“Türkiye’nin En Beğenilen Şirketleri”, zirvedeki yerlerini korumak, hatta daha da güçlendirmek için yapılacaklar listesini çoktan hazırlamış durumda...
Nilüfer Gözütok Ünal
YENİLİKÇİLİKLE GÜCÜNÜ ARTIRACAK
Borusan Holding, bu yıl iletişimde şeffaf olmak, güvenilir şirket olma, toplumsal sorumluluk, kurumsal yönetim ilkelerine göre yönetilme ve yönetim kalitesi açısından En Beğenilen Şirketler arasında öne çıkıyor. Gelecek dönemde ise Borusan Holding’in odağında yenilikçilik var. Grup, geleceğini yenilikçilik üzerine kurmuş durumda. Borusan Holding CEO’su Agah Uğur, hızla değişen ve zorlaşan dünyada başarılı olmak için başka çarenin olmadığının altını çiziyor. Bu kapsamda neler yapmayı planladıklarını şöyle anlatıyor: “Yenilikçilik, inovasyon, Ar-Ge ve dijitalleşmeyle hem müşteri değer önermelerimizi farklılaştırmak hem verimliliği ve rekabet gücümüzü artırmak istiyoruz. Cazip pazarların doğal oyuncusu olabilmek için globalleşeceğiz, uluslararası yatırımlar yapacağız. Kurum iklimimizi en iyilerin başarılı ve mutlu olduğu bir yapıya ulaştırmak için yönetsel ve organizasyonel gelişimleri gerçekleştireceğiz.” 2018’de inovasyon sonucu ortaya çıkan kuluçka şirketleri büyüteceklerini ifade eden Agah Uğur, “4 Ar-Ge merkezimiz vasıtasıyla yeni ve katma değerli ürünler yaratacağız. Hem ülkemizde hem yurt dışında yatırım yapmaya devam edeceğiz. Çalışan memnuniyetimizi bugünkü yüksek seviyesinin de üzerine çıkaracağız” diyor.
“ÇEVRESEL ETKİYİ EN AZA İNDİRECEĞİZ”
İletişimde şeffaf olmak, pazarlama, iletişim ve çalışan memnuniyeti P&G’nin en beğenildiği kriterler… P&G Türkiye ve Kafkasya Yönetim Kurulu Başkanı Tankut Turnaoğlu, “Bugün Türkiye’de her 10 evden 9’unda en az bir P&G ürünü olması hem kalitemizi hem müşterilerimizin memnuniyetini ortaya koyuyor” diyor. Türkiye’ye yaptıkları toplam yatırım miktarının da 2 milyar TL’ye ulaştığını açıklıyor. Önümüzdeki dönemde P&G bu yatırımları devam ettirmeyi ve böylece ekonomiye daha çok katkıda bulunmayı istiyor. Turnaoğlu, ayrıca sürdürülebilirlik konusunda attıkları adımları daha ileri taşımayı ve üretimden tüketime kadar her aşamada çevresel etkileri en aza indirmeyi hedeflediklerini söylüyor. “Sürdürülebilirlik konusundaki uzun vadeli vizyonumuzu; üretim tesislerimizi yüzde 100 yenilenebilir enerjiyle çalıştırmak, tüm ürünlerimizde yüzde 100 geri dönüştürülebilir malzeme ve ambalaj ürünü kullanmak, kaynakların korunmasını maksimum ölçüde sağlayan ürünler sunmak olarak özetleyebiliriz” diye konuşuyor. P&G, sosyal sorumluluk projelerini de çeşitlendirerek artırmak niyetinde. Turnaoğlu, “Bu yıl ilk kez yayınladığımız Kurumsal Vatandaşlık raporumuzda yer alan yönetişim, topluma katkı, çeşitlilik ve dâhil etme, cinsiyet eşitliği ve çevresel sürdürülebilirlik ana başlıkları, en beğenilen şirketler listesindeki yerimizi sağlamlaştırmak için bize yol gösterici olacak” diyor.
“DÖNÜŞÜM OLMAZSA OLMAZIMIZ”
Eczacıbaşı Topluluğu’nu beğenilir kılan birçok kriter var. “Müşteri memnuniyeti”, “iletişimde şeffaflık”, “güvenilir şirket olma”, “bölgeye, ekonomiye, iş gücüne yatırımlarla katkıda bulunma”, “çalışan memnuniyeti”, “iş ve sosyal stratejilerinde sürdürülebilir olma”, “kurumsal yönetim ilkelerine göre yönetilme” ve “yönetim kalitesi” bu kriterlerin başında geliyor. Topluluk, önümüzdeki dönemde bu kriterlerde gücünü korurken farklı kriterlerde de daha fazla güçlenmeyi planlıyor. 2018’de ajandasında ekonomik, sosyal ve çevresel sürdürülebilirliğe ön sıralarda yer verdiğini belirten Eczacıbaşı Topluluğu CEO’su Atalay Gümrah, “Dijital dönüşüm ise geleceğin tüketicilerinin, ürünlerimizi ve hizmetlerimizi tercih etmesi, bizi yarının dünyasında da En Beğenilen Şirketler arasında üst sıralarda değerlendirmesi için olmazsa olmazımız olacak” diyor. İnsana saygı ilkelerinden taviz vermeden topluluğun gelişimine odaklandıklarının da altını çizen Gümrah, sözlerine şöyle devam ediyor: “İşimize verdiğimiz önem kadar sosyal sorumluluk alanındaki çalışmalarımızın da En Beğenilen Şirketler arasında konumlandırılmamızda katkısını önemli görüyoruz. Bu yolda iş alanlarımızı gerek yurt içinde gerek uluslararası pazarlarda çok daha güçlü hale getirmek önceliğimiz olacak. Bunları yaparken en önemli gücümüz olan insan kaynaklarımıza yönelik çalışmalarımızı zenginleştireceğiz.”
~
“ÖNCELİĞİMİZ BİLİNİRLİĞİ ARTIRMAK”
Anadolu Grubu, Türkiye’nin En Beğenilen 20 şirketinden biri. Grubun CEO’su Hurşit Zorlu, kendilerini En Beğenilen Şirketler arasında koyan ana noktaların inovasyon, dijitalleşme, liderlik ve çalışan memnuniyeti konularındaki başarıları olduğunu söylüyor. Önümüzdeki dönemde de yine bu alanlara yatırım yaparak daha çok güçlenmeyi planladıklarını ifade eden Zorlu, İK alanında gelecek üç-dört yıl içinde tüm verilerini bulut ortamına taşıyarak hem çalışanlarına hem grup iş fırsatları için başvuran adaylara son teknolojiyle kolay ve tatmin edici kullanım deneyimi yaşatmayı planladıklarını anlatıyor. “Bu büyük veriyi de tüm alanlarda iyileştirme eforları için doğru stratejik planlamalara ışık tutacak şekilde kullanacağız” diyor. Zorlu yapacakları diğer çalışmaları da şöyle aktarıyor: “ ‘Kariyerini Anadolu Grubu’nda Planla’ çalışmasıyla grupta yer alan tüm şirketleri gençlere anlatmak ve grubumuzun bilinirliğini sürekli artırmak ana önceliklerimizden… En Beğenilen Şirket olabilmek için önce halihazırdaki çalışanların da memnun olması gerekiyor. Bunu önemsiyoruz ve düzenli olarak tüm grup genelinde çalışan memnuniyeti anketi yapıyoruz. Anket sonuçları detaylı inceleniyor ve gelişmesi gereken alanlarda hızla gerekli aksiyonlar alınıyor. Çalışanlarımıza gelişimleri için gerekli tüm desteği, geçmişteki gibi önümüzdeki yıllarda da vermeye devam edeceğiz.”
“DİJİTALLEŞME EN TEMEL ARAÇ”
Vodafone Türkiye, En Beğenilenler Ligi’nde birçok kriterde öne çıkıyor. “Teknoloji yatırımları”, “iletişimde şeffaflık”, “dijital dönüşüm uygulamaları”, “pazarlama iletişimi”, “satış stratejileri”, “hizmet/ürün kalitesi”, “sosyal medya yönetimi”, “uluslararası pazarlara entegrasyon”, “iş stratejilerinde sürdürülebilir olma” ve “yenilikçilik” bu kriterler arasında… Peki bundan sonra şirket özellikle hangi kriterlerde daha da güçlü bir pozisyon almayı hedefliyor? Vodafone Türkiye CEO’su Colman Deegan, Vodafone olarak ana başarı kriterlerinin mükemmel müşteri deneyimi sağlamak olduğunu söylüyor. Gelecek teknolojilerin mimarının dijitalleşme olacağına da dikkat çeken Deegan, sözlerine şöyle devam ediyor: “Dijitalleşme, bizim de stratejimizin ana ayaklarından birini oluşturuyor. Dijitalleşmeyi, müşteri odaklı karar ve aksiyonlarımızda bizi destekleyen en temel araç olarak konumlandırıyoruz. Müşterilerimiz için yenilikçi ürünler geliştirmeye ve sürekli yatırımlarla uçtan uca müşteri deneyimini artırmaya odaklanıyoruz.” Tüm bunları yaparken Vodafone, insan kaynağını da güçlendirmek niyetinde. “Bütün bu inovatif işleri yapabilmek için kendini bu konuya adamış takım arkadaşlarına ihtiyaç duyuyoruz” diyen Deegan, bu nedenle Vodafone’un en iyi işverenler arasında yer almasını hedeflediklerini söylüyor.
“GELECEĞİ VERİMLİLİK BELİRLEYECEK”
Migros, Türkiye’de gıda perakendeciliğinin en büyük oyuncusu. 1.837 mağazasıyla faaliyetlerini yürütürken yıllık 150-200 yeni mağaza açma hedefiyle de büyümesini sürdürüyor. 45 bin çalışanla çok büyük bir aile olduklarını belirten Migros Genel Müdürü Özgür Tort, “Yüzde 40 kadın çalışanımızla ülkemizde en fazla kadın istihdamı yaratan şirketlerden biriyiz” diyor. Müşteri memnuniyeti, dijital dönüşüm politikaları, kurumsal yönetim ilkelerine göre yönetilme ve ekolojik çevreye karşı duyarlı olma kriterlerinde en beğenilen ilk 10 şirket arasında yer alan Migros, gelecekte de en beğenilenler arasında yerini korumak için büyüme, hane erişimi, verimlilik ve alışveriş deneyimi konularına odaklanıyor. “Hepsinin birbiriyle bağlantılı olduğunu ve sürdürülebilir bir başarı için her birinde güçlü olmamız gerektiğini düşünüyoruz” diyen Tort, sözlerine şöyle devam ediyor: “Perakendenin geleceğini belirleyecek en önemli unsur verimlilik. Her yıl açtığımız mağazalarımızın bir kısmını verimliliğin yarattığı kaynakla açıyor, büyümemizi sürdürülebilir kılıyoruz.” Migros, 2018 yılında sürdürülebilirlik yolunda önemli hedeflere de sahip. Şirket, 2018’de çevresel sürdürülebilirlik alanında enerji tasarrufuyla birlikte gıda imha oranlarını azaltacak çalışmalara ağırlık verecek.
~
HAKAN BULGURLU / ARÇELİK CEO'SU “TEKNOLOJİ VE YAZILIM ŞİRKETİ OLACAĞIZ” TÜM PAZARLARDA YER ALMA HEDEFİ Global şirket olma vizyonumuz çerçevesinde dünyanın büyük pazarlarında faaliyette bulunma hedefiyle ilerliyoruz. Markalı büyüme stratejimiz doğrultusunda, tüm pazarlarda kendi markalarımızla yer almak, onların pazar payını artırmak için birçok ülkede satış, pazarlama, üretim, Ar-Ge ve tüketici hizmetleri konularında yatırım yapmaya devam ediyoruz. “POZİSYONUMUZU GÜÇLENDİRECEĞİZ” Arçelik olarak sektörümüzü dönüştürmeyi hedefliyoruz. Tabanında yazılım ve teknoloji şirketi olmaya giden bir hedefle bütünsel iş modellerine hizmet etmeye hazırlanan bir organizasyon olma vizyonumuz var. Bu vizyonla ev teknolojileri alanındaki pozisyonumuzu güçlendirmek için yeni yatırım ve dönüşüm projelerini hayata geçiriyoruz. SÜRDÜRÜLEBİLİR İŞ MODELLERİ Geleceğin lider şirketlerinin yeşil teknolojiyi sahiplenen ve enerji verimliliğine yatırım yapan şirketler olacağına inanıyoruz. Sürdürülebilirlik stratejimizi Birleşmiş Milletler’in 2030 Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri ile uyumlu hale getirdik. İş planlarımızı; sera gazı salımlarımızı, enerji ve su tüketimimizi, atıklarımızı azaltmaya yönelik sürdürülebilir ekonomik iş modelleri üzerine kurguluyoruz. DİJİTAL DENEYİMLER Bu projelerle tüketicilerimizi veriye dayalı yaklaşımla anlayacak ve tüketiciye ulaştığımız her noktada kişiselleştirilmiş, kusursuz ve gittikçe artan dijital deneyimler sunacağız. Tüketicilerimizi dinleyerek onlarla empati kurarak ve onlara özel deneyimler yaşatarak ürün ve hizmetlerimizi sürekli olarak iyileştireceğiz. |
HARM GOOSSENS / UNİLEVER TÜRKİYE, ORTA ASYA VE İRAN YÖNETİM KURULU BAŞKANI ODAKTAKİ KONU SÜRDÜREBİLİRLİK “GÜVEN OLUŞTURUYOR” Bugüne kadar olduğu gibi 2018 yılında da odaklanacağımız konulardan ilki elbette “sürdürülebilirlik” olacak. Unilever olarak sürdürülebilirliği işimizin merkezine koyarak hayata geçirdiğimiz “Unilever Sürdürülebilir Yaşam Planı”mız bize 6 yıldır yol gösteriyor. Planımız kapsamındaki faaliyetlerimizin maliyetleri ve riskleri azalttığını, çalışanlarımız ve paydaşlarımız arasında güven oluşturduğunu görüyoruz. “BÜYÜMEYİ GÜÇLENDİRİYOR” Türkiye’de de sürdürülebilirliğin, şirketimizin büyümesini güçlendirdiğini görmeye devam ediyoruz. Geçtiğimiz yıl büyümemizin yüzde 70’ten fazlası sürdürülebilir yaşamı destekleyen markalardan geldi. Önümüzdeki dönemde Türkiye’de özellikle “Kadınların ve Gençlerin Güçlenmesi” odağında çalışmalar yaparak ve somut eylemlerle ilerlemeyi hedefliyoruz. Bu kapsamda ikinci odak konumuzu “yetenek” olarak belirledik. DİJİTAL GİRİŞİMLER Çalışanlarımızın bağlılığını sağlamak ve yeni yetenekleri bünyemize kazandırmak bizim için çok önemli bir konu ve sürdürülebilir başarı için bunu bir öncelik olarak görüyoruz. Odaklandığımız üçüncü konu “dijitalleşme”. Unilever’de önümüzdeki dönemde dijital girişimlerin daha da ön planda olacağını söyleyebiliriz. |
M.İLKER AYCI / THY YÖNETİM KURULU VE İCRA KOMİTESİ BAŞKANI THY'NİN YENİ UZAK DOĞU PLANI BÜYÜK OPERASYON Türk Hava Yolları, bilet satıştan kabin-kokpit ekibinin koordinasyonuna, eğitimden catering hizmetlerine, muhasebe ve finanstan istihdama pek çok alanda büyük bir operasyon yürütüyor. Bu operasyon büyük bir ekibin koordinasyon içinde çalışmasıyla sürdürülebiliyor. Hedeflerimize ulaşmamızda tüm faaliyetlerimiz önemli ancak ilk akla gelenleri paylaşmak gerekirse şunları sayabilirim: YOLCU HEDEFİ Öncelikle dünyanın en çok ülkesine uçan havayolu olma özelliğimizi koruyarak büyümeye devam edeceğiz. Ülkemizde önümüzdeki günlerde açılacak olan 3’üncü Havalimanı ve Türk Hava Yolları’nın gelişim planları birleştirildiğinde; 2023 yılı için 120 milyon toplam yolcu hedefimiz bulunuyor. Bunun için gerekli olan yatırımları yapmaya devam ediyoruz. DOĞUYA KAYIŞ Dünyada hızlı kalkınmaya bağlı olarak küresel ekonomik ağırlık doğuya doğru kayıyor. Havacılık sektörünün ağırlık merkezi de benzer karakterle doğuya doğru yer değiştiriyor. Bu bağlamda, Asya- Uzak Doğu bölgesi en önemli pazarlardan biri olarak öne çıkıyor. Asya’nın hızla gelişen pazarlarına yönelik çalışmalarımız yanında Avrupa ve Güney Amerika’daki yolcu pazarına yönelik çalışmalarımızı geliştiriyoruz. “MARKA DEĞERİ KAZANDIRACAĞIZ” Düşük maliyetli havayollarının her geçen yıl pazar paylarını artırdığı önemli bir gerçek. AnadoluJet stratejimizi baştan tasarlayacağız. AnadoluJet’e hak ettiği marka değeri ve karakteri kazandıracağız. Bu bağlamda AnadoluJet’i renginden uçuş noktalarına kadar baştan yapılandırmayı planlıyoruz. |
~
CAN ARCASOY / COCA-COLA TÜRKİYE GENEL MÜDÜRÜ DÖNÜŞÜMÜ HIZLANDIRACAĞIZ YENİLİKÇİ BAKIŞ 2018 yılında da yenilikçi bir pazarlama bakış açısıyla markalarımıza yatırım yaparak portfoyümüzü ve iş yapış modelimizi tüketici tercihleri ve satın alma alışkanlıkları doğrultusunda şekillendirmeye devam edeceğiz. Yeni dönemde, tüketicisine seçenek sunan bir şirketten, tüketicisinin seçim yapmasına destek veren bir şirkete dönüşümü hızlandıracağız. Tüketicilerimizi farklı markalarımızın yeni tatlarıyla ve yeni içecekleriyle buluşturmayı sürdüreceğiz. “GÜÇLENECEĞİMİZ ALAN” 2018 yılında daha fazla güçleneceğimiz bir diğer alan sürdürülebilirlik çalışmalarımız olacak. Sürdürülebilirlik yaklaşımımız kapsamında, su kaynaklarının korunması ve kadınların ekonomik ve sosyal anlamda güçlenmesi önümüzdeki yıl boyunca da önceliklerimiz arasında olmaya devam edecek. Kadınlarımızı desteklemek amacıyla hayata geçirdiğimiz “Kız Kardeşim” projesiyle şimdiye kadar Türkiye’nin 16 şehrinde yaklaşık 2 bin kadına ulaştık. 2018 yılı içerisinde, bu çalışmalarımızı büyüterek devam ettireceğiz. |
HÜSNÜ AKHAN / DOĞUŞ GRUBU CEO'SU İNSAN KAYNAĞINI GELİŞTİRMEK İSTİYORUZ İK’YA BAKIŞ Değişime öncelikle insan yönetimindeki bakış açımızdan başlamak gerektiğine inanıyoruz. İnsan kaynağımızı doğru değerlendiren, yeteneği ödüllendiren, performansı yüksek çalışanlarımızı grup içinde geliştiren bir strateji çerçevesinde aksiyonlarımızı belirliyoruz. “ÖNCELİĞİMİZ” Önceliğimiz her zaman kendi iç kaynağımızı değerlendirmek, içeriden insan yetiştirmek odaklı. Kadın çalışanlarımızın kariyer gelişimlerini desteklemek amacıyla geçtiğimiz yıl pilot uygulamasını hayata geçirdiğimiz “Doğuş’ta İş’te Eşitlik” platformumuz bu yıl tüm gruba yayıldı. Bu platform dahilinde mentorluk alan kadın çalışanlarımız üst rollere hazırlanırken yönetim ekibimizin farklı bakış açılarından ve tecrübelerinden besleniyorlar. YENİLİKÇİ MODELLER 2017 yılı içinde, bağış ve sosyal sorumluluk projelerimizi faaliyet gösterdiğimiz tüm sektörlerde yenilikçi iş modelleri yaratarak toplumun geleceğine katkı sağlamak ve ülkemizin geleceğine yatırım yapmak amacıyla “Doğuş’tan İyi Bir Gelecek, Doğuş ile Gelecek” çatısı altında topladık. Burada amacımız, grup şirketlerimiz tarafından hayata geçirilen başarılı sosyal sorumluluk projelerinin tüm grubumuz için değer yaratacak şekilde iletişimini yapabilecek bir fırsat yaratmak. |
Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?