İş dünyasının futbola her zaman ilgisi vardı. Ancak, son yıllarda daha çok sayıda işadamı ve yöneticiyi maçlarda görüyoruz. Son birkaç yıldır ise işin içine “özel localar” girdi. Futbol izlemeyi lü...
İş dünyasının futbola her zaman ilgisi vardı. Ancak, son yıllarda daha çok sayıda işadamı ve yöneticiyi maçlarda görüyoruz. Son birkaç yıldır ise işin içine “özel localar” girdi. Futbol izlemeyi lüksle birleştiren bu özel mekanlara, bu yıl büyük bir ilgi var. Fenerbahçe’de 60, Galatasaray’da 28, Beşiktaş’da ise 22 loca satıldı. Doğuş, Doğan, Demirören, Commercial Union, Aksa, Transtürk, Park Holding gibi çok sayıda grup yerlerini kaptı. Bazı şirket ve işadamları ise yer bulmak için çaba gösteriyor. Hedef, futbol keyfini “iş”le birleştirmek, gerekirse toplantıları stadlarda yapmak.
Bir yabancı şirketin genel müdürü, genel müdür yardımcısına heyecanla soruyordu: “Ne oldu? Locamızı ayarlayabildin mi?” Yanıt biraz keyifsiz, biraz da mahçup bir şekilde geldi: “Efendim uğraşıyoruz, ancak tamamı satılmış ve çok büyük bir talep var. Araya yönetimden birilerini koyduk, vazgeçen olursa biz alacağız”... Olumsuz ve umut vaat etmeyen yanıt genel müdürün keyfini kaçırdı. Oysa, Fenerbahçe’nin İstanbul’daki bütün maçlarını şirketinin kiralayacağı özel locadan izleyecek, fırsat bulduğunda bazı toplantıları orada bile yapacaktı. Hatta, bayi, çalışan ya da iş ortaklarını da zaman zaman davet edecekti. Büyük bir fırsat kaçmıştı.
Futbol izlerken toplantı
Sadece bu yabancı sermayeli şirket mi? Son dönemin en gözde trendi, üç büyüklerin maçlarını, özel locadan izlemek, toplantıları orada yapmak ve misafirleri futbol manzaralı ağırlamak... Örneğin, Doğuş Holding’in başkanı Ferit Şahenk, Garanti Bankası’nın üst düzey yöneticilerini zaman zaman Fenerbahçe Şükrü Saraçoğlu Stadı’ndaki locasında topluyor. Garanti ekibi ve Şahenk, hem maç izliyor hem de maç öncesi ve devre arasında toplantı yapıyor.
2001-2002 sezonunda da iş dünyasının futbola, bu özel localara büyük ilgisi vardı. Ancak, yenilenen Fenerbahçe Şükrü Saraçoğlu Stadı’nın sunduğu lüks localar, Galatasaray’ın başarısı ve yenilenen Beşiktaş, ilgiyi daha da yukarı çekti. Üç takımın da locaları dolmuş durumda. Yukarıda anlattığımız olayda olduğu gibi, loca kiralamak için araya hatırlılar sokmaya çalışan şirketler de var. Dünyaca ünlü danışmanlık şirketi PricewaterhouseCoopers da bunlardan biri... Şirket Fenerbahçe’de loca kiralama peşinde.Ancak, bu çalışmayı hazırladığımızda henüz başarıya ulaşılamamıştı.
Tutku, iş ve lüks
Şirketlerin, yöneticilerin büyük ilgi gösterdiği locaların fiyatı genelde 70 bin ila 120 bin dolar arasında değişiyor. Ancak, kenarlardaki bazı localarda fiyatlar 30 bin dolara kadar iniyor. Tam ortada, stadı en iyi gören kısımlar 120 bin dolara kiralandı. Bu özel localar genelde 10 kişi için tasarlanmış. Ancak, örneğin Fenerbahçe Stadı’nda 6 ve 9 kişilik olanlar da var. Sadece kulüplerin yönetim kurullarına ait olan localar 20 kişiyi alabiliyor.
Bu locaları özel kılan etkenlerin başında sundukları lüks geliyor. Özel otoparkı, özel girişi bulunan bu mekanlarda, Divan ve Rose gibi ünlü restoranların hizmetlerinden yararlanmak mümkün.
110 özel mekan
Futbol izlemeyi keyife dönüştüren, iş hayatından da koparmayan bu localardan Fenerbahçe Stadı’nda tam 60 adet var. Galatasaray Ali Sami Yen Stadı’nda 28, Beşiktaş İnönü Stadı’nda ise 22 adet bulunuyor. Beşiktaş’ta fiyatlar 40-50 bin dolar arasında değişiyor. Fenerbahçe ve Galatasarayda ise daha pahalı. 70 bin dolardan başlıyor.
Localarda koltukların yanı sıra minibar, televizyon da var. Ayrıca, balkon da loca sahibinin kullanımına açık. Özellikle iyi havalarda buradan da maçlar izleniyor. 24 saat açık olan localarda istenildiğinde toplantılar da yapılabiliyor. Catering hizmeti de maç günleri dışında da veriliyor. Ancak loca fiyatı dışında hepsi ekstreye giriyor. Ayrıca, Efes Pilsen, bu yıl Fenerbahçe localarının olduğu yerde bir de stand açıyor.
Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?