TASARRUFA HARVARD DESTEĞİ

Akbank, tasarrufu teşvik eden ürün ve hizmetlerini daha da geliştirmek için Harvard Business School öğrencileriyle işbirliği yaptı. Akbank ve Harvard Business School tarafından gençlere yönelik geliştirilen dijital projeler, Türkiye’de tasarruf düzeyini yükseltme çalışmalarına destek verecek.

10.03.2015 14:55:310
Paylaş Tweet Paylaş
TASARRUFA HARVARD DESTEĞİ
Akbank, bankacılık sektöründe dijital kanalların kullanımına öncülük eden projelere imza atmaya devam ediyor. 2012 yılında Ekonominin Kahramanı Çocuklar projesi başta olmak üzere farklı ürün ve hizmetlerle tasarruf konusundaki çalışmalarını hızlandıran Akbank, şimdi de önemli bir işbirliğiyle dijital kanallar için tasarruf odaklı bir projeye başladı. Tasarruf oranlarının artmasında özellikle gençlerin ve çocukların katkısına inanan Akbank, Harvard Business School’la yürüttüğü FIELD programı kapsamında proje konusu olarak “Gençlere yönelik dijital odaklı tasarruf projeleri” konusunu seçti. ODAKTA GENÇLER VAR Harvard Business School MBA öğrencileri, FIELD Programı kapsamında geliştirdikleri “Türkiye’deki Genç Kesime Yönelik Tasarrufu Artırıcı Dijital Odaklı Değer Önermesi” konulu projelerinin sunumlarını geçtiğimiz ay Akbank YönetimKurulu Başkanı veMurahhas Üyesi Suzan Sabancı Dinçer ve Akbank Genel Müdürü Hakan Binbaşgil’in katıldığı toplantıda yaptı. Akbank Yönetim Kurulu Başkanı ve Murahhas Üye Suzan Sabancı Dinçer, Akbank’ın rekabetçi, dinamik ve sürekli güncellenen teknolojik altyapısıyla geliştirdiği yenilikçi ürün ve hizmetlerinin tümdünyada dikkat çektiğini söyledi. Akbank’ın Harvard Business School’la uzun yıllardır değerli çalışmalar yaptığını kaydeden Dinçer şöyle konuştu: “Akbank’ın Türkiye ekonomisinin istikrarlı gelişimi için yürüttüğü çalışmalar ulusal ve uluslararası platformlarda beğeni topluyor. Türkiye ve dünyanın en prestijli kurumları bu yenilikçi ürün ve hizmetlerimizi ödüllendiriyor. Bugün, Harvardlı MBA öğrencilerinin geliştirdikleri projeler ülkemizin en önemli sorunlarından birisi olan tasarruf düzeyini yükseltme çalışmalarına destek verecek. Projelerin odağında özellikle gençlerin olması çalışmanın önemini daha da artırıyor.” TASARRUF BLNC Tasarruf bilincinin toplumda daha da yayılmasına yönelik çalışmalara öncülük etmeyi sürdürdüklerini söyleyen Akbank GenelMüdürüHakan Binbaşgil, “Bu kapsamda yeni ve farklı bir projeye daha imza atıyoruz. Ülkemiz genç bir nüfusa sahip. Tasarruf bilincinin gençler arasında daha da yaygınlaştırılması ülkemizin arzuladığı atılımları gerçekleştirmesine önemli katkı sağlayacak. Bu sebeple tasarruf konusunu gençlik temasıyla bir araya getirecek bir çalışma seçtik. Ayrıca konuya Türkiye dışından bir gözle yaklaşmayı, farklı bir bakış açısı yakalamayı tercih ettik. Bunun sonucunda Harvard’la ortak bir çalışma gerçekleştirdik. Projenin en önemli özelliklerinden biri de gençlere onların en fazla zaman geçirdiği dijital platformlar üzerinden ulaşması. Dijital bankacılığın ve mobilitenin Türkiye’de öncü markası olarak projenin dijital özelliğinin bulunmasına özellikle dikkat ettik. Farklı ve yenilikçi ürünlerle ülkemizde tasarruf oranının yükselmesine katkı sağlamayı sürdüreceğiz” dedi. Harvard Business School MBA öğrencilerinin geliştirdikleri projelerde gençlerin sıkça kullandığı sosyal medya platformlarının finansal ürünlerle entegrasyonu ön plana çıktı. Projelerde özellikle küçük tasarrufların bile ilerleyen dönemde yaşam kalitesinin yükseltilmesine önemli katkı yaptığı vurgulandı ve bu kapsamda gençlerin farkındalıklarının artırılması hedeflendi.
~
ORKUN OĞUZ AKBANK DİREKT BANKACILIKTAN SORUMLU GENEL MÜDÜR YARDIMCISI
“Başarılı projelerimiz arzulanan marka olmamızı sağladı”

Akbank Direkt Mobil, 2014’te mobil dünyanın en prestijli ödül platformu olan GSMA - Global Mobile Awards tarafından “Yılın Uygulaması” kategorisinde “Dünyanın En İyi Akıllı Telefon Uygulaması” seçildi. Mobil alanda yaptığımız başarılı ve ödüllü projelerle Harvard Business School MBA öğrencilerinin birlikte proje yapmayı arzuladığı marka olduk. 6 Harvard Business School (HBS) MBA öğrencisinden teknolojiyi yoğun olarak kullanan ve sosyal medya platformlarında oldukça aktif olan gençlerin tasarruf eğilimini artırmak için ellerindeki akıllı telefonlarla ve sosyal medyayla tasarruf ürünlerini nasıl entegre edebiliriz konusuna yoğunlaşmalarını istedik. 
ÖĞRENCİLER NASIL ÇALIŞTI? İki gün boyunca sokaktaki gençlerle görüşmeler gerçekleştiren HBS öğrencileri, gençlerin gelecekten beklentileri ve sıkıntılarına ilişkin somut örnekler topladı ve ürün fikirlerini bu bilgiler ışığında geliştirdi. Türkiye’deki gençlerin çoğunlukla akıllı telefon kullandığını ve sosyal medyayı da yoğun olarak mobilde kullandığını gören HBS öğrencileri, çalışmalarında sosyal medya aktivitelerine göre şekillenen tasarruf hesabı ve gamification ile tasarrufa yönlendirme gibi inovatif ürün önerileri geliştirdi.

ÖĞRENCİLER NE DİYOR
“VİZYONER BANKA” (SEBASTIAN CUA/ HARVARD BUSINESS SCHOOL MBA ÖĞRENCİSİ)
Türkiye’de Akbank projesine çalıştığımız süre boyunca çok güzel vakit geçirdik. Bunun büyük bölümünü Akbank’ta beraber çalıştığımız proje ekibine borçluyuz. Akbank internet, sosyal medya ve mobil uygulamaları doğru şekilde kullanarak genç nesilin tasarrufa yönlendirilmesi konusunda diğer rakiplerinden çok daha vizyoner bir tutum sergiliyor.
“BENZERSİZ DENEYİM SUNDU”
(COLIN MOTLEY/ HARVARD BUSINESSSCHOOL MBA ÖĞRENCİSİ)
“Türk insanını ve kültürünü tanımak benim için benzersiz bir deneyimdi. Akbank’ın desteği ve Türk insanının misafirperverliği sayesinde asla unutamayacağım bir deneyim yaşadım.”

Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz