İŞ DÜNYASI

Söyleşiler

"İş hacmi daraldı, yatırımlar durdu"

Tarkan Kadooğlu ile Güneydoğu ve Anadolu'nun ekonomisini,bölgede değişen dinamikleri ve ertelenen yatırımları konuştuk..

20 EKİM, 2015

Araştırmalar

Yaşam sınırı!

20 sektörde hayatta kalmanın kritik sınırları…

19 EKİM, 2015

Söyleşiler

Başkan'ın yeni ajandası

TÜSİAD Başkanı Cansen Başaran - Symes ile TÜSİAD'ın hedeflerini konuştuk

19 EKİM, 2015

Araştırmalar

Global 50'nin en zor anları

İletişimden dile, vizeden aile dengelerine kadar global Türkleri en fazla zorlayan konular ve global 50 Türk listesi.

15 EKİM, 2015

İş Yaşam

En sevdikleri tarihi mekan hangisi

Tarihi yapılar, kapısından girdiği anda geçmişe doğru zaman yolculuğuna çıkarır meraklısını… “Bu mekanları ziyaret etmenin, bizden önce yaşayan ve bu değerli mirasları bize bırakan o ustaları hatırlamak ve onlara minnet borcumuzu ifade etmek anlamına geldiğini düşünüyorum” diyen Viko CEO’su Nusret Kayhan Apaydın için İstanbul Tarihi Yarımadası dünyanın en değerli, en özel yerlerinden biri. Sarper Suner için de Tarihi Yarımada İstanbul’un gözbebeği… Erdem Çenesiz Hattuşaş’ın, Burak Büyükdemir ise Kapadokya’nın hayranı. CEO’lar, en sevdikleri tarihi mekanları Capital’le paylaştı:

28 EYLÜL, 2015

Söyleşiler

Globalleşme taktikleri

Birçok şirkete göre globalleşme büyümenin doğal bir parçası... Oysa az sayıda şirket sınır dışına çıkabilme yeteneğine sahip. Sonuçta yurtdışında genişlemek birçok mücadeleyi de beraberinde getiriyor. Warwick Business School’dan Doç. CHRISTIAN STADLER, University of Bath’den Prof. MICHAEL MAYER ve Innsbruck University School of Management’dan Doç. JULIA HAUTZ’un 20 binden fazla halka açık şirket üzerinde yaptığı “Challenges and Barriers to Globalisation” (Küreselleşmenin Önündeki Zorluklar ve Engeller) adlı araştırma da bunu kanıtlıyor. Hatta araştırmacılardan Prof. Mayer, “Birçok şirket için kendi evlerinde büyümek çoğu zaman daha uygun” diye konuşuyor.

22 EYLÜL, 2015

Söyleşiler

"Mobilde yoksanız silinir gidersiniz"

BKM CEO’su SONER CANKO’ya göre, mobile gerekli ilgiyi göstermeyen şirketler, yok olma tehlikesiyle karşı karşıya. Araştırmalara dikkat çeken Canko, elde edilen verilerin net bir şekilde mobili zayıf olan şirketlerin müşteri nazarında kalitesiz olduğu izlenimi uyandırdığını anlatıyor. Canko, “Ne kadar eski, köklü bir şirket olursanız olun, mobilde olmazsanız silinip gidersiniz” diye konuşuyor.

22 EYLÜL, 2015

Söyleşiler

"Mobilin payı katlandı"

Ebebek, 2012 yılında mobil ticarete başladı. O tarihten itibaren de mobilin payı katlanarak arttı. Bugün e-ticaret cirosunun yüzde 35’ini bu kanaldan yapıyor. E-ticaret ziyaretçi trafiğinin yüzde 60’ı da bu kanaldan geliyor. ebebek’in kurucusu ve CEO’su HALİL ERDOĞMUŞ’a göre gelecek yıl bu zamanlarda e-ticaret cirosunun yüzde 65’i mobil kanaldan gelecek. Türkiye’deki mobil uygulamaları pek beğenmediğini belirten Erdoğmuş, yeni bir internet ve mobil versiyon için hazırlandıklarını da söylüyor.

22 EYLÜL, 2015

Araştırmalar

"Sıcak" uygulamalar

Hayatımıza gireli birkaç yıl olmasına rağmen mobil uygulamalar yaşamın her alanında varlığını kanıtladı. Bankacılık işlemlerinden seyahat planlamaya, hava durumundan trafik yoğunluğu bilgilerine, navigasyondan yemek siparişine hayatı her alanda kolaylaştırıyorlar. Mobil uygulamalar yazın tatile çıkacaklar için de en uygun uçak ve otobüs biletinden otel rezervasyonlarına, restoranlardan paket programlara kadar pek çok seçeneği ceplere taşıdı. İşte yazın hayatı daha mutlu kılan ve kolaylaştıran mobil uygulamalar…

22 EYLÜL, 2015

Söyleşiler

Lokal markalarla büyüyeceğiz

TURAN ERDOĞAN, 17’si yurtdışında olmak üzere toplam 23 şirketi olan Vestel’in CEO’su. 16 bin çalışanı yönetiyor. Vestel’i Avrupa’da yaptığı başarılı satın almalarla televizyon pazarında 2’nci sıraya yükselten Erdoğan, yeni girdikleri cep telefonu pazarında da beklentilerin üzerinde büyümeye imza attı. “Cep telefonunda yok satıyoruz. Gelecek yıldan itibaren ana işimiz cep telefonu olur” diyen Erdoğan, diğer kategorilerde de pazarda yüzde 30 büyüyüp ilk ya da ikinci sıraya yükselmeyi hedefliyor. Erdoğan, “Lokal markalarla büyüme stratejimiz devam ediyor” diyor.

21 EYLÜL, 2015

Söyleşiler

"İçeride arz fazla, dışarıya döndük"

Atlasjet yeni kurumsal kimliği olan Atlasglobal markasıyla gözünü yurtdışına dikti. Yakın zaman içinde şirketin uçuşlarında yurtdışının ağırlığı yüzde 70 olacak. 2021 yılına kadar tüm dünyada yapacağı havayolu yatırımlarıyla 100 uçağı geçmeyi hedefleyen şirket, öncelikli olarak yakın coğrafyalarda büyümeyi planlıyor. Atlasglobal Yönetim Kurulu Başkanı , Murat Ersoy “Hızla globalleşen dünyada lokal kalmak büyümenizi yavaşlatıyor, hatta sizi geriye götürüyor. O yüzden globalleşmek zorundasınız” diyor.

21 EYLÜL, 2015

Söyleşiler

Beğendik alım sinyalini Capital'e vermişti

Beğendik'in 10 Tesco Kipa mağazasını 40 milyon TL'ye devralmak için anlaşma görüşmelerinin sürdüğü konuşuluyor. Kipa tarafı henüz bir anlaşmaya varılmadığını açıklasa da Hacı Beğendik, Capital'e satın almayla ilgili ilk sinyalleri geçen yıl vermişti.

14 EYLÜL, 2015

İş Yaşam

Eski nesil patronlar ne kadar teknolojik?

Yeni neslin teknolojiyle içli dışlı olması son derece doğal. Peki ya 50’li yaşlara gelmiş, hatta aşmış patronların teknolojiyle arası nasıl? Doğan Holding Onursal Başkanı Aydın Doğan, “Teknolojiyle aram iyi değil” diyor. Hamdi Akın, Nafi Güral, Ahmet Zorlu gibi patronlar ise yeniliklere açıklar ve kendilerine yettiği kadar bu teknolojilerden faydalanıyorlar.

11 EYLÜL, 2015

Araştırmalar

Dijital heyecan

Tüketicinin her geçen gün daha çok mobilize olması, şirketleri “her zaman, her yerde” olmaya zorluyor. Bunu sağlamanın tek yolu ise dijitalleşmek. Zaten bu yüzden, internet ve mobil kanalların toplam satışlardaki oranı ciddi biçimde artmış durumda. Gelecek 5 yılda ise rakamlar çok daha çarpıcı olacak. Dijital kanallardan gelir elde etmeye odaklanan şirketlerin iddialı hedefleri de bunu ispatlıyor. Garanti Bankası, 5 yıl sonra toplam işlemlerin yüzde 95’ini dijital kanallardan yapmayı hedeflerken Teknosa, satışlarının yüzde 25’ini, LC Waikiki global cirosunun yüzde 10’unu, Boyner ise toplam satışının yüzde 15’ini dijitalden sağlamayı planlıyor.

11 EYLÜL, 2015

Araştırmalar

Pay kaybında kritik eşik

2015 rekabetin yoğun, satışların yavaş, kâr marjlarının eridiği ve tahsilat sorunlarıyla anılacak bir yıl olmaya doğru gidiyor. Yılın ilk 6 ayı tüketici talebinin ve güveninin negatif görünümüyle geçti. Bu kritik ortamda pazarın kazananları ise pay kaybetmeden yoluna devam edenler olacak gibi görünüyor. Ancak pazar payını korumak hiç kolay değil… Bazı sektörlerde durum daha da kırılgan… Hatta sigorta, ev tekstili, otomotiv, beyaz eşya gibi sektörlerde yüzde 1 ila 2 arasında pazar payı kaybı şirketlerin tehlike sınırına ulaştığını gösteriyor. 19 farklı sektörde pazar payı kaybında tehlike eşiğini araştırdık. Tehlike eşiği sektörden sektöre değişiyor. Cep telefonu ve televizyonda eşik en fazla 5 puan iken otomotiv ve gıda perakendeciliğinde 1 puan…

11 EYLÜL, 2015