Herkes büyümenin peşinde.. Kimi şirketler bunu pazar potansiyeline göre ayarlıyor. Bazıları ise yeni iş kollarına giriyor. Satın almalar, farklı ve zekici hazırlanmış pazarlama stratejileri de büyü...
Aile şirketlerinin uzun ömürlü olmasının çeşitli unsurları var. “Kuşaklar arası yönetim devri”, bu konuların başında geliyor. İki kuşak arasındaki geçişin şekli ve zamanı, şirketin geleceğini de be...
Gece geç saatlere kadar çalışıyor, hafta sonlarını da ofiste geçiriyorsunuz. Hatta “Hiç tatile vaktim yok” diye yakınıyorsunuz. Yönetim uzmanlarına göre, artık bu yaklaşımın modası geçti. Ünlü guru...
The Change Partnership, Avrupa’nın en önemli liderlik geliştirme merkezlerinden biri. Özellikle “executive coaching” (Yöneticiye özel koçluk) konusuna odaklılar. Bu merkezin direktörlerinden Peter ...
“Şirket zekası, şirketlerin gelecekte yaşayacakları olası başarı ve başarısızlıkları öngörmelerini sağlar.” Bu saptama, yönetim uzmanı Jim Underwood’a ait. “Şirket Zekanız Kaç?” (What’s Your Corpor...
İş dünyasında başarıyı nasıl ölçersiniz? Ciro, kar, ihracat ve müşteri sayısındaki artış mı? Bunlar her zaman önemli kriter olarak kalacak. Ancak, Türk iş dünyasının önde gelen şirketlerinin üst dü...
Büyüme, rekabet, karlı müşteri, yeniden yapılanma, yaratıcılık, yenilikçi organizasyon ve diğerleri… Yeni bir yıla girerken iş dünyasında yine kritik soruların yanıtları aranıyor. Her işadamı ve yö...
Büyümek, rekabette öne geçmek isteyen şirketler iki yol izliyor. Birinci gruptakiler, mevcut alanlarda, bilinen yönetemlerle büyüyorlar. İkinci grupta yer alanlar ise yeni alan ve ürünler geliştiri...
Güçlü ego, aşırı özgüven, parlak bir geçmiş her zaman başarının anahtarı olmayabilir. Aksine, bu özellikler bir yöneticinin şirketiyle birlikte yok olmasına giden yolu da örebilir. “Why Smart Execu...
Dünyanın dört bir yanındaki şirketler, büyüme peşinde… Ekonomideki sorunlar, sektörlerin durumu ve rekabet, “sıfır büyüme” sendromunu öne çıkarıyor. Ancak, farkla yaklaşımlar, “yenilikçi” stratejil...
Bir yöneticinin, örneğin CEO’nun ideal günlük ajandası nasıl olmalı? Günlük işler, pazarı gözleme, dış sorunlar ve geleceği gözlemlemek. Ünlü gurulara göre, genelde yöneticilerin “40-30-20 kuralı” ...
Peter Drucker, “Zamsız terfi olmaz. Mutlaka zam yapılmalı” diye öneride bulunuyor. Ancak, bütün dünyada çalışanları motive etmenin en iyi yolu, onlara unvan vermekten geçiyor. Bu eğilim ve organiza...
İyiden Mükemmel Şirkete–Kalıcı Başarıya Ulaşmanın Yolları kitabının yazarı, ünlü yönetim danışmanı Collins, şirketlerini mükemmelle taşıyan yöneticilerin en az “yapılacaklar listesi” kadar, “yapılm...
John Ward Bütün dünyada aile şirketleri, onların kurumsallaşması ve yaşam sürelerinin artırılması konuşuluyor. John Ward da bu konuda uzman isimlerden biri. “Perpetuating the Family Bu...
Ronald Alsop Artık iyice iş dünyasının içine girdi, önemli kavramlardan biri haline geldi. Türkiye’de ise Capital’in “En Beğenilen Şirketleri” araştırması ile ön plana çıktı. “Saygınlı...