkez Bankası’nın düzenlediği son beş Beklenti...
Ekonomi ve IMF Türkiye’nin IMF (International Monetary Fund; Uluslararası Para Fonu) ile yürüttüğü son stand by anlaşması Mayıs 2008’de sona ermişti. Zaman zaman epey zayıflamış olsa da, o zamanda...
Enflasyona Dikkat!Enflasyonda 2010 yılının ilk yarısının zor geçeceği daha aylar öncesinden belliydi. Resesyonun etkisiyle 2009’un ilk yarısında enflasyon mevsim normallerinin çok altında gerçekleş...
MakarnaKrizde İhracat Rekoru KırıldıDünyada kişi başı makarna tüketiminde 28 kilo ile İtalya ilk sırada yer alıyor. İtalya’yı 13 kilo ile Venezüella ve 11,7 kilo ile Tunus izliyor. Dünyanın en büyü...
Enflasyonda 2010 yılının ilk yarısının zor geçeceği daha aylar öncesinden belliydi.
Dışlama etkisi (crowding out effect), 1990’lı yıllarda epey başımızı ağrıtmıştı. Son yıllarda bu kavramı unutmuştuk ama bugünlerde yeniden hatırladık. Dışlama etkisi, artan kamu harcamalarının büt...
Ambalajlı Su Büyüme Potansiyeli VarTürkiye ambalajlı su pazarı, son 5 yıldır büyüme eğilimi gösteriyor. 2007 yılında 2,5 milyar TL büyüklüğe sahip olan pazar, 2009 sonu itibarıyla 3,1 milyar TL’ye...
Anayazı Büyümenin Dönüşü Geçen yıl Capital’in ilk sayısının Konjonktür bölümü “Ekonomide Resesyon Dönemi” başlığını taşıyordu. Esasında o sırada 2008’in üçüncü çeyrek dönemine ait olan eldeki en ...
Asansör 5 Yıl Geriye GittiAsansör alanında faaliyet gösteren 60’dan fazla irili ufaklı firma var. Ancak en büyük 5 şirket, sektörde aslan payını alıyor. Sektör büyüklüğü, yıllara göre değişmekle ...
Küresel krizin ikinci yılında, belirsizlikler sona ermiş değil. İş dünyasında olumluya dönüş var. Sanayi üretimi arttı, büyüme işaretleri geliyor ama yolunda gitmeyen işler de var. Daralan siparişl...
Krizde pek çok şirket, “nakit kraldır” düşüncesini kendine ilke edindi. Bu nedenle tahsilat ve ödeme ana gündem maddesi oldu. Herkesin önceliği aynı olunca güçler savaşından büyükler galip çıktı. A...
Ekonomide son iki yılı resesyon tartışmalarıyla geçirdik. Bu tartışma 2007 yılının ikinci yarısında ABD’de mortgage piyasasında patlayan krizle birlikte başlamıştı. 2008 yılına girerken bu krizin A...
Perakende Kampanya Stratejisi Büyümeyi Getirdi Perakende sektörü bir önceki yıla göre yavaşlasa da ödeme kolaylığı sağlayan kampanyalar sayesinde büyümesini sürdürüyor. 2008 yılında bir önceki yıl...