Devlerden cazip eğitim fırsatları

Yeni trendleri takip eden, kişisel becerileri güçlü, liderlik özelliklerine sahip çalışanlar yetiştirmek global şirketlerin yurtdışı eğitimlerinin temel amacını oluşturuyor. Şirketler ise yöneticilerinden kendilerini yenilemesini ve geliştirmesini bekliyor. Bu doğrultuda yetenekli çalışanlarını yurtdışı eğitimlere gönderen şirketlerin ortak özelliği; çalışanları ve yöneticileri için ayrı ayrı eğitimler düzenliyor olmaları. Eğitimlere katılan çalışanlar, meslektaşlarıyla global seviyede bilgi ve tecrübelerini paylaşabilecekleri bir ortamda bulunma imkanından da faydalanıyor.

28.09.2015 16:43:370
Paylaş Tweet Paylaş
Devlerden cazip eğitim fırsatları
Günümüzde, eğitim ve öğrenme süreci okul yıllarıyla sınırlı değil. Her sektörde çok kısa dönem içinde çok hızlı gelişmeler yaşanıyor. Değişen dünyada çalışanların üniversitede edindikleri bilgiler yetersiz kalabiliyor, güncelliğini kaybedebiliyor. Bu noktada yöneticiler de dahil olmak üzere tüm şirket çalışanları, kendilerini ömür boyu eğitmek, güncel tutmak durumunda. Bu nedenle global şirketler, yurtdışı eğitimprogramlarıyla çalışanlarının kendilerini sürekli yenilemesine olanak sağlıyor. Şirketlerin yurtdışı eğitim programları genellikle yöneticiler ve çalışanlar için farklı iki grup olarak gerçekleştiriliyor. Yöneticilere yönelik programlarda liderlik becerileri eğitimleri ön plana çıkıyor. Diğer eğitimler ise sektörün ihtiyaçlarına göre değişiyor. Örneğin Canon, ürünlerinin çalışanları tarafından öğrenilmesini destekleyecek teknik eğitimler organize ediyor. Roche ise medikal pazarlama alanındaki teknik eğitimlere ağırlık veriyor. Çalışanın yabancı dil bilgisi, gelişime açık olması, yüksek performans göstermesi eğitimlere katılım için en önemli kriterler olarak öne çıkıyor. Genç Capital, Türkiye’de faaliyet gösteren global şirketlerin yurtdışı eğitimlerini araştırdı:
LEARNING CAMPUS
Siemens’in öncülük ettiği ve çalışanları için özel geliştirdiği global eğitim organizasyonu olan Learning Campus ve profesyonel şirketlerle düzenlediği eğitimler, liderlikten satışa, müzakere becerilerinden strateji geliştirmeye kadar çeşitli konularda olabiliyor. Çalışanların ihtiyaçlarının ve eğitimin içeriğinin uyumlu olmasını, eğitimlere katılım kriteri olarak belirlediklerini söyleyen Siemens Türkiye İK Direktörü Nurer Yüksel, yurtdışı eğitimler hakkında şunları söylüyor: “Eğitimler genellikle 2 günle 1 hafta arası değişiyor. Ancak 6 ay ile 1 yıl süren ve uzaktan eğitimle başlayıp yurtdışında belli zamanlarda atölye çalışmaları gerçekleştirdiğimiz eğitimler de mevcut. Siemens’in global eğitim organizasyonu olan Siemens Learning Campus tarafından düzenlenen eğitimlerimiz için belirli bir ülke yok. Seyahat kolaylıkları açısından tercihleri Avrupa ülkelerinden biri oluyor.”
BEL CAMPUS EĞİTİMLERİ!
 Bel Campus olarak adlandırdığı yurtdışı eğitimlerini iki grupta düzenleyen Bel Group, eğitimlerini bir katalog halinde her yıl güncelliyor. Liderlik eğitimlerinin süresi seviyelerine göre değişmekle birlikte genelde 3-4 günden oluşuyor. Diğer eğitimler 3 gün, bazı teknik eğitimler ise 1 ay kadar sürebiliyor. Bel Group İK Müdürü Seçil Kılıçoğlu, eğitimlerin içeriği hakkında şöyle konuşuyor: “Eğitim programları kademelere göre farklılık gösteriyor. Örneğin genel müdür seviyesinde çok daha stratejik ve üst yönetimsel yetkinlikler hedeflenirken henüz yeni yönetici olmuş liderlerimize, yönetiminin temellerine ilişkin eğitimler düzenliyoruz. Fonksiyonel ve teknik eğitimler ise tüm fonksiyonel yetkinliklerin her çalışanımızda için aynı seviyeye gelmesi amacıyla düzenleniyor. Yurtdışı eğitimlerini, ilk 1 yılın sonunda, kişinin yeni pozisyonuna ve kuruma uyum süreci tamamlandığında organize ediyoruz. Eğitimlerimiz genel olarak Paris’te gerçekleşiyor.”
~
 “NETWORK GENİŞLİYOR”
Bosch, yurtdışı eğitimleriyle globalde tüm çalışanlarının aynı standartlarda eğitim alarak aynı yetkinlik düzeyine ulaşmalarını amaçlıyor. Eğitimler, Almanya’daki Bosch Eğitim Merkezi tarafından planlanıyor. Bosch Türkiye İnsan Kaynakları Direktörü Umut Güvenç, eğitimlerin içerikleri hakkında şunları söylüyor: “Eğitimleri, teknoloji, metodolojik yetkinlik, işletme, liderlik, sosyal yetkinlik ve girişimcilik olmak üzere toplam 6 portfolyoda gruplandırıyoruz. Eğitimlerin içeriği ve etki alanına göre süresi değişmekle beraber 1- 5 gün arasında farklılık gösteriyor. Eğitimlerin büyük bir kısmı Almanya’da gerçekleşiyor. Katılım için yabancı dil bilgisi önemli bir kriter.”
“TEKNİK MERKEZE GİDİYORLAR”
Canon Eurasia da yurtdışı eğitimler için çalışanlarından öncelikle İngilizce şartı arıyor. Bunun dışında ürünlerle ilgili sorumluluğu olan, bilgi ve donanımını bu bağlamda artırmaya ihtiyaç duyulan çalışanlara da öncelik veriliyor. Jenerik programların ve liderlik/koçluk gibi eğitimlerin dışındaki eğitimler teknik, satış destek ve ürün bazlı oluyor. Eğitimler genellikle Almanya ve Hollanda’da bulunan teknik merkezlerde gerçekleşiyor. Canon Eurasia İnsan Kaynakları Uzmanı Melina Demirbey Saçkan, eğitimleri şu şekilde anlatıyor: “Teknik eğitimlerin süresi 5-12 gün arasında değişiyor. Ürün bazlı satış eğitimleri ise çoğunlukla 2 tam günlük eğitimler. Satış eğitimleri her bölgede gerçekleşebiliyor. Dijital ve Modern Pazarlama programları da genellikle 2 gün sürüyor ve zaman zaman birçok bölgeden pazarlamacılar bir araya getirilerek fikir alışverişlerinin sağlanabileceği ortamlar yaratılıyor.”
“YÖNETİCİLİĞİN TEMEL TAŞLARI”
Pfizer, çalışan gelişimini merkeze koyarak eğitimlerin gelişim ihtiyaçlarına yönelik olmasını hedefliyor. Pazarlama ekiplerine yönelik eğitimlerde temel pazarlama bilgilerinin pekişmesini ve pazarlamadaki haberdar olmalarını hedefliyor. Yönetim ekiplerine yönelik Yöneticiliğin Temel Taşları eğitimleri de yöneticilik ve liderlik becerilerini geliştirebilecekleri platformlar yaratıyor. Pfizer Türkiye, Kurumsal Eğitim ve Gelişim (LEAD) Müdürü Serra Kökten, şunları söylüyor: “Pazarlama ekiplerimize yönelik olarak iki yılda bir Amerika’nın veya Avrupa’nın önde gelen üniversiteleriyle ortaklıklar yaparak hazırladığımız pazarlama eğitimleri birkaç gün sürüyor. Üst yönetim ekiplerimizi gelişim ihtiyaçları doğrultusunda Amerika’nın önde gelen üniversitelerinin özel eğitim programlarına dahil ediyoruz. Yöneticiliğin Temel Taşları eğitimi 4 günlük oluyor ve bir yıla yayılıyor.” ~
~
“YETKİNLİKLERİ GELİŞİYOR”
Generali, yurtdışı eğitimleriyle şirket çalışanlarının nitelikliliklerini uluslararası seviyeye taşımayı hedefliyor. Generali Sigorta İK Birim Direktörü Elif Uysal Kumcu, bu eğitimlerin en önemlerinden biri olarak ifade ettiği GATE (Generali Advanced Technical Education) programını şöyle anlatıyor: “GATE, İtalya’da Trieste Üniversitesi işbirliğiyle gerçekleştirilen uzun süreli ve uluslararası bir program. Eğitimler yıllık olarak belli bir düzende devam ediyor. Yurtdışı eğitimlerin kapsamı teknik, davranışsal ve yönetsel yetkinlikleri geliştirmek yönünde. Üst düzey yöneticiler ve yetenek havuzundaki çalışanlar için farklı eğitimler tasarlanıyor. Eğitimler, ağırlıklı olarak genel merkez Trieste’de düzenleniyor. Ayrıca şirketin bu yıl başlattığı Generali Global Mezun Programı, tüm dünyadaki genç yeteneklere odaklanıp onları şirkete katıp geliştirmeyi amaçlıyor.”
“ÜRETMEYE ODAKLI EĞİTİMLER”
ING Bank, bilgi teknolojileri departmanı çalışanları için yurtdışındaki teknik eğitimleri değerlendiriyor. Orta ve üst düzey yöneticiler de görev aldığı birime bağlı olarak yurtdışında teknik eğitimlere katılıyor. Yönetici ve üst düzey seviyelerde, liderlik eğitimleri ön plana çıkıyor. Ayrıca, her yıl, ING Global ile ortak olarak yürütülen IITP (Uluslararası Yönetici Adayı Programı) kapsamında gerçekleştirilen özel değerlendirme sonucunda bankaya yeni mezun genç yetenekler kazandırılıyor. ING Bank İK ve İletişim Genel Müdür Yardımcısı Seçil Refik, program hakkında şunları söylüyor: “IITP çalışanlarımız yönetici adayı olarak 4 yıl boyunca farklı eğitim sürecinden geçiyorlar. Bu çerçevede yurtdışı eğitim programına da dahil oluyorlar. ING Bank’ın aktif olduğu ülkelerden birine giderek 4-6 ay süresince orada çalışma imkanına sahip oluyorlar. Bununla birlikte her yıl, tüm ülkelerdeki IITP programına katılan gençlerle Amsterdam’da bir araya gelerek, 2-4 hafta sürelik eğitimlere katılıyorlar. Teknik eğitimler kadar yaratıcı düşünceyi teşvik eden, üretmeye odaklı eğitim ve programları tercih ediyoruz.”
~
BİLGEHAN ERGENEKON P&G TÜRKİYE VE KAFKASYA İK DİREKTÖRÜ
NETWORK OLUŞUYOR

Çalışanlarımızın katıldığı bölgesel veya global yurtdışı eğitimler, farklı ülkelerdeki P&G çalışanlarını tanımalarına olanak sağlıyor. Eğitimler genelde liderlik, etkileme gücü ve çeşitlilik odaklı oluyor. Yurtdışı eğitimlerimiz genellikle 1-3 gün sürüyor. Eğitimin olduğu ülke ise oldukça değişken. Eğitmen neredeyse katılımcılar da o ülkeye gönderiliyor. TECRÜBELİLER GİDİYOR
Yurtdışı eğitimlerini öncelikli olarak tecrübeli çalışanlarımıza yönlendiriyoruz. Bunun nedeni de işe yeni başlayan ya da kariyerinin erken dönemlerinde olan çalışanlarımızın, Türkiye’de hala onları heyecanlandırabilecek eğitimlerin bulunması. Tecrübeli çalışanlarımız, eğitim sonrasında öğrendiklerini ekipleriyle paylaşıp sadece kendilerinin gelişimine değil onlara bağlı olan ekiplerin de gelişmesine katkı sağlıyor. “Tecrübeli çalışanlara öncelik veriyoruz”

ÖZLEM GÖREN DELOITTE TÜRKİYE ORTAĞI VE YETENEK LİDERİ 
LİDERLİK EĞİTİMLERİ

Yurtdışı eğitimlerimiz iki farklı konsept etrafında şekilleniyor. Birincisi, Deloitte University kampüslerinde geliştirilip uygulanan liderlik, iş geliştirme, fonksiyonel ve endüstri gelişim programları. Brüksel’de ve Paris’te 2 kampüsüyle EMEA Deloitte University her yıl çok sayıda yöneticiyi, 40’ın üzerinde gelişim programı etrafında bir araya getiriyor.
TEKNİK EĞİTİMLER
İkincisi, her seviyede çalışanlarımız uluslararası bilgi, deneyim ve yetkinliklerin geliştirilmesine yönelik teknik ve yönetsel beceri geliştirme eğitimlerine farklı eğitim merkezlerinde katılabiliyor. Çalışanlar Deloitte’ta geçirdikleri birkaç senenin ardından uzmanlaşma ihtiyaçları doğrultusunda bu eğitimlere aday olabiliyor.
~
Müge Rona / Roche İlaç Kurumsal Eğitim&Organizasyonel Gelişim Müd.
PAZARLAMA VE LİDERLİK

Her yıl Basel’deki global ekip tarafından organize edilen eğitimlere çalışanlarımızı gönderiyoruz. Eğitimler özellikle medikal, pazarlama ve liderlik alanında veriyor. Medikal ve pazarlamayla ilgili teknik bilgileri, global liderlik programlarıyla liderlik becerilerini geliştirmeyi hedefliyor.
YETENEKLİ ÇALIŞANLAR
Eğitimler genellikle İsviçre’de gerçekleşiyor ve süresi 3-7 gün arasında değişiyor. Teknik eğitimlere medikal ve pazarlama çalışanlarımız, liderlik programlarına ise şirketimizin yetenek havuzunda yer alan yüksek potansiyelli çalışanlarımız katılabiliyor. Bu çalışanlar, gelişim planlarında belirlenen gelişim ihtiyaçları doğrultusunda eğitimlere katılabiliyorlar.

Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz