Aslında günümüzde çığır açan pek çok icat tesadüfler eseri hayatımıza girmiş durumda. Du Pont’un araştırma ekibi bir soğutucu üzerinde çalışırken şans eseri Teflon’u buldu. Son yılların en ya...
Yaratıcı süreçler artık şirketler için çok önemli. Çünkü ancak farklılık yaratanlar bir adım öne geçebiliyor. Böylece bir dönemin “beyin fırtınaları” şirketlerin tekrar gündeminde. Beyin fırtınalar...
Harvard Business School profesörlerinden David Collis, şirketlerin merkez ofislerindeki yapılar konusunda bugüne dek çeşitli çalışmalar yaptı. Son olarak dünya çapında 600 şirketin merkez ofislerin...
Andrew Campbell, son dönemin gözde konularından “büyüme” üzerine yazdığı yeni kitabı ile gündeme geldi. “Growth Gamble” adlı kitabında, büyümek isteyen şirketlerin, adeta kumar oynayarak bu işi baş...
Son dönemin en önemli konularının başında büyüme ve kar var. Şirketler, dünyanın dört bir yanında bu iki hedefe odaklanıyor. Clayton M. Christensen de kitap ve araştırmalarıyla büyümeye farklı bir ...
İster insan ister şirket için olsun değişim kökten farklılık gerektirir. Oysa artık vazgeçilmemesi gereken özelliklere dikkat etmek gerekiyor. Özellikle şirketler değişim sürecinde DNA’larına dokun...
Artık pazardaki koşulları tarif etmek için “sıkı rekabet” tanımı yeterli değil. Son dönemde dünyada “hiper rekabet” kavramı tartışılıyor. “Kapasite fazlası”, “yeni girişler”, “kayıt dışı üretim”, “...
Konu tek, araştırma çok. Arie De Geus’dan Tom Peters’e kadar çok sayıda yönetim gurusunun araştırması, sadece insanların değil, şirketlerin “kişilikleri”nin de olduğunu ortaya koyuyor. Onlara göre,...
Hilmi Güvenal, İlker Keremoğlu, Hasan Denizkurdu, Nüzhet Atabek, Nejat Çetin, Ahmet Işıkgece, Ahmet Uysal, Servet Topaloğlu, Aslı Karadeniz ve Kenan Yavuz… Onların ortak yönleri birer “kriz avcısı”...
Yeni dönemde dünyanın dört bir yanındaki şirketler büyüme peşinde. Ancak, artan rekabet ve iş yapma biçimindeki değişiklik büyümeyi zorlaştırıyor. Columbia Business School’dan Rita Gunther McGrath ...
Her şirketin amacı büyümektir. “Sektörümün lideri olacağım” diyen şirketlerin sayısı da çok fazladır… Peki, büyüklüğün anlamı var mı? Şimdi bu sorunun yanıtı tartışılıyor… Uzmanlara göre, büyüklük,...
Türkiye çok önemli bir dönemden, değişim sürecinden geçiyor. Düşen enflasyon, ekonomideki büyüme, farklılaşan rekabet yapısı ve diğer etkenler… Peki bu ortamda iş dünyası, şirketler hangi sorunlarl...
İş dünyası, bir oyun alanı, şirketler de oyuncu. Burada kilit soru şu: “Oynamak için mi, yoksa kazanmak için mi oynuyorsunuz?”. Yönetim danışmanları, kazanmayı hedefleyin, “sıkı oyuncu” olun öneris...
Henokiens, benzeri çok az görülen bir “şirketler kulübü”… 1981 yılında Fransa’da kuruldu. Bu özel kulübe 200 yaşını dolduran aile şirketleri katılabiliyor. Şu anda 7 ülkeden, 34 üyesi var. Başkanı ...
Daralan marjlar, artan rekabet ve ekonomideki gelişmeler, büyümeyi, dolayısıyla karı zorlaştırıyor. Şirketler, karlı büyümek için yeni stratejiler peşinde koşuyor, arayışlarını sürdürüyor. Uzmanlar...