İK'yı yeniden tasarladık

Akbank İK ve Strateji GMY'si Burcu Civelek Yüce, çalışan deneyimini uçtan uca yeniden tasarladıklarını söylüyor...

23.02.2017 10:13:350
Paylaş Tweet Paylaş
İK'yı yeniden tasarladık
Akbank’ta İK alanında bir yeniden yapılanma söz konusu. “Kurum içi yetenekler müşteriler kadar önemli” diyen Akbank İnsan Kaynakları ve Strateji Genel Müdür Yardımcısı Burcu Civelek Yüce, çalışan deneyimini uçtan uca yeniden tasarladıklarını söylüyor. Süreçlerini ise yaratmak istedikleri çalışan deneyimine uygun olarak yeniden gözden geçirdiklerini belirtiyor ve “Uygulamalarımızı Akbanklılar için daha fazla katma değer yaratacak mekanizmalarla zenginleştirdik” diyor.

Artık çalışanlar, müşteriler kadar önemli. Bunun bilincinde olan kurumlar müşterilerine olduğu kadar çalışanlarına da yatırım yapıyor. Son dönemde insan kaynakları alanında büyük dönüşüm başlatan kurumlardan biri de Akbank oldu. “Yetenekler kurumlar için müşteriler kadar önemli” diyen Akbank İnsan Kaynakları ve Strateji Genel Müdür Yardımcısı Burcu Civelek Yüce, çalışan deneyimini uçtan uca yeniden tasarladıklarını söylüyor. Civelek Yüce, bu kapsamda Akbanklı işveren markasını oluşturduklarını ve çalışanlarına daha fazla dokunan yeni uygulamaları hayata geçirdiklerini belirtiyor. Civelek Yüce, “İK uygulamalarımızı Akbanklılar için daha fazla katma değer yaratacak mekanizmalarla zenginleştirdik” diyor. “Akbanklı projesi bizi sürekli yenilikçi uygulamalar yapmaya iten büyük ve keyifli bir inisiyatif haline geldi” diyen Akbank İnsan Kaynakları ve Strateji Genel Müdür Yardımcısı Burcu Civelek Yüce ile yeni çalışan markaları Akbanklı’yı ve çalışanlarına yönelik yeni uygulamalarını konuştuk…
* Akbank olarak insan kaynaklarını neden yeniden tasarlama ihtiyacı duydunuz?

Günümüzde markalar müşterilerine olduğu kadar çalışanlarına da yaşatmak istedikleri deneyimi tanımlamak zorunda. Çünkü yetenekler, kurumlar için müşteriler kadar önemli. Biz de Akbank İnsan Kaynakları olarak çalışan deneyimini uçtan uca yeniden tasarladık ve bunu Akbanklı işveren markamız ile tamamladık. “Akbanklı” markası da bu bakış açısıyla yola çıktı. 68 yıllık bir geçmişe ve deneyime sahip Akbank’ın müşteri tarafındaki güçlü marka vaadini, işveren markası tarafında da destekleyecek değer önermesi “Akbanklı” markası ile taçlandı.
* “Akbanklı” işveren markasını desteklemek için süreçlerinizde ne tür değişimler yarattınız?
 Akbanklıların hayatına dokunan tüm çalışmalarda bütünsel bir algı oluşturmak için tüm iç iletişim faaliyetlerimizi “Akbanklı” çatısı altında birleştirdik. İç iletişim ve insan kaynakları uygulamalarını “Akbanklı” alt markaları olarak yeniden tasarladık. Süreçleri, iletişim dilimizi marka vaadimize ve yaratmak istediğimiz çalışan deneyimine uygun olarak yeniden gözden geçirdik, uygulamalarımızı Akbanklılar için daha fazla katma değer yaratacak mekanizmalar ile zenginleştirdik.
* Çalışanlarınıza daha fazla değer yaratmak için neler yapıyorsunuz?
Yaratmak istediğimiz çalışan deneyimine paralel olarak Akbanklı’ya daha fazla dokunan yeni uygulamalar hayata geçirmeye başladık. Örnek vermek gerekirse, bankamızda nesiller arası diyaloğun gelişmesi için “Nesilden Nesile Akbanklı” projesini başlattık. Bu proje çerçevesinde farklı nesillerden Akbanklıları birbirleriyle hem fiziksel ortamlarda buluşturmaya, hem de deneyimlerini çok farklı mecralarda paylaşmalarını sağlamaya başladık. Türkiye’nin ilk yapılandırılmış tersine mentorluk uygulaması “Switch”i de bu projemiz kapsamında devam ettirdik. Akbanklılar’ın başarı odaklılığının altını daha fazla çizmek için ödül mekanizmalarımızı çeşitlendirdik. “10 Numara Akbanklı” adlı bir ödüllendirme uygulamasını hayata geçirdik.
* Çalışanlarınız için son dönemde başka neler yaptınız? Hangi projeleri hayata geçirdiniz?
Oyunlaştırma teknolojisi ile tutarlı bir şekilde yüksek başarı gösteren Akbanklılara “Tam İsabet Akbanklı” ödülleri vermeye başladık. Ortak başarıları birlikte kutlamak için bir online platform yaratıp “Tebrikler Akbanklı” dedik. Şeffaflık ve açık iletişimin altını her fırsatta çizdik. Örneğin Akbanklıların çeşitli konulardaki sorularına hızlı şekilde cevap vermeyi hedefleyen “Akbanklı Soruyor” adında açık bir platform yarattık. Kısacası “Akbanklı” projesi, bizi sürekli yenilikçi uygulamalar yapmaya iten büyük ve keyifli bir inisiyatif haline geldi.
* Gelecekle ilgili hedefleriniz arasında neler bulunuyor?
Akbank’ta tüm bankayı geleceğe hazırlamak için 2016 başında çıktığımız bir dönüşüm yolculuğumuz var. İnsan kaynaklarına ek olarak stratejiden de sorumlu kişi olarak bu transformasyon programına yürekten inanıyor ve ciddi zaman harcıyorum. Tüm üst yönetimimizle birlikte “Akbanklı”yı, bu dönüşümün 4 temel taşından birisi olarak konumlandırdık. Dolayısıyla “Akbanklı” için açacağımız kanallar, yaratacağımız yenilikler daha da hız kazanacak. Bu da açıkçası hepimize büyük bir heyecan veriyor.
* Akbank Akademi çalışan eğitiminde çok güçlü. Akademinin misyonu nedir?
Akbank’ta eğitim ve gelişim çalışmalarını Akbank Akademi çatısında yürütüyoruz. Akbank Akademi olarak hedefimiz sektörün en iyi çalışanlarını yetiştirmek. Eğitimi çalışanlar için bir yatırım aracına dönüştürüyoruz. Yeni göreve başlayan yönetici adayları ve asistanlar için çok kapsamlı oryantasyon eğitimlerimiz var. Böylelikle genç çalışanlarımızı bu eğitimlerle bankacılığa ısındırıp geleceğe hazırlıyoruz. Geleceğin liderlerini kariyer basamaklarında destekleyecek kaliteli ve katma değerli eğitimler veriyoruz. Deneyimli olarak bankamızdaki görevlerine yeni başlayan çalışanlarımız için de yeni göreve oryantasyonu destekleyen programlarımız var. Ayrıca iç koçluk programımız ile bankamızdaki tecrübeli çalışanların yeni Akbanklılara tecrübelerini aktarmaları ve destek olmalarını sağlıyoruz. Bazı pozisyonlar için iç koçluk hizmetini dışarıdan da alabiliyoruz.~* Verdiğiniz eğitimler eskiye göre farklılaştı mı?
Özellikle iş hayatına katılan yeyeni kuşakların kurumlardan en önemli beklentilerinin başında eğitim ve gelişim fırsatları olduğu pek çok araştırmada önümüze çıkıyor. Bizler de bu beklentileri karşılayabilmek için Akbank Akademi’de sınıf içi eğitimlerden, online eğitim araçlarına kadar farklı öğrenme araçlarını kullanmaya, eğitimleri oyunlaştırma altyapısı ile sunarak daha keyifli hale getirmeye, modern eğitim metodolojileri ve teknolojiyi bir araya getirerek dijital deneyim anlamında her geçen gün yenilikler sunmaya devam ediyoruz. Dijital altyapısı çok güçlü bir Akademiyiz, kendi akademi portalımız var. Dijitalleşmeden kastımız, eğitimlerin sadece dijital ortamda sunulması değil. Sınıf içi eğitimlerin de tüm organizasyon, bilgilendirme gibi detaylarını en üst düzeyde kullanıcı deneyimini göz önünde bulundurarak teknolojik olarak dizayn ediyoruz. Örneğin eğitim katılım durumlarının otomatik sistemler tarafından tutulduğu QR kod turnike sistemi gibi uygulamalar hayata geçirdik.
* Eğitimlerinizde teknolojinin gelişimiyle de bağlantılı yeni yöntemler deniyor musunuz?
Son bir yıldır, teknik eğitimlerimizi mobil uyumlu video, motion grafik, e-öğrenme, mobil öğrenme, simülasyon gibi yenilikçi yöntemlerle yönetmeye ağırlık verdik. Teknik eğitimlerden arta kalan zaman ve kaynağımızı, yetkinlik eğitimlerine daha fazla harcamak için çalışmalarımızı sürdürüyoruz. İçimizdeki uzmanların deneyimlerinden de yararlanıyoruz. Çalışanlarımızdan banka içi eğitmenlik, mentorluk ve kurum içi koçluk uygulamalarında destek alıyoruz. Sürekli gelişimin en büyük mimarı olan iç eğitmenlerimizi de gelişim programları ile destekliyoruz.
*Teknoloji dışı başka yenilikçi yaklaşımlarınız var mı eğitim konusunda?
Sadece sınıf içi ve dijital eğitimlerle sınırlı kalmayıp, yenilikçi yöntemlere de başvuruyoruz. Her ay konusunda uzman bir konuğu “Akbanklı Buluşmaları” etkinliğimiz ile çalışanlarımızla buluşturuyoruz. Örneğin Azmi Varan, Nevzat Aydın, Özgür Bolat gibi pek çok ismin katıldığı vizyoner buluşmalar düzenlemeye devam ediyoruz. Eğitimi sadece Akbank Akademi sınırlarında tutmayıp Anadolu’ya kadar taşıyor, pek çok farklı bölge ve şubemizde spontan ve yerinde eğitimler gerçekleştiriyoruz. Uzman konuşmacıları sahayla webinar üzerinden de paylaşıyoruz. Eğitim kampanyaları düzenleyerek, Akbanklıların eğitim iştahını artıracak uygulamalara imza atıyoruz. Çalışanlarımızı sürpriz eğitim çekilişleri ile bankacılık dışı konularda öne çıkan eğitim fırsatları ile buluşturuyoruz. Tüm yaşamlarına dokunacak konularda onlara destek oluyoruz.
* Akademi’nin mobil uygulaması da var. Buradan nasıl geri dönüşler alıyorsunuz?
Akademi Mobil uygulamasıyla birlikte mobil üzerinden öğrenmeye ve mobil deneyime daha fazla ağırlık verdik. Uygulamayla Akbanklılar, eğitim bilgilerini görebiliyor ve eğitim işlemlerini her an her yerde yürütebiliyor. Ajanda takibini mobil üzerinden yapabiliyor, diploma ve sertifikalarını görüntüleyebiliyor, haberlere ulaşabiliyor ve mobil uyumlu online eğitimlerini mobil üzerinden tamamlayabiliyorlar. Yeni eğitimler mobil uyumlu olarak üretilirken, mevcut eğitimlerimizi de bu kapsamda dönüştürüyoruz. Mobil uygulama dışında önümüzdeki dönemde sosyal öğrenme, dijital katalogdan eğitim seçebilme gibi yenilikçi ve kullanıcı deneyimi yüksek uygulamalara da yer vereceğiz.

GELECEĞİN AYNASI AKBANKLI PROGRAMINI BAŞLATTIK
“KENDİLERİ KEŞFEDECEKLER”

Çalışanlarımızın gelişim programlarını dizayn ederken bize girdi sağlayacak olan çok geniş kapsamlı ve önemli bir yetenek yönetimi programına imza attık. “Geleceğin Aynası Akbanklı” isimli programımız tüm Akbanklılara kendilerini keşfetmeleri, güçlü yönlerini, gelişim alanlarını değerlendirebilmeleri için yepyeni bir araçlar bütünü sunuyor. Bu uygulama ile Akbanklıları daha yakından tanımayı, kişisel yetkinlik ve becerilerinin gelişimini yakından izlemeyi, geribildirim ve çalışana özel kariyer ve gelişim imkanları ile desteklemeyi hedefliyoruz.
İKİLİ DEĞERLENDİRME
Program, birbirini tamamlayan iki farklı değerlendirme sürecinden oluşuyor. Bir yanda liderlerimiz “Takımın Aynası” uygulaması ile kendi ekip arkadaşlarını değerlendirirken, diğer yandan çalışanlarımız da “Bugünün Aynası” uygulaması ile kendilerini değerlendiriyor. Çift yönlü yapılan bu çalışma, sadece tek taraflı değil, hem liderlerimizin gözünden hem de Akbanklıların gözünden çalışanlarımızı yakından tanımamızı sağlayacak.
“KİŞİSELLEŞTİRME YAPABİLECEĞİZ”
“Geleceğin Aynası Akbanklı”nın çıktıları, çalışanlarımızın gelişim yolculuğunu çok daha kişiselleştirilmiş olarak tasarlamamızı sağlayacak. 14 bin kişinin çalıştığı bir kurumda kişiselleştirilmiş gelişim programı tasarımından bahsediyor olmak bize de heyecan veriyor.

Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz