Liderliğe oynayan birçok şirket, “Türkiye’nin En Beğenilen Şirketleri”nden biri olmak için mücadele veriyor. Çünkü en beğenilenler arasında yer almak başarının bir anlamda tescili kabul ediliyor...
Nilüfer Gözütok Ünal
“MÜŞTERİ MEMNUNİYETİ BİRİNCİ ÖNCELİK”
İstanbul Sabiha Gökçen Uluslararası Havalimanı Yatırım Yapım ve İşletme A.Ş. (İSG), 2008’den bu yana Sabiha Gökçen Havalimanı’nın terminal işletmeciliğini yapıyor. 2009-2016 arasında 7 yıl boyunca üst üste Avrupa’nın en fazla yolcu artışı yaşayan havalimanı olan Sabiha Gökçen, Türkiye’nin en beğenilen şirketleri arasında yer almayı hedefliyor. “En beğenilen şirket olmak, hedeflediğimiz kaliteye ve müşteri memnuniyetine ulaşmada çok önemli bir noktaya vardığımızı gösterir” diyen İSG CEO’su Ersel Göral, en beğenilen olmak için neler yapacaklarını şöyle anlatıyor: “Müşteri memnuniyeti bizim için birinci öncelikte. Sürekli olarak operasyonel alanlarda yolcularımıza daha fazla kolaylık ve konfor sağlayacak ve zaman kazandıracak çözümler üretiyoruz. Hem yolcularımızın hem havayollarının hem de diğer kullanıcıların ‘İyi ki bugün İstanbul Sabiha Gökçen Uluslararası Havalimanı’ndan uçtum’ diyecekleri bir atmosfer yaratmak amacındayız.”
“REFERANS PROJE OLACAK”
Schneider Electric, tüm Türkiye için önem taşıyan İstanbul’un yeni havalimanı projesinin hayata geçmesinde rol alıyor. Şirket, Türkiye Cumhuriyeti tarihinde tek kalemde yapılan en büyük altyapı yatırım projesinde, profesyonel kadrosu ve güçlü teknolojisiyle projenin ana terminal binası ve iskele binalarının elektrik panoları ve bu panolara ait mühendislik çalışmalarını gerçekleştiriyor. Havalimanı projesinde böyle kritik bir görevi üstlenmekten mutluluk duyduklarını dile getiren Schneider Electric Türkiye, İran ve Orta Asya Bölge Başkanı Bora Tuncer, “İstanbul’un yeni havalimanı bizim için referans bir proje olacak. Gerek öncü teknolojiye sahip çözümlerimiz gerek deneyimli kadromuzla dünya standartlarında bir çalışmaya imza atacağız. Tüm Türkiye için büyük önem taşıyan bu projede yer almak ve ülkemize bu denli büyük bir eser kazandırmak bizim için gurur verici” diyor.
“SORUMLULUKLA HAREKET EDİYORUZ”
Sodexo Entegre Hizmet Yönetimi en beğenilenler arasında yer almak için çalışanları ve toplum için değer yaratmaya odaklanıyor. “Çalışanlarımıza yönelik uyguladığımız projelerle Avrupa bölgesinin en yüksek çalışan bağlılığı değerlerine sahibiz” diyen Sodexo Entegre Hizmet Yönetimi CEO’su Ahmet Zeytinoğlu, sorumlu işveren olmanın yanı sıra çevre, yerel toplum, beslenme, sağlık ve iyi yaşam noktasında da uyguladıkları stratejilerle sürdürülebilirliğe önem verdiklerini söylüyor. Bu noktadaki yaklaşımlarını da şöyle açıklıyor: “Sodexo olarak ‘Bireylerin yaşam kalitesini artırma’ misyonumuzla hem çalışanlarımıza hem hizmet verdiğimiz insanlara gelecek vadeden bir hayat sağlamaya çalışıyoruz. Bu kapsamda Sodexo Global’in ‘The Better Tomorrow Plan’ adıyla 2009 yılında hayata geçirdiği; şeffaflık, kurumsal yönetim, çevre, çalışan mutluluğu ve sağlık gibi birçok konuda tutarlı planları esas alan kurumsal sorumluluk yol haritasıyla hareket ediyoruz.”
“EN ÖNEMLİ PRENSİP GÜVENİLİRLİK”
Vizyon Koleji, İngilizce öğretimi ve eğitim teknolojileri alanında sektörde ön plana çıkmaya çalışıyor. Sektördeki konumunu güçlendirirken de en beğenilen şirketler arasında yer almayı hedefliyor. Vizyon Koleji Kurucu Ortağ�� Cem Arıtuluk, bu hedefi gerçekleştirirken özellikle güvenilirlik üzerinde duruyor. “Vizyon Koleji’ni projelendirirken bazı temel prensipler belirledik” diyen Arıtuluk, sözlerine şöyle devam ediyor: “Bu prensiplerin en önemlisi güvenilir olmak. Organizasyonel gelişim süreçlerimizi tasarlayıp geliştirirken hep bunu göz önünde bulunduruyoruz. Vaadini yerine getirmiş, beğenilen, rağbet gören bir kurum olmak, öğrencilerimize, velilerimize, öğretmenlerimize ve bizlere her zaman büyük bir gurur yaşatır.”
DİJİTAL DÖNÜŞÜM ÜZERİNDE ÇALIŞIYOR
AGT ağaç mamulleri ve orman ürünleri sektörünün en güçlü oyuncularından biri. AGT Genel Müdürü Şirzat Subaşı, “En Beğenilen Şirketler” arasında yer almanın hem marka itibarı hem tüketici algısı düşünüldüğünde kendileri için çok önemli olduğunu söylüyor. AGT’nin önümüzdeki dönemde en beğenilenler arasında yer alması için yapmayı düşündüklerini de şöyle anlatıyor: “Sektörün en beğenilen ve sosyal markası olarak teknolojiyi yakından takip ediyor, dijital dünyanın bize sunduğu tüm yeniliklerden faydalanıyoruz. Türkiye Endüstri 4.0 Platformu’nu partner şirket olarak destekliyoruz. Uzun vadeli yatırım planlarımızı yeni gerçekleşecek sanayi devrimi ekseninde kurguluyoruz. Devam eden dijital dönüşüm projemizle dijitalleşme, sürdürülebilir büyüme stratejisi, operasyonel verimlilik ve kurumsallaşma stratejileri üzerine çalışmalar yapıyoruz.”
“HEDEF DÜNYA ÇAPINDA BİLİNİRLİĞİ YÜKSELTMEK”
Sanko Holding önümüzdeki dönemde en beğenilenler listesinde yer almakta kararlı. Sanko Holding’in kuruluşundan itibaren tüm şirketleriyle toplum yararına olmayan hiçbir faaliyette bulunmamaya özen gösterdiğini belirten Sanko Holding Yönetim Kurulu Başkanı Zeki Konukoğlu, “Ayrıca, yatırımlarımızın bulunduğu kentlerde, yöre halkıyla birlikte yürüttüğümüz kurumsal sosyal sorumluluk projeleriyle toplumsal dayanışma ve kucaklaşmayı sağlamaya dikkat ediyoruz” diyor. Her zaman yaptıkları yatırımlarla bulundukları sektörlerde itici güç olmaya çalışırken sağladıkları istihdamın büyüklüğünün de kendileri için gurur olduğunu ifade eden Konukoğlu, sözlerine şöyle devam ediyor: “Bundan sonra da büyüme sürecinde topluma değer katmak, istihdama katkıda bulunmak önceliğimiz olacak. Ayrıca yenilikçilikte ve çalışan memnuniyetinde ön plana çıkmak da hedeflerimiz arasında. Yapacağımız yatırımlarla dünya çapında bilinirliği yüksek grup olmayı hedefliyoruz. Tüm bunların beraberinde güçlü bir itibar göstergesi olan ‘En Beğenilen Şirketler’ arasında yer almanın yanı sıra kalıcı olmak ve yerimizi daha da güçlendirmek niyetindeyiz.”
~
“ETKİN VE AKTİF OLMAK İSTİYORUZ”
Kurumsal Dönüşüm Platformu, 2012 yılında kurumsal çözüm kullanıcıları, yönetim ve bilişim danışmanları, akademisyenler, kurumsal çözüm üreticileri ve hizmet sağlayıcılarıyla marka bağımsız deneyim paylaşımı ve iletişim için kuruldu. Kurumsal Dönüşüm Platformu olarak kurumsal dönüşüm odaklı anlayış içinde, farkındalık yaratmayı ve bilinçlendirmeyi hedef edindiklerini belirten Kurumsal Dönüşüm Platformu Koordinatörü M. Göker Sarp, bu yıl 10 bin üye sayısına ulaştıklarını açıklıyor. Önümüzdeki döneme ilişkin yol haritalarını da şöyle paylaşıyor: “Önümüzdeki günlerde İstanbul dışındaki bölgelerde de aktif ve etkin olmak istiyoruz. Üniversiteler ve kariyer merkezleriyle yaptığımız ortak projeleri ve nitelikleri artıracağız. İyi yetişmiş gençler, Türkiye’nin dijital dönüşüm sürecindeki en büyük itici güç olacak.”
EN BÜYÜK DÖNÜŞÜM PROJESİ
Süleyman Ekşi İnşaat, bugüne kadar başta İstanbul, Sakarya, Kocaeli, Bilecik ve Rize olmak üzere Türkiye’nin birçok noktasında toplam 4 milyar TL değerinde altyapı ve üst yapı projesi gerçekleştirdi. Şu anda 1,5 milyar TL’lik kamuya ait toplamda 1,5 milyon metrekare inşaat alanında çalışmalarını sürdürüyor. Özel sektörde ise 2 milyar TL’lik Ahes Misal İstanbul projesini hayata geçiriyor. Bu projeyle “İstanbul’a misal, Türkiye’ye örnek” en büyük kentsel dönüşüm projesini hayata geçirdiklerini belirten Süleyman Ekşi İnşaat Yönetim Kurulu Başkanı Süleyman Ekşi, sektörde büyürken kendileri için en beğenilenler arasında yer almanın önemli olduğunu söylüyor. Beğenilmenin özellikle çalışan aidiyet duygusunu pekiştirirken iş ve sosyal paydaşlar karşısında kendilerine duyulan güveni de artırdığını ifade ediyor.
“ÖNEMLİ ADIMLAR ATIYORUZ”
Kazancı Holding, Aksa Enerji, Aksa Jeneratör, Aksa Doğalgaz, Aksa Elektrik ve bunların yanı sıra Aksa Tarım ve Aksa Turizm olmak üzere 6 çatı şirketiyle faaliyetlerini yürütüyor. Kazancı Holding için en beğenilen şirketler arasında yer almak önemli. Kazancı Holding Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Cemil Kazancı, “Bir şirketin tüm kriterlerde gösterdiği performans başarılı bulunuyor ve en beğenilen şirketler arasında yer alıyorsa zaten o şirket başarılı, çalışanlarını ve paydaşlarını memnun eden, bölgesine, ekonomisine, ülkesine değer katan, güven veren bir şirkettir” diyor. Kendilerinin de bu vizyonla hareket ettiğini söylüyor ve sözlerine şöyle devam ediyor: “Türkiye’nin en beğenilen şirketlerinden biri olabilmek adına önemli adımlar atıyoruz. Kazancı Holding ve Aksa Grup şirketleri olarak en büyük hedefimiz, iş arkadaşlarımızın çalışmaktan mutluluk duyduğu bir kurum olmayı devam ettirirken iş arayanların çalışmak istedikleri şirketlerin arasında en üst sıralarda yer almak. Dolayısıyla tüm adımlarımızı bu hedef doğrultusunda atıyoruz. Önümüzdeki dönemde, tüm faaliyetlerimizin özünü oluşturan bu değerlerimizi yaşatmaya ve en beğenilen şirket olma yolunda emin adımlarla ilerlemeye devam edeceğiz.”
“İSMİMİZİ YURT DIŞINDA DUYURMAK İSTİYORUZ”
Univera 25 yıllık bir bilişim şirketi. Şirketlerin satış, lojistik ve servis süreçlerini yönetebilmeleri için yazılım çözümleri üretiyor. Yurt dışında bağımsız bir araştırma kuruluşu olan Promotion Optimization Institute (POI) tarafından 2015 ve 2016 yıllarında dünyanın en iyi 5 yazılımı içinde yer aldıklarını belirten Univera Genel Müdürü Cüneyt Ersin, beğenilen bir şirket olmanın, özellikle kendileri gibi kurumsal çözümler üreten şirketler için güvenilir olmaktan geçtiğini söylüyor. Önümüzdeki dönemde en beğenilenler arasında yer almak için neler yapacaklarını şöyle anlatıyor: “En büyük yatırımı çözümlerimize yapıyoruz. Teknolojik gelişmelere göre biz de ürünlerimizi, hizmetlerimizi geliştiriyoruz. Bununla birlikte yabancı pazarlar da hedeflerimiz arasında. Var olan yurt dışı projelerimizin sayısını artırmayı bir Türk bilişim şirketi olarak ismimizi yurt dışında da duyurmayı istiyoruz. Yatırımlarımızı da buna göre planlayarak ilerliyoruz.”
“AR-GE YATIRIMLARI YAPACAĞIZ”
Olmuksan International Paper Türkiye, yaklaşık 50 yıldır oluklu mukavva ambalaj sektöründe faaliyet gösteriyor. Dünyanın en büyük kâğıt ve ambalaj üreticisi International Paper’ın bir parçası olduklarını belirten Olmuksan IP Türkiye Genel Müdürü Ergun Hepvar, “6 kutu tesisimizle Türkiye’nin tüm bölgelerinde kendi alanlarında uzman geniş bir müşteri portföyüne hizmet veriyoruz” diyor. Olmuksan IP, değişik pazar ihtiyaçlarına yönelik inovatif ürünler üretmenin, insanı işin merkezine koymanın, içinde bulunduğumuz toplumu ve gezegeni korumayı ve desteklemeyi odağında tutmanın, gıpta edilir bir performansı sürekli olarak elde etmek için gerekli olduğuna inanıyor. “En beğenilen şirketler arasında olmak da gıpta edilir bir performansla oluyor” diyen Hepvar, sözlerine şöyle devam ediyor: “Önümüzdeki dönemde de inovatif gücümüzü geliştirmemize yardımcı olacak Ar-Ge yatırımları yapacağız. Ayrıca yeni iş modelleri ve kabiliyetler geliştirmemizi sağlayacak atılımlar yapmaya da önem veriyoruz. Bu kapsamda çalışanlarımızın güvenliğini artırarak ‘sıfır- kaza’ hedefine ulaşan çalışma ortamlarına ve sosyal sorumluluk programlarına yatırımlar yapmaya devam edeceğiz.”
“HEDEFE ULAŞMAMIZA DESTEK OLACAK”
Enel, güç elektroniği ve elektrik mühendisliği alanında sektörün güçlü oyuncularından biri. Enel’in kurum kültürü gereği yenilikçi ve profesyonel hizmet anlayışı içinde birçok şirketin önüne geçtiğini belirten Enel Yönetim Kurulu Üyesi Zülfidan Yaver, “En beğenilen şirketler arasında olmak, bizim hedefe ulaşmamıza ve daha da büyüyerek ilerlememize destek olacak” diyor. Enel markasının Türkiye için önemli gelişmelere adım atacak güce sahip olduğunun da altını çizen Yaver, sözlerine şöyle devam ediyor: “Günümüzde önemi artan alternatif enerji kaynakları konusunda bir ilke imza atarak patenti Enel’e ait Hibrit UPS’i geliştirdik ve bunun gibi Türkiye’de talebi artacak olan güneş enerjisiyle ilgili teknolojiye de çok ciddi yatırımlar yaptık. Önümüzdeki dönemlerde ikinci ve üçüncü fabrikalarımızı hayata geçireceğiz. Kurum ve kuruluşlardan alınan referanslarla Enel uzmanlığı kapsamında yer alan her türlü çözümü en iyi şekilde sunmayı sürdüreceğiz. Gelişmiş ülkelerin dünya çapında elektrik ve elektronikte tanınmış markaları var. Bizim şirketimiz de Türkiye’nin bu alandaki uluslararası markası.”
~
ERHAN BOYSANOĞLU / MESA YKB “İŞ İYİ OLUNCA BEĞENİLME DOĞAL SÜREÇ” STRATEJİSİ OLMADI Aslında Mesa’nın 49 yıl önce yola çıktığında ‘beğenilme’ açısından herhangi bir kaygısı ya da stratejisi olmadı. Sadece işini en iyi, en doğru şekilde yapmaya çalıştı. Bunu ürettiği her metrekareye, faaliyet gösterdiği tüm alanlara taşıdı. Yaptığınız iş, iyi, doğru, kaliteli olunca zaten beğenilme, başarı gibi sonuçlara da doğal bir süreç olarak ulaşıyorsunuz. ÜRETMEYE DEVAM Zira ‘beğenilmek’, bilinirliğe benzemez. Kısa bir süreçte, para harcayarak elde edilebilecek bir unvan değildir. Beğenilmek, ilk günden bu yana yaptığınız işle attığınız her adımda kazanılan, ancak sizin aldığınız değil, müşteriniz, paydaşlarınız ve hatta rakipleriniz tarafından size verilen bir taltiftir aslında. En beğenilen olmak için yine özel bir stratejimiz olmayacak. Biz en iyi bildiğimiz şeye, yani işimizi yapmaya devam edeceğiz. |
DR. SENAY KIZILKAYA / NOVARTIS ÜLKE İK DİREKTÖRÜ “İTİBARIMIZI YÜKSELTMEYE KATKI YAPIYOR” ÇALIŞANA YATIRIM Türkiye’nin en fazla ilaç ihracatı yapan grubuyuz. Türkiye’de 2 bin 400’e yakın kalifiye çalışanımız var. Çalışanlarımıza yatırım yapıyoruz ve onlar için en iyi iş ortamını yaratma hedefiyle çalışıyoruz. Nasıl bir iş ortamı yarattığınız, nasıl bir organizasyon yapısı oluşturduğunuz, çalışan performansını nasıl değerlendirdiğiniz, çalışanlarınıza sunduğunuz imkanlar ve esneklik, onların işe yaklaşımını ve motivasyonunu etkiliyor. “MOTİVE EDİYOR” En beğenilenler arasında yer almak, çalışanlar tarafından tercih edildiğimizi görmek bizi doğru yolda ilerlediğimiz ve doğru işler yaptığımız konusunda motive ediyor. Bu, aynı zamanda daha iyisini yapma konusunda çalışanlarımızın motivasyonunu artırırken tüm paydaşlar nezdinde de itibarımızı yükseltmeye katkı yapıyor. |
KIVANÇ ZAİMLER / ENERJİSA CEO’SU “DEĞER YARATMAYA DEVAM EDECEĞİZ” VİZYON Türkiye’de her dört kişiden birinin elektriğe erişimini sağlıyoruz. Öncelikle 9’uncu kez en beğenilenler arasında olmak büyük bir gurur. Elbette ki en beğenilen şirketlerden biri seçiliyor olmanın belli gereklilikleri olduğu gibi büyük sorumlulukları da var. Biz de bu sorumlulukla sektörde öncülüğünü üstlendiğimiz değişimle “insanı” işin odağına alan bir vizyon oluşturduk. HEDEF Daha iyi bir enerji geleceği yaratmak için çalışıyoruz. Bunu gerçekleştirirken de paydaşlarımıza en yüksek değeri yaratmayı hedefliyoruz. Liderliğimizi korumak adına müşterilerimiz için değer yaratmaya devam edeceğiz. Bunun için her yıl ortalama 1 milyar TL”yi aşan yatırım hedefimiz var. DNA”larımızda olan yenilikçilik anlayışıyla tüm iş yapış biçimlerimizde dijitalleşmeyi sahipleniyoruz. Değişime öncülük etmek temel amacımız. |
~
ERSİN SERBES / DOĞTAŞ KELEBEK CEO’SU “DÜNYA MARKASI OLMA HEDEFİYLE YATIRIM YAPIYORUZ” PROFESYONEL YÖNETİM Perakendenin dinamikleriyle yürüyen bir şirketiz. CRM yapımıza, bayi yapılanmamıza, satış sonrası destek ekibimize kadar uzanan her iş sürecimizi bir perakendeci gözüyle ele alıyoruz. Yıllardır sektörün en beğenilen şirketi seçilmemiz, en değerli markalar arasında yer almamız, birçok tasarım, kalite ve hizmet ödülü kazanmamız, kurumsallığımızı ortaya koyduğu gibi profesyonel yönetim anlayışımızın da göstergesi. BİR ATILIMIN BAŞLANGICI Büyüme hedeflerimiz doğrultusunda, altyapı ve fabrika yatırımlarını güçlendirip üretim hattını da genişletme yolunda ilerliyoruz. Yatırımlarımızı dünya markası olma hedefiyle yapıyoruz. 2017 bizim için yeni bir atılımın başlangıcı oldu. Yenilenen ve trendlere uygun olan ürün portföyümüz, yenilemeye başladığımız mağaza konseptlerimiz, satış sonrasında fark yaratan uygulamalarımızla önümüzdeki dönemde de mobilya perakendeciliğinde adımızdan söz ettirmeye devam edeceğiz. |
ERDEN TİMUR /NEF İCRA KURULU BAŞKANI “YURT DIŞI LİDERLİK PLANIMIZ HAZIR” BAŞARI YAKLAŞIMI Endüstrinin yüzyılları aşan uygulamalarına meydan okumamızın, dünyanın en iyi mimarlarını İstanbul’un mütevazı semtlerindeki projelere özel ürün ürettirmeye ikna etmemizin, Amerika’nın en büyük geliştiricileriyle iş ortaklıkları konuşmamızın temelinde “aşk” olarak tanımlayacağımız ve içinde birçok duyguyu harmanlayan bir yaklaşım yatıyor. İşte bu aşk, bizi 4 yılda pazarın tepesine oturtuyor ve gayrimenkul sektörünün en beğenilen markası yapıyor. 10 YILLIK HEDEF Nef var olduğu sürece, insan odaklı temel stratejisini sürdürmeye devam edecek. Daha çok insana dokunmak için stratejimizi geliştireceğiz. En başından beri peşinden gittiğimiz sosyal inovasyon anlayışımızla özgürlüğü daha çok kişi için erişilebilir kılmaya çalışacağız. Lüksü ve tasarımı demokratikleştirmeye ve herkese ulaştırmaya devam edeceğiz. Şimdi de yurt dışında lider gayrimenkul şirketi olmak için stratejik planımız hazır durumda. Özgürlüğü temel alan, paylaşım ekonomisine yönelik yeni konseptlerimizle hedefimizi tüm dünya olarak belirledik. 10 yıl içinde ABD ve Avrupa’nın 10 metropolünde Nef bayrağını dalgalandırmayı hedefliyoruz. |
ELİF ARAL / PFIZER TÜRKİYE GENEL MÜDÜRÜ “ÇALIŞAN MUTLULUĞUNU TEMEL ALIYORUZ” EMİN ADIMLAR İlaç sektöründe en beğenilen şirket olmak tabii ki çok kıymetli. Çünkü bizler bu sektörün çalışanları ama aynı zamanda hasta ya da hasta yakını olarak biliyoruz ki sağlık şirketleri ancak insanlığa sağladıkları fayda sayesinde gelişebilir. Pfizer’da insanların, sağlıklarını koruma çabalarında ya da sağlıklarına yeniden kavuşmak için verdikleri mücadelede yanlarında olmak için işimizi azimle yapıyoruz. İŞ YAPIŞ BİÇİMİ Pfizer’da birinci önceliğimiz, her zaman hastalar. İnsanların daha uzun ve sağlıklı yaşaması için araştırmaya, keşfetmeye, geliştirmeye ve ilaç ve aşıları hem bilinir hem erişilebilir hale getirmeye çalışıyoruz. Bu doğrultuda yenilikçi, kalite ve etik standartlarımıza sadık ve sağlık çıktılarına odaklı iş yapış biçimimiz bizim güçlü olduğumuz konular. Bu misyonumuza paralel olarak Pfizer içinde de çalışan mutluluğunu temel alıyoruz. Çalışanlarımıza ihtiyaçlarının gözetildiği bir çalışma ortamı yaratmayı hedefliyoruz. |
Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?