Dostça Rekabet

Beyaz eşya, elektronik, petrol ürünleri, leasing, factoring, boya ve diğerleri… Her sektörde büyük rekabet var. Şirketlerin genel müdürleri de bu acımasız rekabet içinde öne geçmek için stratejiler...

1.06.2002 03:00:000
Paylaş Tweet Paylaş

Beyaz eşya, elektronik, petrol ürünleri, leasing, factoring, boya ve diğerleri… Her sektörde büyük rekabet var. Şirketlerin genel müdürleri de bu acımasız rekabet içinde öne geçmek için stratejiler geliştiriyor, orta ve uzun vadeli politikalar üretiyor. Hedef, rakiplerini geride bırakmak. Ancak, bu süreçte çoğu zaman rakiplerle bir araya gelip, tartışmak, sektörü analiz etmek mümkün olmayabiliyor. Öne geçmek ve başarıya ulaşmak, “Dostça rekabetle” de mümkün. İşte Capital’in bir araya getirdiği rakip genel müdürler tam böyle bir mesaj veriyorlar...

LEASİNG: AVCILAR-AYDOĞAN

Berrin Avcılar, Yapı Kredi Leasing Genel Müdürü. Rekabetin, her sektörde sunulan mal veya hizmetin kalitesini yükselttiği görüşünde. Ancak, bunun belli iş etikleri çerçevesinde olması gerektiğini söylüyor. Avcılar, “Bu çerçevede rekabet edilmediği takdirde, şirketler önce kendilerine zarar verirler” diyor.

Koç Leasing Genel Müdürü Hamit Aydoğan ise rekabeti, arz ve talebin buluşması olarak tanımlıyor. Arzın yüksek talebin az olduğu ortamlarda daha yoğun bir rekabet yaşandığını ifade ediyor. Aydoğan, “Hizmet ve ürün kalitesi yüksek, fiyatınız düşük olursa, ayakta kalabilirsiniz. Güçlü olan şirketler de her zaman rekabette ön planda olur” diyor.

SİGORTA: ERDERDİ-TUNÇAY

Commercial Union Sigorta Genel Müdürü Cemal Ererdi, Türkiye’de rekabetin alt yapısının oluşmadığı görüşünde. Ererdi, “Bu durum, doğal olarak sigorta sektörüne de yansıyor” diyor.

Sigorta sektöründe, eşit şartlarda rekabet olmadığından, daha çok haksız rekabet olduğundan yakınıyor. Gerçek rekabetin oluşması için, istatistiki verilere dayanarak fiyatlama yapılması gerektiğini söylüyor.

Garanti Sigorta Genel Müdürü Erhan Tunçay, “Rekabetin getirdiği en önemli şey daha iyi ve kaliteli hizmeti, daha ucuza sunmaktır” diyor. Ancak, rekabetin belli kurallar dahilinde yapılması gerektiğini, dengeyi tutturmanın şart olduğunu söylüyor. Fiyat anlamındaki rekabetin ise şirketleri hiçbir yere götürmeyeceğini ifade ediyor.

FACTORİNG: VERAL- ALPERGUN

TEB Factoring Genel Müdürü Deniz Veral, rekabetin geliştirici bir unsur olduğu görüşünde. Ancak, etik değerler içerisinde yapılmasının şart olduğunu söylüyor. Factoring sektöründe mevzuat, tanıtım ve imaj eksikliği olduğunu hatırlatarak, bu nedenle özellikle kendi sektörlerin rekabet konusunda çok hassas davranılması gerektiğini ifade ediyor.

Rekabetin insanın doğası gereği varolduğunu belirten Pamuk Factoring Genel Müdürü Belkıs Alpergun ise iş dünyasında haklı rekabet olması gerektiğini söylüyor. Rekabetin şirketleri de yöneticileri de daha iyi motive ettiğini ifade ediyor. Sadece fiyatlar üstüne kurulan rekabetin ise hem şirketlerin hem de sektörlerin önünü kapatacağını ifade ediyor.

BOYA: MİZRAHİ-UZUNYOL

Polisan Genel Müdürü Erol Mizrahi, rekabetin, belli bir amaca ulaşmak adına en iyi koşulları oluşturma çabası olduğunu söylüyor. Rekabetin sadece fiyat ve vade mücadelesi şekline dönüştürülmemesi gerektiği görüşünde. Ona göre, ürün ve hizmet kalitesi, pazarlama stratejileri ve dağıtım ağı gibi birçok unsur da rekabetin içinde bulunuyor.

Marshall Genel Müdürü Feridun Uzunyol ise rekabetin kısa vadeli planlar üzerine olmaması gerektiğini söylüyor. Ancak, özellikle küçülme dönemlerinde şirketlerin daha fazla satış yapabilmek için kalitelerinden ödün verebildiğini belirtiyor. Bu nedenle de etik davranışlardan vazgeçilerek, ölmek pahasına da olsa rekabet içine girilmesinden şikayet ediyor.

OTEL: BURKLE-BEKHIT

The Ritz Carlton Genel Müdürü Rainer Burkle’a göre, rekabet, belirli kıstaslar üzerinde yoğunlaşarak, şirketlerin kendi sektöründe en iyisi olmak için çaba sarf etmesi. Bunu yaparken de kendi performansını diğerleriyle karşılaştırma fırsatı yakalandığını söylüyor. Ona göre, rekabette başarıyı yakalamak için de, eğitim ve becerilerin koordinasyon içinde olması gerekiyor.

Marcos Bekhit, Four Seasons Genel Müdürü. “Rekabet olmazsa, gelişme de olmayacaktır” diyor. Rekabetin her oteli en iyiyi yapmaya ve pazar payı kazanmaya zorladığını söylüyor. Rekabetçi piyasada yer alanların her zaman birbirlerinden daha iyisini yapmaya çalıştığını, bunun da müşterilerin yararına olduğunu söylüyor.
 
AKARYAKIT: TÜRKER-UYSAL

Shell Türkiye Genel Müdürü Melih Türker’e göre, rekabette anahtar kelime “müşteri”... Değişen müşteri isteklerini algılayabilmek de rekabet avantajı elde etmenin en önemli unsuru. Türker, “Görülebilen değişiklikleri ve gelişmeleri tercüme edebilmek de rekabet avantajı elde etmenin en önemli parçalarından biri” diyor.

BP Türkiye Genel Müdürü Tahir Uysal ise,  rekabetin kalite ve verimliliğin artırılmasında önemli rolü olduğunu söylüyor. Bu doğrultuda işleyen rekabetin yenilikçiliği ve teknolojik gelişimi destekleyeceğini ifade ediyor. Özellikle büyük şirketler arasındaki rekabetin, toplumun faydalanacağı sonuçlar getireceğini söylüyor.

DAYANIKLI TÜKETİM: TROVATO-NICKEL

Merloni Türkiye Genel Müdürü Francesco Trovato, rekabetin, girişimciliğin doğasında olduğunu söylüyor. Adil ve dürüst bir rekabetin, firmalar için çok önemli bir değer özelliği taşıdığına dikkat çekiyor. Ona göre, şirketler rekabetçi olabilmek için, dinamik bir yapıya, stratejik düşünme yeteneğine ve tüketiciyi çok iyi analiz edebilme özelliklerine sahip olmalı...

Siemens Türkiye Genel Müdürü Rüdiger Nickel ise beyaz eşya sektöründe, özellikle kriz zamanlarında yapılan promosyonlarla sektördeki rekabetin iyice kızıştığını söylüyor. Müşterilerin en son teknolojiye çok meraklı olmaları ve taleplerini bu yöne kaydırmalarının da, özellikle teknolojik yatırımların artmasına neden olduğunu ifade ediyor.  

Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz