Akbank,
3 yıldan bu yana sosyal medyada aktif olarak yer alıyor. Bu alana
düzenli yatırım yapıyor. İlk Facebook'la sosyal medyaya adım attıklarını
söyleyen Akbank Kurumsal İletişim Bölüm Başkanı Murat Göllü, 3 yıl
içinde bu alanda yönettikleri hesap sayısının 18'e çıktığını belirtiyor.
Göllü, "İlk zamanlarda sosyal medyayı iletişim kanalı olarak
kullanıyorduk. Bugün geldiğimiz noktada özel projelerimizle sosyal
medyada çok daha fazla konuşuluyoruz" diyor. Pazarlamadan marka imajına,
itibardan sosyal sorumluğa, sanattan sponsorluğa her türlü projelerini
de sosyal medyaya taşıdıklarını vurguluyor. Akbank, sosyal medyada
yaptığı projelerle 1,5 milyondan fazla kişiye ulaşıyor. En önemlisi ise
sosyal medyaya yaptığı yatırımla marka bilinirliğini düzenli olarak
artırıyor. Akbank Kurumsal İletişim Bölüm Başkanı Murat Göllü, 3 yıl
içinde sosyal medyada yönettikleri hesap sayısının 18’e yükseldiğini
söylüyor. Akbank Kurumsal İletişim Bölüm Başkanı Murat Göllü, “Sosyal
medyayı ilk zamanlarda sadece iletişim kanalı olarak kullanıyorduk.
Zaman içinde buradan promosyon kampanyalarını da geliştirmeye başladık”
diyor. “Özel projelerimizle sosyal medyada çok daha fazla konuşuluyoruz”
diyen Akbank Kurumsal İletişim Bölüm Başkanı Murat Göllü ile sosyal
medyadaki yeni uygulamalarını ve ses getiren projelerini konuştuk:
Capital: Sosyal medyayı ilk hangi alanda kullanmaya başladınız?
- 2010 yılında kullanıma açtığımız Facebook.com/Akbank sayfamız ile
sosyal medyada aktif olarak yer almaya başladık. Daha sonra, Axess, Fish
ve Wings kredi kartlarımız, exi26 müşteri segmentimiz için ayrı
hesaplar açtık. Akbank Sanat, Akbank Yatırımcı ve Akbank sayfamız başta
olmak üzere Facebook ve Twitter üzerinde 14 farklı hesabı yönetiyoruz.
Google+ ve Youtube’daki kanallarımız ile birlikte sosyal medyada
yönettiğimiz toplam hesap sayısı 18’i buluyor. Ayrıca, ilk zamanlarda
sadece iletişim kanalı olarak kullandığımız mecralarımızdaki
çalışmaların daha etkin olarak izlenmesi için bir dizi promosyon
kampanyası da geliştirdik.
Capital: Sosyal medyada 2 yıldan bu yana nasıl bir değişim yaptınız?
- İlk zamanlarda çift taraflı iletişim ön plana çıkarken,
kullanıcılarımızın sorularına hızlıca cevap vermek, ihtiyaçlarını anında
karşılayabilmek önem kazandı. Bu ihtiyaçtan dolayı “şikayet yönetimi”
süreçlerimizi de sosyal medya iletişimimize entegre olabilecek şekilde
geliştirdik.
Capital: Başka ne gibi yeni gelişmeler oldu?
- Sosyal medyanın yeni bir iletişim kanalı olarak gelişmesi üzerine
bankacılık pazarlama faaliyetlerimizin yanı sıra marka imajına ve
itibarına yönelik projeler geliştirmeye başladık. Bugün sosyal medyaya
uygun sosyal sorumluluk projeleri, sponsorluklar ve Akbank Sanat
etkinliklerine yönelik projeler yürütüyoruz. Bu sayede özel projelerle
sosyal mecralardaki konuşulma oranımız artıyor. Bu da itibarımıza
pozitif etki yaratıyor.~
Capital: Sosyal medyada takipçilerinizle iletişiminizi derinleştirdiğiniz projeler hangileri oldu?
- Sosyal medyada katılanların “Cirque du Soleil” gösterisine bilet
kazanabildikleri bilgi yarışması düzenledik. Bunun dışında
takipçilerimize İKSV Film Festivali’ndeki filmleri tanıtan ve
profillerine uygun film listesi sunan “Sinebaz” da onlarla iletişimizi
artırmamızı sağladı. PacMan oyununun bir uyarlaması olan “Kırmzı’nın
Peşinde” gibi oyun ve uygulamalar da iletişimi derinleştirmek için çok
faydalı oldu. Ayrıca, “Evvel Zaman” soru-cevap yarışması, “Her dakika 30
dakika konuşma süresi hediye” Facebook ve Twitter yarışmaları,
takipçilerimizin patron koltuğuna oturarak yönetsel becerilerini
sergilediği “Kur Yönet” oyunu gibi katılımı geniş uygulamaları devreye
soktuk. Oscar kampanyamız için katılımcıların en şık Oscar
kombinasyonunu hazırladıkları “Oscar Modası” yarışması da takipçilerimiz
için eğlendirici ve interaksiyonu yüksek uygulamalar oldu.
Capital: Akbank Sanat da sosyal medyada oldukça etkin... Bu konuda nasıl bir strateji izliyorsunuz?
- Yaptığımız sanat projelerinin neredeyse tümünün iletişim
faaliyetlerine dijital mecraları dahil ediyoruz. Bu sayede gençlere
yakın olabiliyoruz ve hedef kitlemize doğrudan dokunabiliyoruz.
Capital: Sosyal medyada son aylarda en dikkat çeken projeniz hangisi oldu?
-Geçtiğimiz yıl festival resmi tişörtünü belirlemek üzere ilki
gerçekleştirilen Akbank Caz Festivali Tişört Tasarım Yarışması’nın
gördüğü ilgi üzerine bu yıl ikincisini “Tişört TasarlıCAZ” adıyla
yaptık. Sosyal medyada “Kendin Yap Projeleri”nin kullanıcılar tarafından
büyük ilgi ile kullanılması üzerine yarattığımız kurguda, kullanıcı
deneyimini de dahil edeceğimiz yaratıcı bir proje yapmak istedik ve
kurguda buna dikkat ettik. Bu yıl biraz daha fark yaratmak amacıyla
cazın her tınısının görsel bir karşılığı olduğu fikrinden yola çıkarak
uygulamamızda her tınıyı görsele çevirebilen bir mekanizma yarattık.
Yarışmacılar uygulama üzerinden seçtikleri enstrümanları bir araya
getirerek, çeşitli melodiler yarattı. Yarattıkları bu müzik, kullanılan
enstrümanlar ve ritimlere atanmış desenler vasıtasıyla bir tasarım
oluşturdu. Desenlerin yanı sıra farklı enstrüman kombinasyonları bir
araya getirildiğinde, gizlenen illüstrasyonlar da ortaya çıkarak
tasarımlara hareket kattı. Yarışmacılar yarattıkları melodinin sonunda
bir İstanbul silueti ya da enstrüman illüstrasyonuyla karşılaştı.
Yarışmacılar tasarımlarını çeşitli sosyal ağlarda paylaşarak beğenilme
oranlarını artırmaya çalıştı.
Kısa Film Festivali ni 1,5 milyon kişi sosyal medyadan takip etti
Kısa film festivali
Bu yıl 8'incisini düzenlediğimiz Akbank Kısa Film festivalinde sosyal
medyadan yoğun olarak yararlandık. Festival sürecinde ve öncesinde
düzenlediğimiz sosyal medya projeleriyle farklı kitlelerden festival
takipçileriyle etkileşim sağladık. Bu sayede festivalin sosyal
mecralarda konuşulma oranını yüzde 30 oranında artırdık.~ Hedef gençler
Festival boyunca yürüttüğümüz projelere örnek olarak "Bize Kısa Yeter!"
ve "Kısaca" projelerini verebilirim. Festivalin sosyal medya duyuruları,
gençler arasında video paylaşımının popüler olmasından yola çıkılarak
"Bize Kısa Yeter" adını taşıyan kısa film formatında hazırlanan tanıtım
filmiyle başladı. 1,5 milyon kişi
Festival boyunca geniş yankı uyandıran bir diğer çalışmamız ise
Türkiye'nin Twitter tabanlı ilk Projection Mapping projesi oldu.
Festivali takip edenler Twitter hesaplarından festival ve festivaldeki
filmler ile ilgili yorumlarını #kisaca hashtag'i ile paylaştı. Bu
projeyle 1,5 milyonun üzerinde sosyal medya kullanıcısına ulaştık.
Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?