Tekstilden akaryakıta, yazılımdan savunma sanayine, perakendeden lojistiğe farklı sektörlerden 39 şirketin yöneticileri, Capital’in 25’inci yıl sayısına özel olarak “gelecek”mesajlarını paylaştı...
Nil Dumansızoğlu
Ekonomik anlamda sıkıntılı bir süreçten geçen Türkiye’de şirketler, zor bir yılı geride bırakıyor. Belki krizin etkileri önümüzdeki birkaç yıl daha devam edecek ancak şirketler gelecek için umutlu… Capital’in 25’inci yıl sayısına özel olarak görüştüğümüz farklı sektörlerden 39 şirketin yöneticileri, yatırımlarını hız kesmeden sürdüreceklerini söylüyor. Türkiye’nin potansiyeline vurgu yapan liderlerden çıkan ortak mesaj ise “Büyümeye devam” oldu. İşte iş dünyasının gelecek hedefleri…
“TEKNOLOJİK BAĞIMSIZLIK İÇİN ÇALIŞIYORUZ”
“Güçlü ve büyük Türkiye için savunmada dışa bağımlılığı en aza indirmek hem kuruluş amacımız hem de en büyük misyonumuz” diyen Aselsan Yönetim Kurulu Başkanı ve Genel Müdürü Prof. Dr. Haluk Görgün, şöyle konuşuyor: “Biz Aselsan olarak kuruluş misyonumuzu unutmadan, başta savunma alanında olmak üzere Türkiye’nin teknolojik bağımsızlığı ve gelişimi için çalışmaya devam edeceğiz. Sektörümüzün diğer şirketleriyle birlikte yeteneklerimizi dünya çapında satışa döndürmek ve Türkiye’nin 2023 ihracat ve büyüme hedeflerine destek olmak en önemli amacımız.”
“CİRO HEDEFİ 10 MİLYAR DOLAR”
Türkiye’nin 2023 ihracat hedefi olan 500 milyar dolara ulaşması için çalıştıklarını söyleyen TAİ TUSAŞ Genel Müdürü Temel Kotil, şöyle konuşuyor: “Kendi savaş uçağımızı, helikopterimizi üretmek, yeni teknolojilerle özgün ürünler geliştirilmek için çalışıyoruz. Şirketimiz, cirosunu gelecek yıllarda 10 milyar dolara taşıyacak adımları atmak için gayret ediyor. Önümüzdeki yıllarda da Özgün Helikopter ve Milli Muharip Uçak’ın dünya sıralamasında yer alması için çalışmaya devam ediyoruz.”
“ÖNCÜ OLMAYA DEVAM EDECEĞİZ”
Türkiye akaryakıt pazarı ve enerji sektörünün büyümeye devam edeceğini belirten Petrol Ofisi CEO’su Selim Şiper şunları söylüyor: “Petrol Ofisi olarak yine ülkemizin ve vatandaşımızın hizmetinde olmaya, onları yarınlara güvenilir ve güçlü bir şekilde taşımaya devam edeceğiz. Ülkemizin büyümesine, gelişmesine paralel olarak birlikte büyüyeceğiz, gelişeceğiz ve pazar liderliğimizi, öncülüğümüzü devam ettireceğiz.”
“GLOBAL KONUM GÜÇLENECEK”
2017 yılında 550 milyon dolar yurt dışı faaliyetlerinden kaynaklı olmak üzere 1,3 milyar dolar ciro gerçekleştiren Kastamonu Entegre’nin CEO’su Haluk Yıldız, “İnovasyon ve Ar-Ge alanında daha fazla yatırım, daha fazla üretim, istihdam ve ihracat için aynı azim ve kararlılıkla çalışmalarımızı sürdüreceğiz” diyor. Yıldız, şöyle konuşuyor: “Orta vadede, yeni satın alınan tesislerin devreye alınmasıyla birlikte şirket, toplam 6,3 milyon m3/yıl üretim kapasitesiyle global pazardaki konumunu güçlendirecek.”
“YURT DIŞINDA 100 MAĞAZAYA ULAŞACAĞIZ”
Kiğılı olarak dijital dönüşümü perakende sektörü için vazgeçilmez olarak gördüklerini söyleyen Kiğılı CEO’su Hilal Suerdem, gelecek hedefleri hakkında şunları söylüyor: “Yeni yatırımlar, kârlılık ve istihdam anlamında adımlar atıyoruz. Gelecek 5 yıl içinde ise toplam 150 yeni mağaza açmayı hedefliyoruz. Bu mağazaların 100 tanesi yurt dışında olacak. 2023 yılında, Türkiye Cumhuriyeti’nin 100’üncü yılını, 100 yurt dışı mağazamızla karşılamayı planlıyoruz.”
“DÜNYA DEVLERİYLE YARIŞACAĞIZ”
Endüstri 4.0, hatta 5.0’a uyumlu üretim tesisleri yaratmak için gerekli teşvik ve desteklerle Türkiye tekstil sektörünün dünya devi Çin’le yarışabilir duruma geleceğini söyleyen Sarar Yönetim Kurulu Başkanı Cemalettin Sarar, “Hiçbir zaman karamsar olmadım. İyiye bakarım, iyiyi görürüm” diyor ve ekliyor: “Sarar ailesi olarak çalışanlarımızla birlikte ihracatımızı artıracağız, dünya markaları arasında yerimizi sağlamlaştıracağız. Avrupa’da, özellikle Almanya’da yeni mağazalar açarak oradaki mağaza ağımızı genişletip ülkemize döviz getirmeye devam edeceğiz.”
“GELECEĞİN ÇİMENTO ŞİRKETİ OLACAĞIZ”
2019 yılında artan dış talebe bağlı olarak çimento sektörünün ihracat rakamlarımızın artacağını öngördüklerini belirten Çimsa Genel Müdürü Ülkü Özcan, “Geleceğin çimento şirketi olma” vizyonları olduğunu anlatıyor ve ekliyor: “Şirketimizi geleceğe hazırlarken dijital dönüşümü şirketimizin tüm iş süreçlerine adapte etmeye odaklanıyoruz. Sahip olduğumuz dinamik portföy yönetimi anlayışıyla verimliliğe, teknolojiye ve yeni pazarlara odaklanıyor, yatırımlarımıza hız kesmeden devam ediyoruz.”
“BÜYÜMEYE VE YATIRIMA DEVAM”
Otomotiv, enerji, ısıtma-soğutma ve iklimlendirme ve turizm olarak 4 ayrı sektörde 20 şirketle faaliyet gösteren Beyçelik Holding, ana faaliyet alanı olan otomotiv sanayisinde yatırımlarını sürdürmeyi planlıyor. Beyçelik Holding Yönetim Kurulu CEO’su Baran Çelik “Bu yıl yüzde 20’lik büyüme hedefimiz var. İklimlendirme sektöründe kombi, radyatör ve duvar tipi yoğuşmalı kazan üretimi yapıyoruz. Mevcutta yüzde 57’lerde olan ihracat oranımızı yüzde 60-70’lere çıkarmayı hedefliyoruz.
Mevcut enerji santrali projelerimizde kapasite artışlarını tamamlayarak 188 megavata ulaşmayı hedefliyoruz” dedi.
“DİJİTAL DÖNÜŞÜME ODAKLANDIK”
BSH Türkiye CEO’su Gökhan Sığın, her sektörde olduğu gibi ev aletleri sektörünün de dijitalleşmeyle birlikte değişimden geçtiğini belirtiyor. “Dijital dönüşüm ajandamızda birbirine entegre edilmiş kanallarımızın etkileşimiyle müşteri deneyiminin zenginleştirilmesi ve kişiselleştirilmesi, veri odaklı iş yapış şekillerinin müşteri odaklı derinleşmesi, fiziksel kanallarımızın dijitalleşmesi ve deneyimsel mağazalara dönüştürülmesi, ev aletlerinin internete bağlı yapay zekalı nesnelere dönüşümü var” diyor.
“LİDERLİĞİ KORUYACAĞIZ”
Türkiye lüks pazarının 2011 yılından 2017 sonuna kadar her yıl ortalama yüzde 19 büyüdüğünü ve hacminin 3,6 milyar TL’ye yaklaştığını anlatan Beymen CEO’su Elif Çapçı, “Biz de Beymen olarak mağazalarımızla lüks perakende sektörünün gelişiminde büyük rol oynuyoruz. Yüzde 35’lik pazar payımızla lüks tüketimde pazar lideriyiz. Bundan sonra da pazardaki lider konumuzu güçlendirerek ve kendi özel markalarımızda yaptığımız atılımları sürdürerek büyümeyi hedefliyoruz” diyor.
“YURT DIŞINDA BÜYÜYECEĞİZ”
Tekstil sektöründe Türkiye’nin dünyayla rekabet konusunda büyük bir gelişim ve değişim sürecinde olduğunu anlatan Orka Holding Yönetim kurulu Başkanı Süleyman Orakçıoğlu, şirket olarak hedeflerini şöyle paylaşıyor: “2019 yılsonu hedefimiz yurt içi ve yurt dışı mağaza sayılarımızı eşitlemek, 200 olan yurt içi mağaza sayımızı yurt dışında da 200’e yükseltmek. 2023 hedefimiz ise yurt dışı mağazalarımızın sayısının yurt içinden fazla olması.”
“2025 HEDEFİ 60 MAĞAZA”
Hazır giyim sektörü için 2018’in zor bir yıl olduğunu söyleyen Hemington CEO’su Umut Boz, “Ancak ekimde dövizle kiralama konusunun nihayet çözüme kavuşmuş olması, sektörümüz için olumlu bir gelişme oldu” diyor ve şöyle konuşuyor: “Krizler gelip geçicidir. Kuvvetli şirketler, krizden güçlenerek çıkar. Bizim hedefimiz, 2025’e kadar yurt içinde 30, yurt dışında 30 olmak üzere toplam 60 mağaza açmak. Rusya, İngiltere ve İtalya gibi ülkelerden birini merkez alıp yurt dışına hızlı bir giriş yapmayı planlıyoruz.”
“GÜNDEMİMİZ DİJİTALLEŞME”
“Dönüşüm ve gelişim stratejimizin kalbinde dijitalleşme yer alıyor” diyen VakıfBank Genel Müdürü Mehmet Emin Özcan, önümüzdeki dönemdeki odak alanlarını şöyle anlatıyor: “Dijital alan ve kanallardaki yatırımlarımıza devam edeceğiz. Özellikle blockchain, yapay zeka, kartsız ödeme, şube dışı bankacılık ve müşteri deneyimi konularında dünyadaki en iyi ve en verimli bankacılık uygulamalarına uyum sağlayacağız. Bu amaçla kurulan Ar-Ge ve veri merkezimiz, orta ve uzun vadede bankamızın gücüne güç katacaktır.”
“İŞ HACMİMİZ ARTTI”
Lojistik sektörünün son yıllarda en çok büyüme gösteren sektörlerden biri olduğunu vurgulayan Mars Lojistik Yönetim Kurulu Başkanı Garip Sahillioğlu, “İki yıl önce başladığımız Milk-Run taşımacılığına odaklanma, 2018 yılının stratejik hedeflerinden biriydi. Eylül ayında planladığımızdan daha fazla bir iş hacmine ulaştık. Şu anda Türkiye’de üretilen otomobillerin yüzde 51’nin Milk-Run operasyonları Mars tarafından yapılıyor. Bunun dışında da yurt içi depolama ve dağıtım projelerindeki etkinliğimizi artırma yönünde stratejimizi oluşturduk” diyor.
“HEDEFİMİZ 500 OKUL”
Özel eğitim sektörü konusunda kısa vadede olumlu bir tablo çizemediğini söyleyen Uğur Okulları Genel Müdürü Nevzat Kulaberoğlu, son 3-4 yılda özel eğitim kurumlarının sayısının plansız ve bilinçsiz biçimde arttığını belirtiyor ve şunları söylüyor: “Biz Uğur Okulları olarak 50 yıllık geçmişimizin vermiş olduğu deneyimin ve gücün farkında kayız. Bu gücü kullanmaya devam ediyoruz. 2023 yılı sonuna kadar okul sayımızı 500’e çıkaracağımızı, 300 bin Uğurlu öğrencimizin olacağını öngörüyoruz.”
“UÇTAN UCA HİZMET SAĞLIYORUZ”
“Türkiye’de kurumların teknolojiyi ve bulut bilişim sistemlerini iş süreçlerine dahil etme konusunda istekli olmasıyla rekabette avantaj sağlayacak konumda olabiliriz” diyen T-Systems Türkiye Genel Müdürü Sinan Kılıçoğlu, şirketin hedeflerini ise şöyle anlatıyor: “Teknoloji çözümlerimizle güvenlik eğilimlerini ve geleceğin dijital dünyasını da yakından takip ediyoruz. Önümüzdeki dönemde müşterilerimize ihtiyaç duydukları tüm telekomünikasyon ve IT hizmetlerini uçtan uca sunmaya devam edeceğiz.”
“YAPAY ZEKAYA ODAKLANDIK”
Yazılım sektörünün her yıl ekonominin üç katı hızla büyüdüğünü söyleyen Etiya Kurucu Ortağı ve CEO’su Aslan Doğan, yazılımın “stratejik sektör” olarak kabul edilmesi ve teşvik sisteminin buna göre düzenlenmesi gerektiğini belirtiyor ve şöyle konuşuyor: “Son üç yıldır yapay zeka konusunda yatırım yapıyoruz. Mevcut ürünlerimizi yapay zekayla güçlendirirken yeni dijital iş modellerini mümkün kılan platform ve ürünlerle portfoyümüzü zenginleştiriyoruz. Yeni dönemde de Ar-Ge çalışmalarımız bu doğrultuda devam edecek.”
“İŞ YAPIŞ BİÇİMLERİ DÖNÜŞÜYOR”
Endüstri 4.0, nesnelerin interneti ve yapay zekanın iş yapış biçimlerin değiştireceğini söyleyen IFS Türkiye’nin yönetim kurulu başkan yardımcısı Ergin Öztürk, “IFS 9 versiyonundan itibaren Endüstri 4.0, iOT konusunda gelişmiş entergrason araçlarını zaten kullanıcılarımıza sunuyoruz. IFS 10 ise yapay zekanın ilk örneklerini taşıyor. IFS’in deneysel uygulama bölümü IFS LAB’la da artırılmış gerçeklikle ilgili çok etkileyici örnekleri kullanıcılarla paylaşmaya başladık” diyor.
“TALEP ARTACAK”
Yatırım danışmanlığı ve varlık yönetimi hizmetleri grubu ÜNLÜ&Co’nun yönetim kurulu başkan vekili Can Ünalan, “Faiz oranlarındaki yükseliş nedeniyle gelecek dönemde alternatif finansman kaynaklarına olan talebin daha da artacağını öngörüyoruz. Hem kurumsal hem bireysel yatırımcılara katma değerli çözümler sunmaya devam edeceğiz. 2017 yılında nitelikli bireysel yatırımcılara özel hizmet sunduğumuz DAHA’yı 2019’da daha da büyütecek organizasyonel hamleleri tamamlamayı hedefliyoruz” diyor.
“LTE GÖRMEYEN NOKTA KALMAYACAK”
Aventi CEO’su Gamze Aydın, “2018, Avanti için heyecanlı bir yıldı. Özellikle telekomünikasyon alanında önemli adımlar aldık. Operatörler ve onların iş ortaklarıyla birlikte iş planlarımız oluştururken amacımız, Türkiye’de LTE görmeyen hiç bir noktanın kalmaması. Amacımız, regülasyona tam uyumlu yatırımla Türkiye’nin ihtiyaç duyduğu güvenilir ve yüksek teknolojili uydu çözümlerini Türkiye’ye taşımak” diyor.
“2020’DE TOPARLANACAĞIZ”
CPP Türkiye Ülke Müdürü Selnur Güzel, 2018 yılındaki yüksek kur ve enflasyonun negatif etkilerinden dolayı 2019 yılında yeni iş prim üretimlerinde yüzde 15’e kadar bir küçülme beklediklerini ifade ediyor ve ekliyor: “Yeni iş üretimimizdeki bu azalma riskinden dolayı mevcut müşterilerimize daha fazla konsantre olacağız. 2019 sonu, 2020 başında tekrar ülke olarak pozitif büyüme rakamlarına döneceğimizi düşünüyoruz.”
“KATMA DEĞERLİ ÜRÜNLER ÜRETİYORUZ”
Kastaş Sızdırmazlık Teknolojileri Yönetim Kurulu Başkanı Haydar Atılgan, sızdırmazlık elemanları sektörünün, ülkelerin büyüme hızlarının çok üzerinde bir büyüme performansına sahip olduğunu belirtiyor. “Vizyonumuz, dünyada tercih edilen ilk sızdırmazlık teknolojileri üreticisi olmak. Ülkemizde üretimi olmayan ve katma değeri yüksek sızdırmazlık elemanlarını üretmeye öncelik veriyoruz. Bunun için makine parkımızı ve insan kaynağı gücümüzü hedeflerimizle paralel teknolojik gelişimlere uyumlu hale getirerek destekliyoruz” diyor.
“FİYATLANDIRMA SORUNU VAR”
Gen İlaç Genel Müdürü Abidin Gümüş, ilaç sektörünün geleceğe yönelik en önemli projesinin ülke politikası haline gelen yerelleşme olduğunu düşünüyor. Sektörün şu an mücadele ettiği en önemli sorunun “fiyatlandırma” olduğu belirtiyor ve şunları söylüyor: “Ankara’da birinci fazını bitirdiğimiz üretim tesisimizle hedefimiz, Rusya, CIS, Uzak Doğu ve Avrupa ülkelerine ihracata başlamak. Ama bunu yaparken fiyatlandırma politikası en büyük açmazımız. Bu durum tüm sektörü yeni yatırım kararları alırken zorluyor.”
“BÜYÜMEYE DEVAM EDECEĞİZ”
Sodexo Entegre Hizmet Yönetimi CEO’su Ahmet Zeytinoğlu “Ekonomik şartlar ne olursa olsun işimizi doğru yaptığımız sürece başarıya ulaşacağımıza inanıyoruz” diyor ve hedeflerini şöyle anlatıyor: “Ekonomik şartlar zor ancak biz büyümeye devam edeceğiz. 2018-2019 mali döneminde de yaklaşık yüzde 30’luk bir büyüme bekliyoruz. Bu hedef doğrultusunda dijitalleşmeye yönelik projelerimize ve bize değer katan güçlü ekibimize güveniyorum.”
“HEDEF AVRUPA’DA İLK 10’A GİRMEK”
Sivil havacılık sektörünün, Türkiye’yi 2023 hedeflerine taşıyacak en güçlü sektörlerden biri olduğunu söyleyen İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanı CEO’su Ersel Göral, “Başta THY ve Pegasus olmak üzere ulusal havayolu şirketlerimizle beraber Türkiye’nin sivil havacılıkta dünyanın lider ülkesi olması için tüm çaba göstereceğiz” diyor ve ekliyor: “Buna paralel olarak hedefimiz, 2’nci pisti tamamlanmış ve metro bağlantısı gerçekleşmiş İSG’yi, 5 yıl içinde, Avrupa’da ilk 10 havalimanından biri haline getirmek.”
“SÜRDÜRÜLEBİLİR FAYDA SAĞLAYACAĞIZ”
Borlease Otomotiv Genel Müdürü Özgür Cem Hancan, gelecek hedeflerini şöyle anlatıyor: “Urban Fleet’le kurumsal kısa dönem, Popy Car’la günlük kiralama ve Borlease olarak da Operasyonel leasing alanında hizmet veriyoruz. Ayka Sigorta ve Alesta Sigorta olarak Anadolu Sigorta ürünlerini satıyoruz. Bünyemize yeni kattığımız Magdeburger Sigorta’yla tüm branşlarda hizmet vereceğiz. Hedefimiz, sigorta ve araç kiralama sektörlerinde müşterilerimize ve acentelerimize sürdürebilir faydalar sağlamak.”
“MİSYONUMUZ, BİLGİ LİDERLİĞİ”
Güvenliğin, her dönem ihtiyaç duyulan hassas ve kritik bir sektör olduğunu söyleyen Securitas Türkiye Ülke Başkanı Murat Kösereisoğlu, “Teknolojiye yatırım yapan ve son gelişmeleri yakından takip eden bir yapıdayız. Dünyanın çeşitli yerlerinde yeni teknolojileri deneyip geliştirdiğimiz Ar-Ge merkezlerimiz mevcut. Entegre güvenlik çözümlerimizin ciromuzdaki payı her geçen yıl artıyor. Amacımız, bilgi liderliği misyonumuzu yerine getirerek sektöre yön vermek, müşterilerimize optimum çözümler sunmak” diyor.
“GAYRİMENKULDE PAYIMIZ ARTACAK”
Häfele Türkiye ve Bölgesi İcra Kurulu Başkanı Hilmi Uytun, 2019 yılında gayrimenkul sektöründeki pazar paylarını artıracaklarını belirterek şunları söylüyor: “Sektöre yeni bir standart olarak getirdiğimiz Häfele Concept Project, 2019’da önce Türkiye’de, sonra dünyada tüm paydaşlarına en çok kazandıran iş fikri olacak. Perakendede ise 2019’da 3 haneli büyüme bütçeliyoruz. Verimlilik, kağıtsız ofis, veriye dayalı yönetim temel önceliklerimiz. İhracatta ise 2019 en çok büyüdüğümüz yıl olacak.”
“TÜRKİYE’DE FIRSAT VAR”
Türkiye’de fitness sektörünün büyümekte olan bir pazar olduğunu, bu nedenle yabancı yatırımcıların da ilgisini çektiğinden bahseden Sports International Genel Müdürü Haluk Çetin, “Sektörde bir ilk olan ve birçok aktivitesiyle öncü rol oynayan Sports International, 25 yıllık tecrübesiyle bundan sonra da hedefleri doğrultusunda daha geniş kitlelere ulaşmak için hizmetlerine devam edecektir” diyor.
“TÜRKİYE GELECEK VADEDİYOR”
Avon Türkiye Genel Müdürü Orkun Gül, “Avon Türkiye olarak 2018 yılında olduğu gibi 2019 yılında da büyüme hedeflerimiz devam edecek. Türkiye, Avon’un en güçlü büyüyen ve gelecek vadeden pazarlarından biri olmayı sürdürüyor. Bu gücümüzü önümüzdeki dönemde yenilenen ve geliştirilen dijital stratejilerle de birleştirip Türkiye’nin her yanında güzelleştirmediğimiz ve güçlendirmediğimiz kadın kalmasın istiyoruz” diyor.
“SEKTÖRÜ CESARETLENDİRDİK”
Doğal gaz kullanımının yaygınlaşmasıyla müşteri memnuniyetine yönelik talepler ve beklentilerin arttığından bahseden Enerya Genel Müdürü Arda Beştaş, şunları söylüyor: “Öncü rolümüzle doğal gaz dağıtım sektöründe ilklere imza attık. Türkiye’nin ilk CNG ve LNG ile ‘Şehir Besleme’ projelerini hayata geçirdik. Bu tarz inovatif projelerimizle sektörümüzün gelişimine katkı sağlarken aynı zamanda sektörümüzü cesaretlendirdik. Fark yaratan projeleri hayata geçirmek için çalışmalarımıza devam ediyoruz.”
“12 YENİ DERS KAZANDIRDIK”
Bahçeşehir Koleji İcra Kurulu Başkanı Hüseyin Yücel, “Bahçeşehir Koleji olarak 2023 yılı hedeflerimiz doğrultusunda nitelikli eğitim içeriğine katkıda bulunmaya devam edeceğiz. Fen ve Teknoloji Lisesi öğrencilerimizin de katkılarıyla hazırlanan ve geçtiğimiz aylarda Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı tarafından onaylanan 11 yeni dersi ülkemize kazandırdık. Ülkemizin 21’inci yüzyılda her alanda nitelikli işler çıkaracak gençler yetiştirmesi için eğitim modelleri tasarlamaya devam edeceğiz” diyor.
Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?